Jännittää kertoa työnantajalleni, että vaihdan työpaikkaa
Minulla on ensi vuodelle jo uusi työpaikka, ja nykyinen työsopimukseni loppuu vuodenvaihteessa. Olemme pieni yritys, ja tunnen työkaverini hyvin. Olen tässä juuri lähiaikoina ilmoittamassa, että en jatka ensi vuoden puolelle enää sopimusta (muuten työsopimukseni uusittaisiin). Jostain syystä jännittää aivan hitokseen mennä kertomaan pomolle, että olen löytänyt uuden työpaikan. MIKSI minua jännittää? Nämä ovat ihan normaaleja asioita! Neuvoja ja vinkkejä, miten parhaiten kertoa asiasta työnantajalle.. huohhhhhh.
Kommentit (33)
Kun on määräaikainen sopimus, ei voi tulla työnantajalle kovin suurena yllätyksenä, jos työntekijä lähteekin kälppimään.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut töissä sopimuksen päätyttyä ennen uuden määräaikaisen allekirjoittamista sinulla on jo itseasiassa toistaiseksi voimassa oleva työsopimus. Kerron nyt ainakin TES vaatiman irtisanomisajan mukaisesti, että olet lähdössä.
Tähän vielä lisäyksenä (varsinkin jos työntekoa ankeutetaan loppuaikana) tyly toteamus, että odotat lopputilityksessä saavasi kaikki vakituisen työsuhteen muodostamat edut ensimmäisestä määräaikaisesta työsopimuksesta lukien (esim. lomapäivien erilainen kertymä, mahdolliset kokemuslisät yms.)
Totta. Edellinen tätä työtä tehnyt työntekijä jaksoi tätä määräaikaisuutta yli 4 vuotta, ja työnantajalla sellainen oletus, että minä jaksaisin myös..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Totta. Edellinen tätä työtä tehnyt työntekijä jaksoi tätä määräaikaisuutta yli 4 vuotta, ja työnantajalla sellainen oletus, että minä jaksaisin myös..
Ap
Työpaikkasi ei selvästi halua sitoutua työntekijöihin, koska pyörittää määräaikaisia noin. Älä tunne mitään huonoa omaatuntoa lähdöstäsi. Sinun ei tarvitse kertoa uudesta paikastasi mitään. Halutessasi voit kertoa, että sait valituisen paikan paremmilla eduilla muualta. Työnantaja saa miettimisen aihetta.
Kiitos teille kaikille! Sain tästä nyt lisää puhtia ja voimaa, ja odotan innolla uutta työpaikkaani! :) Nämä pari kuukautta jaksaa vielä!
AP
juu oli itsetuntoa ja se näkyi hetken itsekunnioituksena äänensävynä, sanoin äsken väärän sanan ja saan potkut. Ootan fuduja, kun niin tarkkaa. Pitää olla täydellinen. :I <3 Reilua, runkkua on taas tää päivä.
Kaikki muut jää mutta mulle fudut, vaikka oon hyvä töissä.
älä sano sanaakaan väärin mitenkään kirjoitti:
juu oli itsetuntoa ja se näkyi hetken itsekunnioituksena äänensävynä, sanoin äsken väärän sanan ja saan potkut. Ootan fuduja, kun niin tarkkaa. Pitää olla täydellinen. :I <3 Reilua, runkkua on taas tää päivä.
On luonnolliset hiukset, ei tatuointeja, en käytä päihteitä ja olen liikunnallinen ja pukeudun hyvin. Sanoin väärän sanan. Nyt tulee fudut. Onnea teille jotka saatte jäädä ja vedätte päihteitä eli kaikki muut. Onnea! Pitää olla täydellinen.
ootan fuduja kirjoitti:
On luonnolliset hiukset, ei tatuointeja, en käytä päihteitä ja olen liikunnallinen ja pukeudun hyvin. Sanoin väärän sanan. Nyt tulee fudut. Onnea teille jotka saatte jäädä ja vedätte päihteitä eli kaikki muut. Onnea! Pitää olla täydellinen.
En ole kiroillut vaan esimerkiksi viikolla viikossa tai olisihan olikohan tai jokin väärä sana. Kohta huudot ja fudut. :I <3 Vain täydellinen on kyllin hyvää.
Olet nyt ap ihan liian kiltti! Sua on pompoteltu tosi torkeästi jo vuosia, ja vielä tunnet huonoa omaatuntoa uudesta tyopaikasta?! Nyt haloo vähän itsekunnoitusta peliin!
Sulla tulee tosi tukalat paikat jos tuo huono pomo/johto kuulee etuajassa sun lähdostä. Itse en kertoisi ollenkaan, ennen kuin tarjoavat uutta sopimusta - ja silloin "voi että kun just eilen sain vakituisen sopimuksen muualle, ja otin sen vastaan kun oletin että täällä ei hommat jatku. Mut hei kuule hyvät jatkot teille, heippa!". Missään nimessä et kerro että paikka oli sulla jo nyt tiedossa.
Ole terveesti itsekäs, tuolle firmalle et ole mitään velkaa.
väärin taivutettu kirjoitti:
ootan fuduja kirjoitti:
En ole kiroillut vaan esimerkiksi viikolla viikossa tai olisihan olikohan tai jokin väärä sana. Kohta huudot ja fudut. :I <3 Vain täydellinen on kyllin hyvää.
Vielä täällä palkkanauhalla. On perjantai. :( Perjantai pelottaa, koska se on se milloin irtisanotaan, pomo antaa irtarin, ei irtokarkki vaan irtisanominen, ja pomo voi sitten rentoutua viikonloppuna. Onko muilla samaa, pelkäättekö perjantaita? <3
Ei ole mitään velvollisuutta kertoa, mihin menee