Kaima ja googlen hakutulokset
Apua, olenko ainoa, jolla tällainen ongelma?
Minulla on melko harvinainen nimi, mutta valitettavasti minulla on yksi täysinimikaima, joka sattuu vielä olemaan samaa ikäluokkaa. Välillä harmittaa niin pirusti, jos googlaan oman nimeni. Tulee avonainen instagram täynnä #finnishgirliä ja duckface-huulia ja kaikkea muuta vastaavaa – ja harmittaa, että moni on sekoittanut meidät kaksi.
Työskentelen sellaisella alalla, että on aika tyypillisitä googlata, millaisia hommia kukin on tehnyt. En haluaisi todellakaan vaihtaa nimeäni, mutta en tiedä, miten tätä sekaantumista voisi estää. Parempi olisi, jos meitä olisi vaikka viisi, mutta meitä on tosiaan vain kaksi.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu :( Tai siis nimeä kantaa suht moni, mutta se, joka näkyy eniten googlessa, on just sitä millaiseen en haluaisi itseäni sekoitettavan, kun haluan että mut otetaan vakavasti...
En tiedä kanssa. :( Kai pitäisi jotenkin saada omia juttuja nousemaan enemmän, kaipa täytyy mennä lukemaan hakukone-optimoinnista...mutta siihen avoimeen kaiman instagram-tiliin ei auta mikään. :(
ap
En ole kehdannut käydä pitkään aikaan googlettamassa itseäni, koska pelkään siellä olevan jotain noloa. Itselläni on myös aika harvinainen nimi. Eivät nimikaimani touhua mitään noloa tai epäilyttävää, mutta minusta tuntuu silti kiusalliselta tulla sekoitetuksi johonkin muuhun.
Ota lisäksi käyttöön toinen nimi tai sen ensimmäinen kirjain. Eli Milla Maria Virtanen tai Milla M. Virtanen.
Mieheni kaima on m urhamies. Minkäs sille voi, että hakutulokseksi tulee ensin rikosjuttuja ja vasta sitten jotain muuta.
Mulla tulee karseita haukkumisketjuja, joista nimeä ei saa pois, koska OTAVAMEDIA kiusaa.
Mieheni kaima samalta paikkakunnalta on luottorekisterissä ja monet ei todellakaan tiedä ettei kyseessä ole mieheni.
Mun kaimasta löytyy In Memoriam -sivut.
Mulla on yleinen nimi, joten se googlaamalla tulee paljon todennäköisemmin joku kaima vastaan kuin minä (senkin puoleen että olen hyvin laiska somettaja), mutta mielestäni tämä on ihan hyvä, on mukava hukkua massaan.
Ammattilaisprofiili LinkedIn:ssä kuvalla.
Sinne linkittää omat työt, jos niitä siis netissä on.
Työnantajat katsoo LinkedIn, ei ne googlaa
Onko tuo Kaima miehen vai naisen nimi?
Tuttuni nimisiä on kaksi Suomessa. Tutustani on kirjoitettu viestiketjuun, joka on ilkeämielinen ja sen pyrkimyksenä on saattaa siinä esiintyvät ihmiset huonoon valoon. Kyseinen sivusto, jossa kyseinen viestiketju on kuuluu otavamedialle, jota johtaa Timo Kopra. Reijo Ruokanen on kyseisen sivuston vastaava päätoimittaja.
Näiltä nimellä mainituilta on lukuisia kertoja pyydetty poistamaan kyseinen nimi viestiketjusta, mutta he eivät ole siihen suostuneet. Mielestäni todella törkeätä tuollainen. Osoittaa vain millaisia kiusaajia he ovat.
Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella. Timo Kopra ja Reijo Ruokanen ovat Otavamediaa johtavia kiusaajia tapahtuneen perusteella.
En tue tuota firmaa enää millään tavalla, koska johtonsa ovat osoittaneet ettei heidän aikanaan kannata sitä tukea.
Vierailija kirjoitti:
Ota lisäksi käyttöön toinen nimi tai sen ensimmäinen kirjain. Eli Milla Maria Virtanen tai Milla M. Virtanen.
Ei auta.
Jos minä googlettelen jotakuta, niin oletan että toisessa postauksessa on vaan jostain mainittu toinen nimi ja toisessa ei. Ei keskinimen käyttäminen poista sekaantumisen mahdollisuutta, ellet ole M.A.Numminen
Voisiko sua auttaa ajatus, että normaalillakin älyllä varustettu ymmärtää nimikaimojen olemassaolon? Et voi loputtomiin yrittää ampua alas ennakkoluuloja, joiden synnyssä.sinulla ei ole mitään osuutta.
Mulla on sama juttu :( Tai siis nimeä kantaa suht moni, mutta se, joka näkyy eniten googlessa, on just sitä millaiseen en haluaisi itseäni sekoitettavan, kun haluan että mut otetaan vakavasti...