Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavimmat matkustajat julkisissa?

Vierailija
17.10.2019 |

Itseä veetuttaa ne jotka huutaa isoon ääneen bussikuskille heipat lähtiessään keski- tai takaovesta. Moottorin meteli peittää huudon kuskille asti mutta kanssamatkustajat kyllä sen kuulee ja korvia vihloo. Eikö voisi vaan kohteliaasti nostaa kättä heipaksi kuskille poislähtiessään? Sillon ei kanssamatkustajatkaan kärsisi.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuihinsa bussissa kakkaavat naistoimittajat ovat tosi rasittavia.

https://ylioppilaslehti.fi/dev/2013/02/yl-raportti-paskoimme-housuun-bu…

Vierailija
82/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin muualta Suomesta Kymenlaaksoon ja hämmästelin miten kohteliaita nuoret ovat paikallisbussissa.

Kotkan  ja Haminan seudulla bussista lähtevät teinit (ja aikuisetkin) huudahtavat lähtiessään heippa, kiitti tai moi.

Käymään tulleet sukulaisetkin huomasivat  tuon hyvän tavan.

Edellisessä asuinkaupungissa  ihmiset korkeintaan tervehtivät kuskia. Nuoret eivät sitä vähää.

Ei tulisi IKINÄ mieleenkään moittia teinejä (ja kaikkia) jotka osaavat olla kohteliaita. 

Kiljaiskoot vaikka kuinka kovalla äänellä.

Ja  kuskitkin vastaavat lähtö-morjestuksiin.

Sekään ei häiritse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sämpylän mussuttajat ja kahvin hörppijät. Se haju on jotain aivan kauheata täpötäydessä junassa.

Sämpylöitä siis "mussutetaan" ja kahvia "hörpitään". Itse matkustan pitkiä matkoja junalla, joten eväät on oltava mukana. Ravintolavaunussa on kallista eikä edes välttämättä tilaa.

Siis minä syön   sämpyläni ja juon  kahvini siellä matkustus-osastossa.  Aterioinnistani ei kuulu häiritseviä ääniä.  Eikä muidenkaan syömisistä.

Se , että sämpylästä ja kahvista tulee hajua...niin, sille ei taida voida mitään, joten sinun on paras pitää kuonosi ummessa ja sietää sitä.

P. s.  Sinun hajuvetesi, deodoranttisi, shampoosi, hiuslakkasi ja pyykinpesujauheen haju vaatteissasi on meille hajuallergikoille oikeasti vaarallista. 

Matkustajien eväiden haju tuskin käy kenenkään fyysisen terveyden päälle.

Vierailija
84/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sämpylän mussuttajat ja kahvin hörppijät. Se haju on jotain aivan kauheata täpötäydessä junassa.

Sämpylöitä siis "mussutetaan" ja kahvia "hörpitään". Itse matkustan pitkiä matkoja junalla, joten eväät on oltava mukana. Ravintolavaunussa on kallista eikä edes välttämättä tilaa.

Siis minä syön   sämpyläni ja juon  kahvini siellä matkustus-osastossa.  Aterioinnistani ei kuulu häiritseviä ääniä.  Eikä muidenkaan syömisistä.

Se , että sämpylästä ja kahvista tulee hajua...niin, sille ei taida voida mitään, joten sinun on paras pitää kuonosi ummessa ja sietää sitä.

P. s.  Sinun hajuvetesi, deodoranttisi, shampoosi, hiuslakkasi ja pyykinpesujauheen haju vaatteissasi on meille hajuallergikoille oikeasti vaarallista. 

"Kuonosi ummessa" = turpas kiini.

Matkustajien eväiden haju tuskin käy kenenkään fyysisen terveyden päälle.

Vierailija
85/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka parhaan aamuruuhkan kanssa änkeävät (anteex päästäiskö me tähän) lastenvaunujen ja taaperon kanssa täpötäynnä olevaan bussiin ja jäävät seuraavalla pysäkillä (anteex anteex me jäätäis tässä) pois ollessaan matkalla toisen äidin luo aamukaffelle. Ollaanko sitä todella niin täysin jalattomia, kun seuraava pysäkki on näköetäisyydellä = matka on vain suunnilleen yhden risteyksen yli? 

Todistin vastikään tällaista vastaavaa iltapäivän pahimmassa työmatkaruuhkassa kello 16 jälkeen. Mies änki sisään lastenrattaiden ja taaperon kanssa tupaten täyteen bussiin jossa muut matkustajat saivat hetken hyppiä toistensa syliin jotta vaunut saatiin mahtumaan keskitilaan. Jäivät sitten pois seuraavalla pysäkillä, n. 10min kävelymatkan päässä?! Muksu vaikka harteille matkustamaan jos ei jaksa tuota matkaa kävellä tai hankkikoot rattaisiin hänelle seisomalaudan!

Et voi tietää, jos vaikka isä oli itse sairas tai loukannut jalkansa.

Vierailija
86/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokokoiset ihmiset, jotka tunkevat viereen. Tänään bussissa, iso ihminen änkesi viereeni, työnsi minut pieneen koloon ikkunan viereen. En pystynyt edes kännykkää käyttämään, koska istuin niin ahtaasti. Reidet hankasivat yhteen vierustoverin kanssa ja olin puristuksissa koko matkan ajan.

Vierailija
87/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna mun takana istui banaania syödä lätystävä ihminen, voi prkl sitä ääntä.. Ja viereen istua mäjähti ihan normaalikokoinen nainen niin tökerösti, että nojasi käsivarteeni koko painollaan, koska piti kättään niin leveästi. Käteni puutui. 

Erityisesti suututtaa muutenkin ne ihan normaalikokoiset ihmiset, jotka vievät 1,5 penkkiä itselleen ja joudut siinä sitten toisella pakaralla keikkumaan. Kyse ei ole siis heidän koostaan vaan tavastaan istua leveästi. Löytyy miehistä ja naisista.

Kerran meinasin pyörtyä pahan hajun takia, kun bussiin juossut yskäinen nuori, jolta oli jäänyt aamukiireessä väliin hampaiden pesu, istui takanani ja yski. Se hirveänhajuinen hengitys oli jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa. Liioittelematta voin pahoin, kun hän hengästyneenä puuskutti ja yski ja se haju tuli sieltä takaa. Se oli pieruakin pahempi haju.

Kerran aamubussiin tuli mies, joka oli kussut housuihinsa. 

Vierailija
88/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskaan rykivät keuhkotautiset. Karmeaa istua jonkun influenssaisen/tuberkuloosisen tervakeuhkon edessä bussissa kun siellä selän takana joku röhii limaysköksiä ja korisee kuin kuolemaa tehden.

Vierailija
89/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän poikkeava ja ärsyynnyn eniten kännykän ruudun välkkeestä vieressäni. Ehkä kun se on yleisin häiriö jonka joudun kohtaamaan. 

Vierailija
90/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on toimittajat käyneet täältä hakemassa juttuja is.fi/matkat/art-2000006277647.html

Vierailija
91/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä pyörien kuljettajia junissa.. EIKÖ NIILLÄ H.VETIN PYÖRILLÄ OLE TARKOITUS POLKEA??!??

Kestää vähän turhan pitkään polkea esimerkiksi Rovaniemeltä Helsinkiin.

Vierailija
92/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä siellä ongelmia :-)

Täällä maaseudun rauhassa kuljetaan omilla autoilla, sillä julkista liikennettä ei pahemmin ole.

Kirkolla käydään kaupassa ja ne vakiojuopot istuva kiltisti omilla penkeillään puistossa tai kaupassa, pahemmin häiriötä tuottamatta. Kuuluvat ikäänkuin kalustoon.

Muutamat narkit pyörivät omissa luukuissaan, eikä kylällä näy sen enempää mhtunkeutujia, kuin ulkomaan kerjäläisäkään. Kotikutoisia romaneita asuu muutamia kappaleita, mutta ovat hellareita ja käyttäytyvät siistimin kuin muut suomalaiset.

Kyseessä muuttotappiokunta, joten ulkomaan elävistä tuskin tulee olemaan haittaa tulevaisuudessakaan.

Isolle kirkolle, eli lähimpään isompaan kaupunkiin matkaa 40 kilsaa, josta sitten löytyy viihdykettä moneen lähtöön.

Miksi te elätte siellä juoppojen, narkkareitten, ammattikerjäläisten ja mhtunkeutjien seassa?

Muuttakaa maalle.

Muualta Suomeen tulleita ei edes ole, mutta heitä on silti tarve kutsua mhtunkeutujiksi?

Kertoo susta aika paljon.

Ihan mielelläni asun mieluummin kaupungissa, lieveilmiöineen, kuin sun naapurinasi. Jonkun ne täytyy tehdä verot sinunkin onnelasi ylläpitämiseen. 🙃

No kiitosta vaan :-)

Oli täälläkin sata toimetonta mmu uttajaa vuodenverran, kunnes tajusivat purkaa vo kin ja laittaa jäpikkäät matkaamaan pohjolan harmaaseen kaupunkiin.

Aamulla sitä monesti kymmenen maissa kun heräilee linnunlauluun ja aamukahvia keitellessä katselee lintujen hääräilyä puutarhassa, sitä monesti mielessään siunaa teitä helsinkiläisiä, että jaksattekin raataa siellä pääkaupungissa ja kärsiä monenlaisista ongelmista ja pulmista, mutta aina vaan jaksatte niillä julkisilla kulkuneuvoilla joka päivä matkustaa ja koko suomelle elintasoa takoa.

Oikein täytyy kädet iltasella yhteen liittää ja kiittää teitä kaikesta hyvästä mitä olette meidän maalaisten eteen tehneet ;.)

Vierailija
93/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat vanhukset, jotka eivät voi jäädä etupenkille istumaan. Hyökkäysvaunurykmentti, joka estää kulkemisen bussin takaosaan

Vierailija
94/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänekkäät, haisevat, yskivät, röhisevät, niiskuttavat ja negatiivistä energiaa ympärilleen huokuvat ihmiset

Vähän niinkuin sinä?

Vierailija
95/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna mun takana istui banaania syödä lätystävä ihminen, voi prkl sitä ääntä.. Ja viereen istua mäjähti ihan normaalikokoinen nainen niin tökerösti, että nojasi käsivarteeni koko painollaan, koska piti kättään niin leveästi. Käteni puutui. 

Erityisesti suututtaa muutenkin ne ihan normaalikokoiset ihmiset, jotka vievät 1,5 penkkiä itselleen ja joudut siinä sitten toisella pakaralla keikkumaan. Kyse ei ole siis heidän koostaan vaan tavastaan istua leveästi. Löytyy miehistä ja naisista.

Kerran meinasin pyörtyä pahan hajun takia, kun bussiin juossut yskäinen nuori, jolta oli jäänyt aamukiireessä väliin hampaiden pesu, istui takanani ja yski. Se hirveänhajuinen hengitys oli jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa. Liioittelematta voin pahoin, kun hän hengästyneenä puuskutti ja yski ja se haju tuli sieltä takaa. Se oli pieruakin pahempi haju.

Kerran aamubussiin tuli mies, joka oli kussut housuihinsa. 

En usko, että meinasit oikeasti pyörtyä.

Vierailija
96/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palava suitsuke mustakaavun alla Afrikan sarven naisilla. Toisaalta millainen olisikaan pesemättömän ominaishaju ilman suitsuketta.

Vierailija
97/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kuulokkeita puhelimen huudattajat voisi laittaa kaikki uuniin.

Vierailija
98/125 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kuulokkeet julkisissa, koska haluan minimoida kontaktini muihin ihmisiin. Joten itseäni ei ilman kuulokkeita kuuntelevat häiritse vaikka tosi törkeää käytöstä onkin.

Minulle ongelma on tyhjässä junassa minua vastapäätä istumaan tunkevat ihmiset, kun muuallakin olisi tilaa. Täydessä junassa totta kai yritän vähän tiivistää itseäni, mutta ihan oikeesti, JUST siihen mun eteen sitten tulit?! Olen 180cm pitkä, ja suurin osa pituutta on reisissä, eli mun jalat on todella lähellä sitä vastapäistä penkkiä jo valmiiksi. Jos joku siihen tyhjässä junassa tunkee, en väistä milliäkään. 

Vierailija
99/125 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kenkien pitäminen penkillä on kyllä raivostuttavaa. Istuuko tai saavatko noi teinit kotonaan olla sohvalla tai tuoleilla kengät jalassa.

Vierailija
100/125 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin kyllä sen 5-10-20eur enemmän siitä ilosta että pääsisin muualle.

Maksaisin mielelläni tuplat jos sillä saisi OIKEASTI ykkösluokan hiljaisen matkustuspaikan pk-seudun lähiliikenteessä (miksei myös vapaa-ajan kaukoliikenteessä).

Miksi, oi miksi HSL ja VR ei ole kehittänyt businessluokkaa lähiliikenteeseen?  Olisi maailman helpoin juttu: metroihin ja juniin vaan omat rungot business only ja busseihin omat vuorot.

Tuollainenhan katsoittaisi syrjinnäksi tässä maassa. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus pilata toisten matka hajuillaan, metelillään, ääliömäisellä käytöksellä ja millä vain. Tämä on niin percstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi