Mitä tehdä kun kuolinpesän asunto ei ole mennyt kaupaksi eikä mulla ole varaa maksaa siitä vastiketta?
Olen työtön yh, olen jo nyt käyttänyt kuolinpesältä jääneen pienehkön rahasumman vuoden vastikkeisiin, 400 euroa kuussa. Oma vuokrani on 1000 euroa kuussa. Mitäs nyt sitten? Köyhä kun perii niin se on sitten tätä. Asunto on onneksi velaton.
Kommentit (49)
Jos on työtön, voi muuttaa mihin tahansa. Ja säästää suuren paljon rahaa, kun vuokra jää pois ja maksaa vain oman asunnon vastikkeen.
Töitäkin saattaa löytyä uudelta paikkakunnalta tai voi mennä opiskelmaan. Iso vuokra on suuri rasite taloudessa.
Vai saako ap siis niin suuret yhteiskunnan sosiaalituet, ettei kannata muuttaa?
Miten työtön voi elää asunossa jossa on 1000 euroa vuokra kuukaudessa.
Kysyn vaan?
Asunto ollut vuoden tyhjillään? Miksi ihmeessä et ole laittanut alunperinkin vuokralle, jos asunto on velaton??
Siis olet maksanut 4800€ kuussa tyhjää, ilman, että asunto on vuokralla?
Kuolinpesän? Montako osakasta siinä on, eli ootko yksinäsi maksellut muidenkin osuudet? Ja jos ei oo mennyt kaupaksi, olisko vuokraaminen mitään?
Jakamattoman kuolinpesän osakas ei ole lain mukan velvollinen maksamaan pesän velkoja. Mutta toisaalta pesää ei voi myöskään jakaa, ennen kun sen velat on maksettu.
Meillä oli sama tilanne aikoinaan. Perintökämppä ei mennyt kaupaksi ja pesän osakkaat eivät olleet haukkaita maksamaan juoksevia kuluja. Tilanne ratkesi kun hintaa pudotettiin noin 25 prosenttia alkuperäisestä pyynnistä.
Kyllä se asunto menee kaupaksi, jos hinta on oikea. Nyt vaikuttaa siltä, että ei ole.
Voi apua, olet siis vuoden verran maksanut tyhjän asunnon vastiketta. Miksi ihmeessä et laittanut sitä heti vuokralle tai muuttanut siihen itse???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko vuokraat asunnon, muutat siihen itse (asut 2 vuotta, koska verotus) tai lasket hintaa niin että asunto menee.
Nämä kahden vuoden neuvot ovat ihan naurettavia. Kuka oikeasti asuu jossain asunnossa vuoden tai pari sen vuoksi, että säästää jonkun euron myyntivoittoveroa? Eksän kanssa laitettiin lusikat jakoon vuoden omistuksen jälkeen eikä tullut mieleenkään sinnitellä vuotta pidempään. Voitosta sai kuitenkin vähentää remonttikulut ja välityspalkkiot ennen kuin vero laskettiin.
Ja sitä paitsi, kuulostaako tämä siltä, että hinta olisi nousemassa seuraavien kahden vuoden aikana, kun ei nytkään mene kaupaksi?
Mä oon maksanut myyntivoittoveroa aikoinaan 30 000 mummonmk. Kyllä se kirpaisi, kun en mikään rikas ollut. Ja muualla piti asua töiden takia.
No minä en ole maksanut kuin 20 000 markkaa, mutta kun sitä voittoa jäi kuitenkin itselle reilut 40 000 markkaa niin olihan se ihan hyvin tuloa siitä, että oli vuoden asunut omassa asunnossaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua, olet siis vuoden verran maksanut tyhjän asunnon vastiketta. Miksi ihmeessä et laittanut sitä heti vuokralle tai muuttanut siihen itse???
Ei se kaikille ole niin tarkkaa. Minä olen maksanut kolme-neljä vuotta tyhjän asunnon vastiketta.
Aloitus on pelkkää törkyä siis provo tai sitten ap on tosi tyhmä.
Työtön ihminen muka maksanut lähes viisitonnia tyhjästä asunnosta vuodessa.
Uskomatonta!
Oletteko te vuokrausta ehdottavat ihan varmoja, että muuttotappiokunnassa löytyy halukkaista vuokraajia?
Jos se asunto on esim täynnä roinaa, toisella puolella Suomea eikä ap:lla ole mahdollisuutta mennä sitä tyhjentämään.
Vierailija kirjoitti:
Jos se asunto on esim täynnä roinaa, toisella puolella Suomea eikä ap:lla ole mahdollisuutta mennä sitä tyhjentämään.
Silloin palkataan joku se tyhjennys tekemään. Ja miten työttömällä ei olisi mahdollista mennä?
Missä päin? Olemme muuttamassa etelästä pohjoisempaan ja etsitään kämppää!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te vuokrausta ehdottavat ihan varmoja, että muuttotappiokunnassa löytyy halukkaista vuokraajia?
Löytyy, jos hinta on halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin palkataan joku se tyhjennys tekemään. Ja miten työttömällä ei olisi mahdollista mennä?
Työtön palkkaa? Jos ei asunto on toisella puolen maata ja lattiasta kattoon asti täynnä roinaa, ei sen tyhjennys ole ihan yksinkertainen eikä halpa juttu. Koettu on. En tosin yhtään tiedä ap:n tilannetta.
eli 20v tyhjillään... hohho
Onkohan edes enää myytävässä kunnossa jos ei ole huollettu tuona aikana tai asuttu siellä?
Etteikö ois ihan täysin rämänä ja maksimihnta on siinä 10.000e.
Mä olisin ennemmin työtön yh 400e vastikkeella, kuin tonnin vuokralla. Vaikka olisi mistä se asunto.
Tee siitä lahjakirja pahimmalle vihollisellesi.