Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylkivälilihakset(?) kipeät yskän jälkeen?

Vierailija
16.10.2019 |

Mulla oli todella rajua yskimistä kuukauden ajan keuhkoputkentulehduksen takia. Henkikin meni niin ahtaalle, että lääkäri joutui ensihätään antamaan lääkehappea, ja kirjoitti astmalääkkeet (ventoline + kortisoni). Tuosta kun tokenin, alkoi järkyttävät kylkikivut. Aivastaessa tuntuu, että kyljet räjähtää, ja maatessa asennon vaihtaminen yhtä tuskaa. Tätä nyt kestänyt melkein toisen kuukauden.
En usko, että kylkiluut ovat katkenneet, vaan paremminkin jotkin lihakset revähtäneet ja melko pahasti sen todella rankan yskimisen seurauksena.
Onko muilla ollut tällaista ja voiko tuota paranemista mitenkään jouduttaa?
Itku melkein pääsee välillä kun pistää niin mielettömästi, kuin puukolla vääntäisi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista että ottaa aikansa palautumiseen, koska on kyseessä suht pieniä lihaksia. Ei voi nopeuttaa mitenkään.

Vierailija
2/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri keuhkoputkentulehduksen jälkeen kylkivälilihakset oli tosi hellänä kuukauden päivät ja tuntui joissain asennoissa ja toimissa kipeiltä vielä kauan sen jälkeen. Lopulta se meni itsekseen ohi, mutta oli kyllä todella ärsyttävä ja pitkäkestoinen vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta lihas kivusta tiedä, mutta mulla murtuu usein kylkiluut yskiessä tai aivastaessa. Onneks kunnon flunssa yllättää yleensä kaksi kertaa vuodessa..

Vierailija
4/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tuntuu ettei tästä ikinä tokene. Ensin se jumalaton yskiminen ja vaikeus hengittää, joka sai jo melkein toivomaan että kuolis pois ja nyt tämä. Jos sitä vielä tämän vuoden puolella terveen päivän näkisi.

Ap

Vierailija
5/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli niin kova yskä, että yhtäkkiä kyljessä rusahti. Järkyttävä kipu. Lääkäri tuumasi, että joko kylkiluu murtui tai sitten kylkiluiden väleissä olevat lihakset revähtivät. Kumpaankaan ei auta kuin aika, joten sain Panacod-reseptin ja tsemppipeukun. Kolme viikkoa oli todella tuskaa ja kylki muistutteli itsestään vielä useamman viikon sen jälkeenkin.

Suosittelen hakemaan Panacod-reseptin, niin nukkuminen on edes hitusen siedettävämpää. Otan osaa ja tsemppiä👍🏻

Vierailija
6/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime talvena kauhea yskä ja keuhkoputkentulehdus. Kylkikivut oli hirveät. Kävin äänihierojalla kurkun ongelmien takia ja hän sanoi, että mulla on kylkiluut kuroutuneet aivan kiinni toisiinsa. Niissä pitäisi olla väliä sormen tai kahden leveydeltä. Jo eka hoitokerta helpotti ja kolmen kerran jälkeen kivut olivat pysyvästi poissa. Suosittelen.

Vierailija
7/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkivälilihakset 😍

Vierailija
8/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meidän Jarska kun vetää karatella sinne tekijän kylkeen niin on vielä kippeemmät.

Vierailija
9/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös oli tämä muutama vuosi sitten, luojan kiitos kipu alkoi vasta sitten kun yskä alkoi hellittää. Aivastaminen sattui aivan tuhottomasti, joten ei auttanut muu kuin estää se nenästä puristamalla. Kesti varmaan yli 4 viikkoa kesti ennenkuin olin täysin kivuton. Kyllä tuntui ihanalta vihdoinkin aivastella!

Vierailija
10/10 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tietzenin tauti. Kylkivälilihakset jatkuvasti kipeät. En aiemmin ollut kuullut edes kyseisestä vaivasta. Eräs fiksu lääkäri diagnosoi kyseisen vaivan. Aiemmin luultiin sydänperäistä vaivaa. Juoksutettiin keuhko - ja sydän tutkimuksissa. Epäiltiin astmaa, keuhkoahtaumaa. Stressin hellitettyä, fyysiset oireet ovat loppuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi