Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2000€ liian vähän sijoittamiseen? Mihin kannattaisi yleensä sijoittaa?

Vierailija
17.10.2019 |

Kysymys siinä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin enemmän tietoa siitä mitkä ovat vähimmäismäärät, ettei tarvitsisi lypsää.

Ei ole vähimmäismäärää.

Rahastoissa on yleensä minimimerkintä kertasijoituksissa ja kuukausisäästämisessä. Kertasijoituksissa isompi.  Kertasijoituksissa satasista aina tuhansiin euroihin, kuukausisäästämisessä kympistä ylöspäin. Nämä ovat rahastokohtaisia.  Osakkeissa käytännössä minimi on taas 1 osake. Osakkeen hinta vaihtelee muutamista senteistä satoihin euroihin riippuen osakkeesta. Päälle tulee tietenkin välittäjän välityskustannukset.

Vierailija
22/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin voi sijoittaa minimissään 15e/kk. Osakkeita voi ostaa vaikka 1kpl kerrallaan ja ne on eri hintaisia. Päälle tulee kulut, joten kannattaa ostaa ainakin muutamalla satasella kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui äskeisestä. Kysyit mikä on vähimmäismäärä. Itse sanoisin, että pörssierä.

Ei ole sekään.

Minä olen jenkeistäkin monta kertaa ostanut ALLE pörssierän olevia määriä. Pieninimmillään yhden osakkeen.

Vierailija
24/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoitan indeksirahastoihin usaan, eurooppaan ja pohjoismaat. Lisäksi säästän rahaa sivuun odottamaan osakeostoja. Painotus 60/40 indeksirahastojen hyväksi. ETF ja Reit rahastot on myös tutkailun alla. 400e kuussa säästän nykyisin.

Vierailija
25/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna sijoittanut 6000 euroa ja kauppoja on toistakymmentä -> ei 2000 mitenkään ole liian pieni.

Vierailija
26/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla tietoinen mitä maailmalla tapahtuu ja mitä ihmiset tulevat ostamaan. Sitten on helppo sijoittaa. Semmonen kymppitonni on ihan hyvä summa aloittaa. Kyllä sen saa kymmenkertaistettua muutamassa vuodessa, kun tietää mitä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän