Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun kuolinpesän asunto ei ole mennyt kaupaksi eikä mulla ole varaa maksaa siitä vastiketta?

Vierailija
15.10.2019 |

Olen työtön yh, olen jo nyt käyttänyt kuolinpesältä jääneen pienehkön rahasumman vuoden vastikkeisiin, 400 euroa kuussa. Oma vuokrani on 1000 euroa kuussa. Mitäs nyt sitten? Köyhä kun perii niin se on sitten tätä. Asunto on onneksi velaton.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö hintaa laittaa alhaisemmaksi.

Vierailija
2/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita kaupungille, eiköhän se löydä siihen asukkaat. Tai pane itse vuokralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vuokralle tai tiputat hintaa.

Vierailija
4/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä muita kuolinpesässä on?

Jos olet yksin, alennat asunnon hintaa, panet sen vuokralle tai jötät vastikkeet maksamatta ja ilmoitat, että taloyhtiö saa haltuunottaa asunnon maksamattomista vastikkeista.

Jos kuolinpesässä on muitakin, neuvottelet heidän kanssaan yllämainitusta.

Vierailija
5/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitten vaan reilusti laskea sitä myyntihintaa?

Oletko yksin kuolinpesässä?

Vierailija
6/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne asuntoon.

Vierailija
7/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yrittäisin vuokrata.

Vierailija
8/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen, ettet ole vuokrannut sitä?

Vierailija
9/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vuokraat asunnon, muutat siihen itse (asut 2 vuotta, koska verotus) tai lasket hintaa niin että asunto menee.

Vierailija
10/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö hintaa laittaa alhaisemmaksi.

Näin on. Hintaa pitäisi varmaankin laskea etenkin jos mahdollinen ostaja haluaa tehdä siihen jotakin remonttia kaupan jälkeen.

Vierailija
11/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap:n puolella. Itsellä edessä vastaava tilanne parin vuoden päästä. Tietäjät auttakaa:

Mitä tehdä, kun asunto on muuttotappiokunnassa eikä siellä mene mikään kaupaksi?

Voiko vain osasta perintöä kieltäytyä? Ottaisi vastaan irtaimiston ja säästöt mutta ei sitä toivotonta asunto-osaketta?

Saako esim. rivitalokaksion myydä tuntemattomalle nimelliseen hintaan, esimerkiksi tonnilla? Jos vastaavat kaupat tekee oman perillisen tai vanhemman kanssa, voidaan syyttää veronkierrosta ja epäreilusta hyödystä kaupanteossa.

Vierailija
12/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko vuokraat asunnon, muutat siihen itse (asut 2 vuotta, koska verotus) tai lasket hintaa niin että asunto menee.

Nämä kahden vuoden neuvot ovat ihan naurettavia. Kuka oikeasti asuu jossain asunnossa vuoden tai pari sen vuoksi, että säästää jonkun euron myyntivoittoveroa? Eksän kanssa laitettiin lusikat jakoon vuoden omistuksen jälkeen eikä tullut mieleenkään sinnitellä vuotta pidempään. Voitosta sai kuitenkin vähentää remonttikulut ja välityspalkkiot ennen kuin vero laskettiin. 

Ja sitä paitsi, kuulostaako tämä siltä, että hinta olisi nousemassa seuraavien kahden vuoden aikana, kun ei nytkään mene kaupaksi?

Vierailija
13/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat ap:n puolella. Itsellä edessä vastaava tilanne parin vuoden päästä. Tietäjät auttakaa:

Mitä tehdä, kun asunto on muuttotappiokunnassa eikä siellä mene mikään kaupaksi?

Voiko vain osasta perintöä kieltäytyä? Ottaisi vastaan irtaimiston ja säästöt mutta ei sitä toivotonta asunto-osaketta?

Saako esim. rivitalokaksion myydä tuntemattomalle nimelliseen hintaan, esimerkiksi tonnilla? Jos vastaavat kaupat tekee oman perillisen tai vanhemman kanssa, voidaan syyttää veronkierrosta ja epäreilusta hyödystä kaupanteossa.

Pirullinen tilanne, otan osaa. Käsittääkseni perinnöstä ei voi kieltäytyä vain osittain, esim. asunnon osalta... Nuo muuttotappiokunnan asuntokuviot ovat valitettavan tuttuja, ja itselleni sellainen on muodostunut rahareiäksi, ei voi muuta sanoa. En edes viitsi tällä hetkellä miettiä koko asiaa, se ei onneksi ole ollut taloudellinen katastrofi, mutta onpahan muuten vain hankala tilanne.

Vierailija
14/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta sinne itse? Ajattele miten vähällä vastikkeella pääsisit nykyiseen verrattuna.

Ja saattaa jopa lähiseuduilta löytyä työtäkin. Oma asunto on aina oma asunto.

Ihmetyttää ettet ole laittanut sitä vuokralle?

Vierailija
15/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vastike on melko suuri, miksi?

Vierailija
16/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastike on todella suuri, etenkin jos asunto sijaitsee hiljaisella seudulla, muuttotappio kunnassa.

Se on yhtä suuri kuin vuokra noilla pienillä seuduilla samanlaisesta asunnosta.

Alenna hintaa reilusti, voihan se lopulta joku ostaa.

Vierailija
17/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä oli syy että sitä ei ole vuokrattu?

Vierailija
18/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ettei AP välttämättä asu ees samalla puolella maata missä tää perintökämppä on. Että ne muuttamisvinkit voi olla turhia.

Vierailija
19/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä kannattaa tehdä aiemmin kuin vuoden kuluttua, jonka ap on jo odottanut.

Jos kyseessä on muuttotappiokunta, sielläkin yleensä menee kaupaksi jos laskee hintaa tarpeeksi. Minimissä ykis euro. Joka tapauksessa ratkaisut pitää tehdä ajoissa eikä odotella vuotta.

Vierailija
20/49 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kahden vuoden neuvot ovat ihan naurettavia. Kuka oikeasti asuu jossain asunnossa vuoden tai pari sen vuoksi, että säästää jonkun euron myyntivoittoveroa? Eksän kanssa laitettiin lusikat jakoon vuoden omistuksen jälkeen eikä tullut mieleenkään sinnitellä vuotta pidempään. Voitosta sai kuitenkin vähentää remonttikulut ja välityspalkkiot ennen kuin vero laskettiin. 

Ja sitä paitsi, kuulostaako tämä siltä, että hinta olisi nousemassa seuraavien kahden vuoden aikana, kun ei nytkään mene kaupaksi?

Mä oon maksanut myyntivoittoveroa aikoinaan 30 000 mummonmk. Kyllä se kirpaisi, kun en mikään rikas ollut. Ja muualla piti asua töiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan