Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittää kertoa työnantajalleni, että vaihdan työpaikkaa

Vierailija
16.10.2019 |

Minulla on ensi vuodelle jo uusi työpaikka, ja nykyinen työsopimukseni loppuu vuodenvaihteessa. Olemme pieni yritys, ja tunnen työkaverini hyvin. Olen tässä juuri lähiaikoina ilmoittamassa, että en jatka ensi vuoden puolelle enää sopimusta (muuten työsopimukseni uusittaisiin). Jostain syystä jännittää aivan hitokseen mennä kertomaan pomolle, että olen löytänyt uuden työpaikan. MIKSI minua jännittää? Nämä ovat ihan normaaleja asioita! Neuvoja ja vinkkejä, miten parhaiten kertoa asiasta työnantajalle.. huohhhhhh.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain, että sinä olet saanut uuden työpaikan ja kerrot milloin lähdet. :)

Vierailija
2/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse jännittää, nämä on jokaisen esimiehen työssä ihan perus työtehtäviä että työsuhteita solmitaan ja niitä päätetään. Sinulla vieläpä määräaikainen sopimus joka päättyy ja pitäisi erikseen jatkaa eli työnantajakaan ei ole selvästi sinuun ollut erityisen sitoutunut, joten tuskin on iso kriisi että lähdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos työyhteisö on kiva, voi kertominen tuntua kurjalta tai sitä voi jopa vähän hävettää, että "minä nyt tästä lähdenkin heippa". Mutta ihan rohkeasti vaan, täysin normaalia vaihtaa työpaikkaa aika-ajoin. :)

Vierailija
4/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mahdollisimman aikaisin, jos heillä on kerran tarvis saada siihen sitten tekijä vuodenvaihteessa niin ehtivät etsiä. Eli ole reilu!

Saitko vakkarin muualta?

Niin, ja mieti valmiiksi, mitä vastaat jos tarjoavat nykyisestä vakkaria.

Vierailija
5/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata pomolle pitkät ja lähde ovet paukkuen. Se on ainoa oikea vaihtoehto

Vierailija
6/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ajattelin kertoa nyt mahdollisimman pian, jotta heille jää hyvin aikaa rekryyn. Eli reilu 2 kk jää heille aikaa löytää joku toinen tähän mun työhön. Sain vakituisen työpaikan paremmalla palkalla, joten varmasti olen kyllä nykyisestä lähdössä. Muistan vain oman rekryn tähän työpaikkaan, oli ilmeisesti pienelle yritykselle "vaikea" homma, ja jollain tapaa harmittaa lähteä. En haluaisi tuottaa työnantajalleni "vaikeuksia", jos tässä ajattelutavassa on mitään järkeä :D

Vierailija
7/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit mahdollisuuden vakkarisoppariin ja samaan palkkaan kuin toisessa firmassa, jäisitkö? 

Jos jäisit, niin annan työnantajallesi mahdollisuus nokittaa. 

Vierailija
8/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Ajattelin kertoa nyt mahdollisimman pian, jotta heille jää hyvin aikaa rekryyn. Eli reilu 2 kk jää heille aikaa löytää joku toinen tähän mun työhön. Sain vakituisen työpaikan paremmalla palkalla, joten varmasti olen kyllä nykyisestä lähdössä. Muistan vain oman rekryn tähän työpaikkaan, oli ilmeisesti pienelle yritykselle "vaikea" homma, ja jollain tapaa harmittaa lähteä. En haluaisi tuottaa työnantajalleni "vaikeuksia", jos tässä ajattelutavassa on mitään järkeä :D

Mitä teet, jos tarjoavat nykyisestä vakkaria ja samaa palkkaa mitä uudesta paikasta luvattu?

Vierailija
9/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lähteä joka tapauksessa. Vaikka työilmapiiri täällä on ihan ok, niin olen huomannut, että toisinaan minua ahdistaa lähteä töihin. Välillä tuntuu, että työpanostani ei arvosteta ja oletetaan minun tekevän mieluusti ylitöitä milloin tahansa, vaikka minulla on useampi lapsi, ja päiväkodin noutoajat painavat päälle. Uudessa työpaikassa päivittäinen työaikani on sopivampi perheellisen ihmisen arkeen, ja muutenkin joustavammat työajat ja mahdollisuus edetä uralla.

Ap

Vierailija
10/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin pienessä firmassa voi tulla sulle hyvin ankea viimeset pari kuukautta jos kerrot jo nyt. Sinä voit olla lojaali työnantajaasi kohtaan mutta usko pois, työnantaja ei ajattele samoin. Ihmisillä on joku ihmeellinen harhaluulo että työnantaja arvostaisi lähtöaikeista kertomista mahdollisimman aikaisin. Väärin. Tulet huomaamaan että kivat jutut ei enää koske sua, sulle jätetään tarkoituksella kertomatta sun työhön vaikuttavia asioita eikä sua pyydetä kokouksiin yms. ihan vaan siksi ettet ole kohta enää talossa, eli työnantajan näkökulmasta nää ei sua koske. Haukut saat takuulla kun teet jotain mitä et tiennyt...

Koska teillä yleensä uusitaan sopparit? Ole terveellä tavalla itsekäs ja kerro vasta kun aletaan puhua jatkosta. (ohis, olen itse ollut paikoissa joissa uusi soppari lykätään vasta vikana päivänä allekirjoitettavaksi. Siihen asti, ei sanaakaan jatkosta edes kysyttäessä) Ja onnea uuteen työhön!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
11/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin pienessä firmassa voi tulla sulle hyvin ankea viimeset pari kuukautta jos kerrot jo nyt. Sinä voit olla lojaali työnantajaasi kohtaan mutta usko pois, työnantaja ei ajattele samoin. Ihmisillä on joku ihmeellinen harhaluulo että työnantaja arvostaisi lähtöaikeista kertomista mahdollisimman aikaisin. Väärin. Tulet huomaamaan että kivat jutut ei enää koske sua, sulle jätetään tarkoituksella kertomatta sun työhön vaikuttavia asioita eikä sua pyydetä kokouksiin yms. ihan vaan siksi ettet ole kohta enää talossa, eli työnantajan näkökulmasta nää ei sua koske. Haukut saat takuulla kun teet jotain mitä et tiennyt...

Koska teillä yleensä uusitaan sopparit? Ole terveellä tavalla itsekäs ja kerro vasta kun aletaan puhua jatkosta. (ohis, olen itse ollut paikoissa joissa uusi soppari lykätään vasta vikana päivänä allekirjoitettavaksi. Siihen asti, ei sanaakaan jatkosta edes kysyttäessä) Ja onnea uuteen työhön!

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin miettinyt. Työsopimukseni on uusittu nyt jo kolme kertaa, ja jokaisella kerralla vasta entisen työsopimuksen päättymisen jälkeen. Eli minun on oletettu normaalisti tulevan töihin maanantaina, vaikka työsopimus on edeltävällä viikolla jo päättynyt. Siksi koen, että minun täytyy itse ottaa asia puheeksi. Olen jutellut tästä mieheni kanssa useasti, ja päätökseni on vaihtunut koko ajan aikaisin kertomisen ja ns. vasta joulukuun alussa kertomisen välillä. Siksi tilanne minua jännittääkin, sillä tiedän, että työnantajani ei tule suhtautumaan asiaan "normaalisti", vaan asia tullaan kokemaan taakkana, että nyt heidän on PAKKO aloittaa rekry taas uudelleen. Juuri puhuin mieheni kanssa, että viimeiset pari kuukautta tulee sujumaan melko nihkeissä tunnelmissa, jos kerron nyt lokakuun puolella asiasta niin kuin olin ajatellut. Tätä haluaisin juuri välttää..

Ap

Vierailija
12/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluun vaihtaa pelifirmaa :( Koska niin kurja olo ja kramppaa. <3

Vierailija
13/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut töissä sopimuksen päätyttyä ennen uuden määräaikaisen allekirjoittamista sinulla on jo itseasiassa toistaiseksi voimassa oleva työsopimus. Kerron nyt ainakin TES vaatiman irtisanomisajan mukaisesti, että olet lähdössä.

Vierailija
14/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vähän samoilla linjoilla tuosta, että ei kannata kertoa kovin aikaisin. Sinulle voi tulla ankeat ajat, jos pomolla on taipumusta kiukutella ja osoittaa mieltään.

On kaunis ajatus, että olisit reilu ja ajattelisit työnantajan parasta, mutta eipä noissa sinunkaan sopimuksissa ole oltu kovin reiluja.

Ehkä ei kannata kertoa vielä, jos olet vähänkin herkkä ja ahdistut helposti työpaikan ilmapiiristä.

Vierailija
15/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitäisi kertoa, jos työnantaja ei ota mitenkään puheeksi sopimuksesi jatkoa. Minä varmaan veisin viimeisenä työpäivänä kakkua kahvihuoneeseen ja toivottelisin kaikille hyvät jatkot. Ihan työnantajan omaa tyhmyyttä, jos ei selvitä sun jatkoaikeita ajoissa.

Vierailija
16/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin miettinyt. Työsopimukseni on uusittu nyt jo kolme kertaa, ja jokaisella kerralla vasta entisen työsopimuksen päättymisen jälkeen. Eli minun on oletettu normaalisti tulevan töihin maanantaina, vaikka työsopimus on edeltävällä viikolla jo päättynyt. Siksi koen, että minun täytyy itse ottaa asia puheeksi. Olen jutellut tästä mieheni kanssa useasti, ja päätökseni on vaihtunut koko ajan aikaisin kertomisen ja ns. vasta joulukuun alussa kertomisen välillä. Siksi tilanne minua jännittääkin, sillä tiedän, että työnantajani ei tule suhtautumaan asiaan "normaalisti", vaan asia tullaan kokemaan taakkana, että nyt heidän on PAKKO aloittaa rekry taas uudelleen. Juuri puhuin mieheni kanssa, että viimeiset pari kuukautta tulee sujumaan melko nihkeissä tunnelmissa, jos kerron nyt lokakuun puolella asiasta niin kuin olin ajatellut. Tätä haluaisin juuri välttää..

Ap

Määräaikainen työsopimus muuttuu toistaiseksi voimassa olevaksi, jos työnantaja antaa työntekijän jatkaa työskentelyä määräajan päätyttyä.

Ottakaa selvää oikeuksistanne! Määräaikaisuudelle tulee myös aina olla peruste.

Vierailija
17/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tuo jo 3 kertaa uusittu työsoppari uutta pätkää varten, siinähän on raja kuinka monta kertaa saa tehdä pätkäsoppareita. Eipä kovin kummoinen työnantaja.

Vierailija
18/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä oikeassa. Pomoni osaa olla välillä hyvinkin nihkeä, en tiedä miksi tunnen niin suurta velvollisuudentunnetta olla hyvä työntekijä, kun he eivät myöskään lupaa minulle oikeastaan mitään. Ehkä kerron vasta ensi kuussa. Olen kyllä sellainen, että ahdistava työilmapiiri vaikuttaa aika paljonkin omaan mielialaani etenkin siksi, että työpäiväni ovat melko pitkiä. En välttämättä haluaisi myöskään kertoa esimiehelleni, että mihin työpaikkaan siirryn ensi vuoden alusta. Jostain syystä koen, että se ei ole heidän asiansa.

Ap

Vierailija
19/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kyllä oikeassa. Pomoni osaa olla välillä hyvinkin nihkeä, en tiedä miksi tunnen niin suurta velvollisuudentunnetta olla hyvä työntekijä, kun he eivät myöskään lupaa minulle oikeastaan mitään. Ehkä kerron vasta ensi kuussa. Olen kyllä sellainen, että ahdistava työilmapiiri vaikuttaa aika paljonkin omaan mielialaani etenkin siksi, että työpäiväni ovat melko pitkiä. En välttämättä haluaisi myöskään kertoa esimiehelleni, että mihin työpaikkaan siirryn ensi vuoden alusta. Jostain syystä koen, että se ei ole heidän asiansa.

Ap

Hei, sinun ei todellakaan tarvitse kertoa uutta työpaikkaa tulevalle entiselle esimiehellesi!

Vierailija
20/33 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ehdottanu aiemmin, että pelaajat saisi ravintoneuvontaa ja kuntoneuvontaa, mutta ei oo toteutunut. :I Oma pt esimerkiksi ja että saisi syödä kunnolla ja että ois hyvässä kunnossa. Työ on niin fyysistä että ihan katastrofi on. :( <3 Venyttelen aika paljon päivän aikana. Kai pelifirma arvostaa, mutta kyllä tekis mieli vaihtaa koko pelifirmaa parempaan. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi