Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan menee 15 semitieteelliseen tekstiin?

Vierailija
14.10.2019 |

Olen ammatillisessa lisäkolutuksessa. Lopputyö on n. 15 sivun mittainen suomenkielinen "katsaus" teemaan liittyvästä aiheesta. Ei siis mitään yliopistotasoa, mutta kunnolliset lähteet pitää kuitenkin olla. Arvostelu läpi/ei läpi (=täydennettävä).

Miten kauan tuohon pitäisi varata aikaa mielestäsi? Kuinka nopeasti itse tekisit?
Tuntuu nimittäin vaihtevan kovasti opiskelukavereillani ajatus tuon vaativuudesta. Joku aikoo tehdä yhdessä viikonlopussa muun homman lomassa, joku ottaa 3 kk opintovapaata töistään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään omaa tutkimusta siis ei tarvita, vaan katsaus muuhun kirjallisuuteen.

Ja otsikosta tippui "sivun".

Ap

Vierailija
2/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljon kirjoittajasta. Itselläni menisi varmaan noin 2-4 tuntia yhteen sivuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu siitä, kuinka kunnianhimoinen olet ja kuinka helpon tai vaativan aiheen valitset. Materiaalien saatavuuskin tekee omat vaikeutensa, jos kirjastosta pitää varailla yms.

Itse olen kirjoittanut tuollaisia 2-14 pv riippuen kuinka paljon on halunnut panostaa, itse siis toki yliopistotason tekstejä.

Vierailija
4/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu siitä, kuinka kunnianhimoinen olet ja kuinka helpon tai vaativan aiheen valitset. Materiaalien saatavuuskin tekee omat vaikeutensa, jos kirjastosta pitää varailla yms.

Itse olen kirjoittanut tuollaisia 2-14 pv riippuen kuinka paljon on halunnut panostaa, itse siis toki yliopistotason tekstejä.

Jos arvostelu on läpi tai ei läpi, niin miksi kannattaisi panostaa turhaan?

Vierailija
5/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos arvostelu on läpi tai ei läpi, niin miksi kannattaisi panostaa turhaan?

Kuten sanoin, riippuu omasta kunnianhimosta ja työmoraalista.

Vierailija
6/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle kuulostaa yliopiston 5 opintopisteen kurssista, joka suoritetaan tekemällä tuollainen tehtävä. Varaisin muutaman viikonlopun eli 4-6 päivää. Tosiaan kun on joko suoritettu tai ei, niin kauheasti en paukkuja tuohon laittaisi ja hioisi tekstejä päivätolkulla, mutta toki tekisin kunnolla. 

Vierailija
7/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskennallisesti 3 sivua = 1 op = noin 28h. Eli kuukauden työmäärä.

Vierailija
8/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu montako lähdettä odotetaan käytettävän, ja saako tekstiin sisältyä omaa pohdintaa ts mutua. Pari päivää - pari viikkoa itse varaisin tuohon töiden ohella tehtävänä.

Vierailija
9/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu montako lähdettä odotetaan käytettävän, ja saako tekstiin sisältyä omaa pohdintaa ts mutua. Pari päivää - pari viikkoa itse varaisin tuohon töiden ohella tehtävänä.

Vähintään 5 kirjallista lähdettä. Omaa pohdintaa lähinnä johdannossa. Voi perustella aiheen valintaa tms.

Ap

Vierailija
10/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile puppulausegeneraattoria. (KVG)

Valitse aihealue ja avainsana - valmista tekstiä tulee kappaleen verran. Sitten vaan kappaleita peräkkäin tarpeellinen määrä.

Tunnissa saat aikaan haluamasi mittaisen esityksen.

Vierailija
11/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon nyt ei todellakaan tarvitse mitään opintovapaita :D Jos viisi lähdettä, eikä pohdintaa tarvita, niin muutama päivä menee tuon tekemiseen. 

Vierailija
12/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon nyt ei todellakaan tarvitse mitään opintovapaita :D Jos viisi lähdettä, eikä pohdintaa tarvita, niin muutama päivä menee tuon tekemiseen. 

No tuollainen ajatus minullakin oli/on. Eli jos vuoden loppuun mennessä pitää olla valmiina, niin uskoisin että illat ja viikonloput riittävät hyvin (vaikka työt ja perhe).

Tässä ketjussa on arvioitu että tuohon menee 30-60 t, 2-14 pv, 4-6 pv tai 1 kk. Oletan päivän olevan 8 t työt. Eli aika vaihtelevia arvioita tässäkin (toki "panostus" huomioiden).

Kun nimittäin sanoin opiskelutovereille, että en ole tehnyt muuta, kuin etsinyt lähteitä netistä ja kirjastosta, niin ihmiset ihan kauhistuivat että miten aion ehtiä. Pelästyin vähän tätä, kun perusopinnoistani on niin kauan aikaa. Toisaalta kirjoitan työssänikin paljon. Nyt olen tämän aamun naputellut (syyslomalla kun olen). Valmiina 7 sivua (joista yksi kansilehti, yksi puolen sivun johdanto ja yksi lähteet). Uskon että viikon loppuun mennessä on valmista, eikä edes menty riman alitse.

Ap

Vierailija
13/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menisi viikon kaikki arki-illat noilla asetuksilla. Riippuu hyvin paljon tekijän tottumuksesta opiskeluun.

Vierailija
14/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riippuisi siitä miten tuttu aihe on eli meneekö aiheen rajaamisen ja lähteiden selaamiseen ja arvioimiseen aikaa vai onko jo valmiiksi mielessä viisi avainteosta. Aikaa vie myös jos lähteitä pitää analysoida. Arvelisin käyttäväni tuollaiseen tehtävään 5-10 pv., mutta harvoin saa varattua kokonaisia päiviä yhdelle tehtävällä.

Vierailija
15/15 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks yö manian aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi