Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako sinua jos joku tuttusi on kotiäitinä vielä kun nuorinkin lapsi jo ekalla-tokalla vai onko asia sinulle ihan ok?

Vierailija
16.10.2019 |

Ja siis kotiäitinä niin ettei nosta työttömyyskorvausta/toimeentulotukea tms. vaan perhe tulee toimeen miehen palkalla ja äidin satunnaisilla keikkatuloilla.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa pilata elämänsä niin kuin parhaaksi katsoo. Emmehän kaikki voi olla yhtä fiksuja.

Vierailija
22/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa kunhan ei valita tilanteesta.

Mun kaveri on kotona lasten (alakoululaisia) kanssa, miehen palkka riittää oikein mainiosti mutta kun se muija valittaa koko ajan miten on tylsää ja rankkaa jne jne

Mutta hän ei ole valmis tekemään tilanteelle mitään, seurauksena se, että olen vähentänyt yhteydenpidon minimiin. En jaksa enää kuunnella kun tilanteen muuttaminen olisi ihan helppoa ja vaivatonta mutta kun ei niin ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotona eikä edes lapsia. Mies on ihana eikä halua että käyn töissä.

Miten turvaat vanhuutesi? Mies ei välttämättä ole aina rinnallasi.

Vierailija
24/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa pilata elämänsä niin kuin parhaaksi katsoo. Emmehän kaikki voi olla yhtä fiksuja.

Tässäpä olikin fiksu vastaus....

Vierailija
25/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Kukin elää tavallaan.

Vierailija
26/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen typerää sanoa että joku toinen pilaa elämänsä elämällä sen niin kuin itse parhaaksi näkee ja haukkua häntä vähemmän älykkääksi sen takia.

Vierailija
27/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa kunhan ei valita tilanteesta.

Mun kaveri on kotona lasten (alakoululaisia) kanssa, miehen palkka riittää oikein mainiosti mutta kun se muija valittaa koko ajan miten on tylsää ja rankkaa jne jne

Mutta hän ei ole valmis tekemään tilanteelle mitään, seurauksena se, että olen vähentänyt yhteydenpidon minimiin. En jaksa enää kuunnella kun tilanteen muuttaminen olisi ihan helppoa ja vaivatonta mutta kun ei niin ei

Miksi sitten on ok että työssä olevat äidit saa valittaa että on rankkaa? Tekisivät tilanteelle jotakin.

Vierailija
28/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mua haittaa, että joku heittää sen ilmaisen koulutuksen hukkaan, jne. Minulle myös verojen maksaminen on kunnia asia. Ja vähän mietityttää myös millaisen esimerkin tuollainen nainen antaa lapsille. Noilla asioilla kun on tapana periytyä. Jokaisen kuitenkin pitäisi kasvaa yhteisön jäseneksi, eikä jäädä kotiin.

Vierailija
29/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu minulle

Vierailija
30/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen typerää sanoa että joku toinen pilaa elämänsä elämällä sen niin kuin itse parhaaksi näkee ja haukkua häntä vähemmän älykkääksi sen takia.

Mieti nyt vähän itsekin mikä se tulevaisuus tosiaan on kun se elämä "yllättää"

Vierailija
31/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muuten haittaa, mutta sitten alkaa savu nousta korvista, kun keskustellaan vaikka lasten koulun jälkeisestä ajankäytöstä ja hän kovaan ääneen ihmettelee, että "MITEN teillä ei lapset syö HETI välipalaa ja tee HETI läksyjä kun tullaan koulusta?!" No, osittain siksi, että en ole kädestä pitäen ohjaamassa sitä seitsemänvuotiasta niihin hommiin vaan olen TÖISSÄ just silloin? Tai että "MIKSI teillä käytetään viikonloppua siivoamiseen, kyllä viikonloppu pitää pyhittää perheen YHTEISELLE AJALLE?!" Jaa-a miksiköhän...

Vierailija
32/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 10% palkansaajista on nettomaksajia, joten tuonkin perheleikin maksaa muut veronmaksajat.

Vierailija
33/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jupinaa kun mietitään mitä käy jos ero tulee. Sitä varten ei ole avioehtoa.

Ei hirveästi huolestuta jos saan puolet velattomaksi 520 000e talosta, hyvän auton ja tilille rahaa. Että mies voi minun puolesta aivan hyvin vaihtaa nuorempaan jos haluaa.

Cv ei myöskään ole tyhjä. Olen ollut ”töissä” miehen firmassa, opiskellut huvin vuoksi vaikka ja mitä. Laskuttanut omalla yritykselläni harrastukseeni liittyviä koulutuksia jne. Saan heti töitä jos haluan tai voisin myös jatkaa omalla yrityksellä. Kaikki kotirouvat eivät ole niin typeriä kuin monet luulevat.

Jopa palstalla haukuttu Maisa Torppa saa heti töitä lentoemona tai hoitajana. Aika vajaaälyinen saa olla jos ei osaa itseään työllistää.

T:kotirouva

Vierailija
34/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen äitinä olen ollut kotona koko ajan.

Eipä ole tämä periytynyt kenellekään heistä, vaikka joku arveli niin käyvän.

Kaikki on uurastaneet loppututkinnot ja töissä käyvät.

Kannatti olla kotiäitinä!

Vierailija
35/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni siinä asemassa, että niin kauan kun ei väärinkäytä tukijärjestelmiä, niin voisin ärsyyntyä kenenkään elämästä.

Vierailija
36/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme jupinaa kun mietitään mitä käy jos ero tulee. Sitä varten ei ole avioehtoa.

Ei hirveästi huolestuta jos saan puolet velattomaksi 520 000e talosta, hyvän auton ja tilille rahaa. Että mies voi minun puolesta aivan hyvin vaihtaa nuorempaan jos haluaa.

Cv ei myöskään ole tyhjä. Olen ollut ”töissä” miehen firmassa, opiskellut huvin vuoksi vaikka ja mitä. Laskuttanut omalla yritykselläni harrastukseeni liittyviä koulutuksia jne. Saan heti töitä jos haluan tai voisin myös jatkaa omalla yrityksellä. Kaikki kotirouvat eivät ole niin typeriä kuin monet luulevat.

Jopa palstalla haukuttu Maisa Torppa saa heti töitä lentoemona tai hoitajana. Aika vajaaälyinen saa olla jos ei osaa itseään työllistää.

Eräälle kotirouvalle tuli yllätyksenä, että velkaa olikin enenmän kuin sitä omaisuutta. Esim. autovelkaa oli otettu velan päälle ja velkaa oli enemmän kuin silloisten autojen arvo. Ja talolainakin oli ollut koroilla, eikä velkaa oltu lyhennetty muutamaan vuoteen ja myynin jälkeen jäi vielä velkaa, mutta hienoa että sinä olet talouden päällä. Niin ja mies oli muutenkin piilottanut varoja ennen eroa.

Vierailija
37/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Miksi ihmeessä haittaisi? Eihän asia vaikuta elämääni millään tavalla eikä näin ollen kuulu minulle pätkääkään. Omassa elämässä on tarpeeksi miettimistä ja tekemistä, hyvässä ja pahassa, ei ole tarvetta puuttua muiden asioihin :D

Vierailija
38/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit kun oot niitä töitä saanut, niin kertomaan siitä ihmeestä meillekkin, jooko? 25 vuotta rekrytointihommia tehneenä voin sanoa, että jonossa on ennen sua kymmeniä koko ajan ihan oikeissa töissä olleita, itseään koko ajan kouluttaneita ihmisiä.

Vierailija
39/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa sanottiin että äiti tekee satunnaista keikkaa, eikö tuokaan tee asiaa tuomitsijoiden silmissä yhtään hyväksytymmäksi, varmaan kuitenkin maksaa veroja noista vähistäkin työtuloistaan? Kuinka paljon keikkaa/työtunteja pitää mahdollisesti tehdä jotta palstan tuomitsijoiden silmissä on "kunnon ihminen"?

Vierailija
40/70 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräälle kotirouvalle tuli yllätyksenä, että velkaa olikin enenmän kuin sitä omaisuutta. Esim. autovelkaa oli otettu velan päälle ja velkaa oli enemmän kuin silloisten autojen arvo. Ja talolainakin oli ollut koroilla, eikä velkaa oltu lyhennetty muutamaan vuoteen ja myynin jälkeen jäi vielä velkaa, mutta hienoa että sinä olet talouden päällä. Niin ja mies oli muutenkin piilottanut varoja ennen eroa.

Meillä on esim. Testamentti että lapsi perii vain lakiosuuden. Eli tietoinen olen ettei ole velkaa. Ja yrityksen tulokset on julkista tietoa, aika kovaa sivuelämää mieheni viettäisi jos saisi hassattua vajaa puoli miljoonaa vuodessa johonkin kaksoiselämäänsä. Ja vaikka kuinka mies piilottaisi varansa ja ottaisi velkaa ja sekoilisi niin en silti jäisi tyhjänpäälle. Olen saanut ennakkoperintöä vanhemmiltani ja tulen saamaan vielä lisää. Omaa rahaakin on tilillä rahastoissa säästössä esim. Kaikki palkat, lapsilisät, äitiyspäivärahat jne.

Mutta hienoa nähdä kun toiset vuodesta toiseen jankuttavat täällä palstalla siitä miten kotirouvat tulemaan olemaan kusessa. Sen energian voisi käyttää vaikka niiden omien varojen kartoittamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme