Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tapailet jotakuta ja ihastut, mutta toinen ei ihastu sinuun ja haluaa lopettaa tapailun, miten toivot hänen toimivan?

Vierailija
15.10.2019 |

Kumpi olisi sinulle mieluisampi vaihtoehto?

Kun tapailet jotakuta ja ihastut, mutta toinen ei ihastu sinuun ja haluaa lopettaa tapailun, miten toivot hänen toimivan?

Vaihtoehdot

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää miksi joku haluaisi tulla ghostatuksi? Kyllä mä ainakin haluaisin tietää jos toista ei vaan kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voisi ilmoittaa hiukkasen vähitellen ja hellävaraisesti.

Ei töksäyttää jotain rumasti, siitä tulee toiselle huono olo ja paha mieli. Ja miksi pitäisi loukata toista vain siitä syystä, ettei tämä kiinnosta itseä tarpeeksi.

Kyllä voi fiksustikin ilmoittaa.

Vierailija
4/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haluaisin toisen toimivan:

1. viesti riittää. En halua tulla minnekään tapaamaan, maksaa mahdollisesti bussilippua kahteen suuntaan ja joutua itkemään julkisella paikalla vain sen takia että sinä halusit tuntea itsesi hyväksi ihmiseksi joka "ei jätä viestillä"

2. kerro syy. Jos se on jokin mille voin tehdä jotain, voin arvioida haluanko muuttaa itsessäni tuota asiaa ja ehkä onnistua seuraavassa suhteessa paremmin. Jos syy on mielestäni typerä ja pinnallinen, sen tietäminen helpottaa eroa koska ikävöin sinua vähemmän tietäessäni millainen olet.

Vierailija
5/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä vasta tapailen jotakuta, eli en varsinaisesti vielä seurustele, niin kyllä mulle riittää selitykseksi ihan vaan se että niitä tunteita ei nyt vaan ole. Enemmän mua loukkaa se jos kuukausikaupalla esitetään jotain vaikka tiedetään jo ettei kiinnosta. Ja aika outoa sekin on, jos yhtäkkiä ei vaan vastata enää viesteihin, ilman mitään selitystä.

Vierailija
6/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it, Anne.

Vierailija
7/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin jo sitä, miksi tapailee jos ei ole ihastunut. No, joka tapauksessa jos niin pitkälle olisi jo mennyt, todellakin haluaisin tietää syyn.

Vierailija
8/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voisi ilmoittaa hiukkasen vähitellen ja hellävaraisesti.

Ei töksäyttää jotain rumasti, siitä tulee toiselle huono olo ja paha mieli. Ja miksi pitäisi loukata toista vain siitä syystä, ettei tämä kiinnosta itseä tarpeeksi.

Kyllä voi fiksustikin ilmoittaa.

Hienovaraisesti kyllä, mutta miten "vähitellen"? Kyllä minä ainakin haluaisin tietää suoraan eikä mitään epämääräisiä vihjailuja ja perääntymisiä. Pääsee kumpikin nopeammin eteenpäin.

Mun käsityksen mukaan ghostaamisessa on kyse siitä ettei uskalla sanoa suoraan, koska silloin joutuu kohtaamaan toisen reaktion. Hiljaa paikalta poistuminen on helppoa koska ei tarvitse ottaa minkäänlaista vastuuta, ei selittelemään eikä anteeksipyytelemään... Siis kun monet väittää ghostaamisen syynä olevan se, ettei halua loukata (minä ennen myös luulin niin). No, loukkaantuuhan se toinen paljon enemmän jos katoaa mitäänsanomatta, sitä ei vaan tarvitse itse kohdata.

Vierailija
9/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Get over it, Anne.

Oletko sinä kenties tälläinen ghostaaja ja ghostannut Annen? Jos olet, niin pystytkö mielessäsi kuvittelemaan miltä se mahtaa toisesta tuntua?

Vierailija
10/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten hiljakseen vaan häipyy. Tajuan kyllä "yskän". Ei tarvitse enää veistä haavassa vääntää ja oikein hieroa sitä asiaa kasvotusten naamaani.

Vierailija
11/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tehty tutkimustakin, että jos ihminen ei tiedä miksi tapailu loppuu, niin hän yleensä olettaa syyksi jotain ihan muuta kuin sen todellisen syyn.

Vierailija
12/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, loukkaantuuhan se toinen paljon enemmän jos katoaa mitäänsanomatta, sitä ei vaan tarvitse itse kohdata."

Minusta loukkaantumisen määrä on ihan sama miten sen tekee. Mutta en todellakaan halua joutua asemaan jossa joudun näyttämään tunteeni jättäjälle, siinä itkemään toisen edessä surkeana kun hän tekee tunnustuksiaan. Minulle on paljon helpompi tulla jätetyksi viestillä tai ghostaamalla, kun saa yksin rauhassa surra asiansa, ilman että täytyy edes näyttää sille toiselle paljonko välitti. 

Vierailija
13/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten haluaisin toisen toimivan:

1. viesti riittää. En halua tulla minnekään tapaamaan, maksaa mahdollisesti bussilippua kahteen suuntaan ja joutua itkemään julkisella paikalla vain sen takia että sinä halusit tuntea itsesi hyväksi ihmiseksi joka "ei jätä viestillä"

2. kerro syy. Jos se on jokin mille voin tehdä jotain, voin arvioida haluanko muuttaa itsessäni tuota asiaa ja ehkä onnistua seuraavassa suhteessa paremmin. Jos syy on mielestäni typerä ja pinnallinen, sen tietäminen helpottaa eroa koska ikävöin sinua vähemmän tietäessäni millainen olet.

Tää kuulostaa niin mun yhdeltä eksältä 😆😆

Vierailija
14/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tehty tutkimustakin, että jos ihminen ei tiedä miksi tapailu loppuu, niin hän yleensä olettaa syyksi jotain ihan muuta kuin sen todellisen syyn.

Kyllä, ja siitä kuvitellusta syystä saattaa olla vaikea päästä yli. Se automaattisesti vahvistaa niitä itsessään olettamia huonoja puolia, vaikka kyse ei olisi alkuunkaan niistä.

Vierailija
15/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä esim puhelu tai toisen luona kylässä käyminen, jos on jo kyläilty, on kiva tapa. Kertoo vaan että mä olen miettinyt asioista ja vaikka oot tosi kiva ja hauska ihminen, en tunne sellasta niin vahvasti mitä pitäs ihmissuhteessa tuntea.. vaan enemmän kaverillisesti. Että haluisin lopettaa tapailun / olla vaan kavereita jos ihminen on oikeesti kiva kenen kans vois olla kaveri.

Syyksi en koskaan sanoisi mitään toiseen liittyvää, ellei syy olisi tyyliin ”koska kävi ilmi että olet persu” tms.

Vierailija
16/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, loukkaantuuhan se toinen paljon enemmän jos katoaa mitäänsanomatta, sitä ei vaan tarvitse itse kohdata."

Minusta loukkaantumisen määrä on ihan sama miten sen tekee. Mutta en todellakaan halua joutua asemaan jossa joudun näyttämään tunteeni jättäjälle, siinä itkemään toisen edessä surkeana kun hän tekee tunnustuksiaan. Minulle on paljon helpompi tulla jätetyksi viestillä tai ghostaamalla, kun saa yksin rauhassa surra asiansa, ilman että täytyy edes näyttää sille toiselle paljonko välitti. 

Minä huolestuisin, jos tapailemani ihminen ei enää vastaisi viesteihin. Luulisin loukkaantuneen onnettomuudessa tvs. Ja pohtisin asiaa pitempään, jos ei osaisi selittää miksi se suhde päättyi. Että reiluinta olisi edes se tekstari laittaa. Kaikkein mieluiten kasvokkain jättö, ei julkisella paikalla.

Vierailija
17/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja siitä kuvitellusta syystä saattaa olla vaikea päästä yli. Se automaattisesti vahvistaa niitä itsessään olettamia huonoja puolia, vaikka kyse ei olisi alkuunkaan niistä.

Voi siitä todellisestakin syystä olla ihan yhtä lailla vaikea päästä yli.

Vierailija
18/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari eli whatsapp viesti on ihan hyvä tapa lopettaa tapailu. Enintään pari viestiä pehmennyksenä.

Mutta jos toinen on harpyija, voihan se soittaa perään ja ahdistella enemmänkin.

Mua on etsitty kotoa asti, laitettu kirje(!) postilaatikkoon ym. sen jälkeen, kun en enää vastannut puhelimeen. Itse asiassa piti blokata koko numero. Joskus katsoin sitten monta soittoa numerosta oli tullut: kymmeniä.

Eikä oltu kuin tapailtu muutamia kertoja, enkä missään vaiheessa näyttänyt vihreää valoa parisuhteelle.

Vierailija
19/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää kertoa syy, ei ihminen voi muuttua jos ei saa tietää syytä.

Vierailija
20/56 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ehdottomasti kuulla ettei toinen halua enää tapailla, ghostaaminen on niin tylyä ja epäkunnioittavaa. Viesti riittäisi oikein hyvin tapailuvaiheessa, tuntuisi lähinnä ylidramaattiselta ja huomiohakuiselta pyytää tapaamaan jättääkseen.

En haluaisi tietää jos syy on että olen miehen mielestä ruma tai tyhmä, mutta eihän sitä niin yksityiskohtaisuuksiin tarvitse mennäkään, riittää että toinen kertoo vaikka että ihastusta ei ole kehittynyt. Haluaisin kuulla kuitenkin jonkinlaisen oikean syyn eikä mitään "tämä ei johdu sinusta vaan minusta" -lässytystä, koska jos olisi oikeasti ihastunut jäisi varmasti helposti elättelemään toivoa jos toinen ei uskaltaisi edes erotessa sanoa ettei ole kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi