Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan reseptilääkkeet, kun en pääse apteekkiin?

Vierailija
14.10.2019 |

otsikossahan se kysymys tuli

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ne hakea joku toinenkin.

Valtakirjalla ainakin.

Vierailija
2/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakirjan kanssa joku muu apteekkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Yliopiston apteekilla on nettikauppa, mistä voi tilata myös reseptilääkkeitä.

Vierailija
4/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä YA kautta kotiovelle.

5/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin verkkoapteekissa asioidessani olen huomannut, että siellä on myös "tilaa reseptilääke"-painike. En itse ole koskaan käyttänyt palvelua, joten en tiedä, onko siinä toimitusvaihtoehtona kotiovelle toimittaminen. Luulisi että on.

Vierailija
6/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Mulla ei ole tässä kuin pari teiniä, etten mä varmaan niille sais valtakirjaa, mutta tuo YA pitää tutkia.

AP

Vierailija
7/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakirjalla ei saa.

Saa jos annat oman kelakorttisi ja kerrot/kirjoitat lapun mitä lääkettä pitää ottaa tai annat mukaan reseptin potilasohjeen. Eli pitää olla sun kelakortti + hakijan pitää tietää mitä lääkettä on hakemassa.

Vierailija
8/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Mulla ei ole tässä kuin pari teiniä, etten mä varmaan niille sais valtakirjaa, mutta tuo YA pitää tutkia.

AP

Ei niissä ole ikärajaa

Vierailija
9/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen reseptilääkkeitä ei todellakaan voi millään valtakirjalla noutaa. Pitää olla asianomaisen henkilön kelakortti ja/tai lääkkeen potilasohje. Jos on pelkkä kelakortti, pitää hakijan tietää mitä lääkettä on hakemassa, lääkkeen nimi voi toki olla vaikka lapulla.

T. Farmaseutti

Vierailija
10/10 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen reseptilääkkeitä ei todellakaan voi millään valtakirjalla noutaa. Pitää olla asianomaisen henkilön kelakortti ja/tai lääkkeen potilasohje. Jos on pelkkä kelakortti, pitää hakijan tietää mitä lääkettä on hakemassa, lääkkeen nimi voi toki olla vaikka lapulla.

T. Farmaseutti

Kiitos sullekin.

Mietin, että noinhan mä olen joskus äidin lääkkeitä hakenut vuonna kivi ja kuokka. Että se kelakortti mukana ja nouto. Sellainen siis toimii nykyäänkin. :) Kiva.

Ehkä kaveri ehtis piipahtaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan