Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako sinua jos joku tuttusi on kotiäitinä vielä kun nuorinkin lapsi jo ekalla-tokalla vai onko asia sinulle ihan ok?

Vierailija
16.10.2019 |

Ja siis kotiäitinä niin ettei nosta työttömyyskorvausta/toimeentulotukea tms. vaan perhe tulee toimeen miehen palkalla ja äidin satunnaisilla keikkatuloilla.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy miksi joku haluaa tällaisen tuomita on kateus ja se ettei ole omaan elämäänsä syystä tai toisesta tyytyväinen. Ihminen joka on sinut itsensä ja omassa elämässään onnellinen ei koe tarvetta tuomita tai arvostella muiden elämää ja ratkaisuja.

Vierailija
42/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa taas harvinaisen tyhmä kysymys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme jupinaa kun mietitään mitä käy jos ero tulee. Sitä varten ei ole avioehtoa.

Ei hirveästi huolestuta jos saan puolet velattomaksi 520 000e talosta, hyvän auton ja tilille rahaa. Että mies voi minun puolesta aivan hyvin vaihtaa nuorempaan jos haluaa.

Cv ei myöskään ole tyhjä. Olen ollut ”töissä” miehen firmassa, opiskellut huvin vuoksi vaikka ja mitä. Laskuttanut omalla yritykselläni harrastukseeni liittyviä koulutuksia jne. Saan heti töitä jos haluan tai voisin myös jatkaa omalla yrityksellä. Kaikki kotirouvat eivät ole niin typeriä kuin monet luulevat.

Jopa palstalla haukuttu Maisa Torppa saa heti töitä lentoemona tai hoitajana. Aika vajaaälyinen saa olla jos ei osaa itseään työllistää.

T:kotirouva

Näinhän se teoriassa menee. Tosin eron koettaessa ette saa asunnosta kuin 300000. Auto on vanha romu ja rahat on mies siirtänyt Jerseyn saarelle. Miehen firma työkokemuksena ei paina mitään ja olet liian vanha saadaksesi muuta kuin keikkasiivousta tai pääset Lidlin kassalle osa-aikaiseksi.

Vierailija
44/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa!! Kaikkien elämän pitää olla yhtä kiirettä ja stressiä ja mitä sitten kun mies vaihtaa nuorempaan ja ihan tyhmä esimerkki lapsille että äiti on muka kotona ja ksikki ovat onnellisia!!!!

Vierailija
45/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se palstan mukaan elämä "yllättää" aina kotiäidin. Vain kotiäidille tulee yllätyksenä ero tai kuolema ja sen jälkeen joutuu sillan alle. Työssä oleva äiti ei koskaan eroa, joudu työttömäksi siitä 100% varmasta huippu työpaikastaan eikä puoliso kuole ikinä eikä se työssäkäyvä äitikään kuole koska on kuolematon ja korvaamaton. Aamen.

Vierailija
46/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se palstan mukaan elämä "yllättää" aina kotiäidin. Vain kotiäidille tulee yllätyksenä ero tai kuolema ja sen jälkeen joutuu sillan alle. Työssä oleva äiti ei koskaan eroa, joudu työttömäksi siitä 100% varmasta huippu työpaikastaan eikä puoliso kuole ikinä eikä se työssäkäyvä äitikään kuole koska on kuolematon ja korvaamaton. Aamen.

Joo ja kotiäiti on aina täysin varaton itse ja niin tyhmä että on avioehto ja mies on sitäpaitsi piilottanut kaikki varat Ja vaihtaa nuorempaan aina sen kotiäidin.

Vierailija
47/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi se ihan vähän haitata siksi että olisi mahdoton olla tuntematta ripaus kateutta, koska minäkin olisin mielelläni kotiäiti/kotirouva. Mutta siis negatiiviset tunteeni eivät kohdistuisi tähän henkilöön eikä se haittaisi meidän välejämme.

Olin kotona kuutisen vuotta lasten kanssa ja nyt taas työelämässä, ja ajatus siitä että voisi lukea kirjaa tai käydä lenkillä hyvällä omalla tunnolla ilman tunnetta siitä että se on joltain pois... ai että, kuulostaa ihanalta. Kuvittelen että kouluikäisten kotiäidillä olisi aikaa sellaisellekin.

Vierailija
48/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja kotiäiti on aina täysin varaton itse ja niin tyhmä että on avioehto ja mies on sitäpaitsi piilottanut kaikki varat Ja vaihtaa nuorempaan aina sen kotiäidin.

Ja tiedätkö miksi näin käy? Koska täytyy olla todella tyhmä, että heittäytyy toisten varaan elämässään.

Vierailija
49/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotona eikä edes lapsia. Mies on ihana eikä halua että käyn töissä.

Kuulostaa aika ikävältä tuollainen "ei halua, että käyn töissä". Ok se, jos et itsekään halua, mutta mielestäni työssäkäynnin ei pitäisi olla pariskunnan toisen osapuolen valinta tai toive ollenkaan. Missäköhän muussa asiassa sinulla ei ole päätäntävaltaa?

Vierailija
50/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 ei sitten tajunnut sarkasmia :)

Vierailija
51/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin kotiäidiksi nuorimman ollessa 9 vuotias. Elämä oli siihen asti suorittamista töissä ja kotona ja jatkuvaa univelkaa vuorotöissä. Jaoimme kotityöt mieheni kanssa, molemmat kävimme noin 50% töissä.. Arki rauhoittui kummasti, kun yksi keskittyy nyt kotiin ja toinen töihin. Lapsetkin ovat rauhoittuneet ja koetulokset parantuneet.

Vierailija
52/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa!! Kaikkien elämän pitää olla yhtä kiirettä ja stressiä ja mitä sitten kun mies vaihtaa nuorempaan ja ihan tyhmä esimerkki lapsille että äiti on muka kotona ja ksikki ovat onnellisia!!!!

Opeta saman tien omalle tyttölapsellesi, että naisten ei kannata kouluttautua ollenkaan, koska kotona on niin kivaa. Voi imuroida ja jumpata olohuoneessa ja katsoa piirrettyjä lasten kanssa. 

Tätä kun jatketaan, niin pian kaikki ne piirretytkin ovat vain miesten ideoimia ja niissä ei enää ole seikkailevia ja omatoimisia tyttöjä (niin kuin ei ollut aiemmin, oli vain passiivisia prinsessoja). Sellaisista ohjelmista kun voisi saada väärän kuvan, että tytöt liikkuvat tuolla maailmassa ihan itsenäisesti. 

Vierailija
53/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti kirjoitti:

ILapsetkin ovat rauhoittuneet ja koetulokset parantuneet.

Kai ne ovat poikalapsia? Eihän tyttöjen koenumeroilla ole väliä, koska he jäävät vain kotiin miehensä elätettäviksi. 

Vierailija
54/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedätkö miksi näin käy? Koska täytyy olla todella tyhmä, että heittäytyy toisten varaan elämässään.

Voi että kun niin on se uraäitikin ihan työnantajan armoilla tässä elämässä! 😱

Vierailija
55/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti kirjoitti:

ILapsetkin ovat rauhoittuneet ja koetulokset parantuneet.

Kai ne ovat poikalapsia? Eihän tyttöjen koenumeroilla ole väliä, koska he jäävät vain kotiin miehensä elätettäviksi. 

Mistä tälläistä keksit? Tuliko teistä kaikista sisaruksista täysin samanlainen kuin äitinne, teitte samat ratkaisut ja kaikki olette samassa ammatissa?

Vierailija
56/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut 24 vuotta kotiäitinä/"rouvana". Ja vielä ei ole taivas pudonnut niskaan eikä ole muutakaan mullistavaa tapahtunut. En muutenkaan murehdi etukäteen kaikkea mahdollista. Sillä mennään mitä on ja suu säkkiä myöden on elämän viisauksia joita noudatan omassa elämässä. 

Nämä kotiäitivuodet ovat olleet hyvää ja helppoakin elämää joita en pois vaihtaisi. Jos nykyinen elämä loppuisi syystä tai toisesta niin pärjään kyllä mainiosti. Pitää vaan uskaltaa elää niinkuin itse haluaa.

Vierailija
57/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta saman tien omalle tyttölapsellesi, että naisten ei kannata kouluttautua ollenkaan, koska kotona on niin kivaa. Voi imuroida ja jumpata olohuoneessa ja katsoa piirrettyjä lasten kanssa. 

Tätä kun jatketaan, niin pian kaikki ne piirretytkin ovat vain miesten ideoimia ja niissä ei enää ole seikkailevia ja omatoimisia tyttöjä (niin kuin ei ollut aiemmin, oli vain passiivisia prinsessoja). Sellaisista ohjelmista kun voisi saada väärän kuvan, että tytöt liikkuvat tuolla maailmassa ihan itsenäisesti. 

Höpsis, minä opetan että kouluttautua kannattaa aina ja hommata itselleen ammatti josta tykkää, mutta tärkeintä elämässä on kuitenkin se että on itse onnellinen ja tyytyväinen omaan elämäänsä. Rikas mies on plussaa, mutta aina täytyy pitää itsellään kuitenkin sijoituksia ja varoja sen verran että pystyy pelastamaan itsensä ja mahdolliset lapsensa, jos jotain ihmeellistä tapahtuu. Ainiin, minä olen käynyt armeijan ja ollut siellä töissäkin monta vuotta, vaikka nyt kotiäitinä olenkin. Eiköhän siinä sitä seikkailua ole ja naisen mallia tytöille ;)

Vierailija
58/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli uraäiti ja järjestö-ja hyväntekeväisyysihminen. Aina montaa rautaa tulessa.

Minusta tuli ihan omasta halustani kotiäiti koska siihen oli/on taloudellinen mahdollisuus. Miehelleni tämä on ok koska hänen mielestään voin tehdä mitä haluan...ole kotona, opiskele lisää tai käy töissä...kaikki käy.

Tytär taas on mummonsa tyylinen ihminen. Tytär opiskelee kauppatieteitä ja on monessa mukana. Onneksi Suomessa naiset ovat vapaita valitsemaan itse oman elämänpolkunsa vaikka av onkin toista mieltä.

Vierailija
59/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme jupinaa kun mietitään mitä käy jos ero tulee. Sitä varten ei ole avioehtoa.

Ei hirveästi huolestuta jos saan puolet velattomaksi 520 000e talosta, hyvän auton ja tilille rahaa. Että mies voi minun puolesta aivan hyvin vaihtaa nuorempaan jos haluaa.

Cv ei myöskään ole tyhjä. Olen ollut ”töissä” miehen firmassa, opiskellut huvin vuoksi vaikka ja mitä. Laskuttanut omalla yritykselläni harrastukseeni liittyviä koulutuksia jne. Saan heti töitä jos haluan tai voisin myös jatkaa omalla yrityksellä. Kaikki kotirouvat eivät ole niin typeriä kuin monet luulevat.

Jopa palstalla haukuttu Maisa Torppa saa heti töitä lentoemona tai hoitajana. Aika vajaaälyinen saa olla jos ei osaa itseään työllistää.

Näinhän se teoriassa menee. Tosin eron koettaessa ette saa asunnosta kuin 300000. Auto on vanha romu ja rahat on mies siirtänyt Jerseyn saarelle. Miehen firma työkokemuksena ei paina mitään ja olet liian vanha saadaksesi muuta kuin keikkasiivousta tai pääset Lidlin kassalle osa-aikaiseksi.

Asunto sijaitsee alueella missä ei hinnat laske, miksi ihmeessä laskisi niin paljon. Autot meillä ei ole koskaan vanhoja romuja. Ja tämä talo varmaan vaihdetaan noin vuoden sisällä puolet kalliimpaan koska mies haluaa eri alueelle.

Jos koulutukseni olisi vaikka hammaslääkäri tai sairaanhoitaja niin miksi ihmeessä menisin Lidlin kassalle? Voin lähteä töihin vaikka Dubaihin tai Norjaan. Tai lähetystyöhön Afrikkaan. Elämässä voi tehdä mitä lystää ja myös vähemmällä rahalla, ei ole tarkoitus mennä johonkin kassalle töihin 60-vuotiaana. Mielummin vaikka ilman palkkaa sinne Afrikkaan ja kuolen sinne sitten johonkin tautiin minkä saan 20-vuotiaalta rakastajaltani. Afrikassa elän aivan hyvin omilla säästöilläni ja perinnoilläni. Mutta en usko että mieheni olisi niin ilkeä kuin palstamammat kuvittelee. Hän on lämmin ja ihana ihminen ja tehnyt hienon uran perheemme hyväksi.

Vierailija
60/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku vain sen kotiäidin mies on ilkeä mulkero joka vaihtaa nuorempaan asap ja pitää kaikki rahat ja omaisuudet. Entinen kotiäiti sitten itkee köyhyydessä yksin ja kuihtuu pois.

Ja tämäkin oli sitten sarkasmia jos joku ei tajua vaikka töissä käykin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi