Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtaudut ihmiseen, jota on kuritettu lapsena/nuorena?

Vierailija
13.10.2019 |

Itseä ainakin nolottaa se, että meillä oli kotona niin vanhanaikainen kuri, että annettiin toisinaan vyöstä takapuolelle, vaikka olin mielestäni ihan kiltti tyttö, enkä ainakaan tahallani käyttäytynyt huonosti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lapsen vika ole jos on kuritettu? Jos osaa ihan ihmisisksi olla, niin suhtaudun kuin kehen tahansa mukavaan henkilöön. Välttämättä en kyllä edes tiedä ketä on kuritettu, ketä ei.

t. 60-lukulainen jota ei koskaan ole kuritettu

Vierailija
2/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö se sitten jotenkin luonteessa? Onko remmiä saaneet kilttejä, vailla omaa tahtoa, alistuvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö se sitten jotenkin luonteessa? Onko remmiä saaneet kilttejä, vailla omaa tahtoa, alistuvia?

En tiedä. Ei kai. Kiltti? Joo, olen edelleen. Alistuva vailla omaa tahto? En mielestäni ole.

Vierailija
4/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä? Rakastan itseäni, vaikka sainkin muutaman kerran risua ;) Ei minkäänlaisia traumoja, maailman ihanimmat vanhemmat minulla! Kasvattivat parhaaksi katsomalla tavallaan, risu oli yleistä 70-luvulla.

Vierailija
5/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä voin tietää, onko jotakuta piiskattu vai ei. Eli suhtaudun normaalisti kuten muihinkin ihmisiin.

Vierailija
6/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä? Rakastan itseäni, vaikka sainkin muutaman kerran risua ;) Ei minkäänlaisia traumoja, maailman ihanimmat vanhemmat minulla! Kasvattivat parhaaksi katsomalla tavallaan, risu oli yleistä 70-luvulla.

Siis tuntuisi jotenkin nololta jos esim. poikaystävä saisi tietää. Olen siis aika nuori (25) ja kurittaminen ymmärtääkseni oli tosi harvinaista meidän sukupolvella. Eri asia kai silloin 70-luvulla. 

Vierailija
7/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kantsii ainakin välttää äkkinäisiä liikkeitä sellaisten seurassa.

Vierailija
8/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuntuisi jotenkin nololta jos esim. poikaystävä saisi tietää. Olen siis aika nuori (25) ja kurittaminen ymmärtääkseni oli tosi harvinaista meidän sukupolvella. Eri asia kai silloin 70-luvulla. 

Tarviiko kertoa poikaystävälle?

Vierailija
9/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin on harvinaista. Keskiaika meni jo.

Vierailija
10/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset usein käyttää fyysistä tai henkistä väkivaltaa 😊kokemuksesta

Vierailija
12/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanhempien häpeä, ei lapsen.

Vierailija
13/17 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://thumbs.dreamstime.com/b/parents-scolding-daughter-home-angry-be…

:(

Tutulta näyttää, kuva voisi olla meiltä kotoa. Ensin saarnattiin, sitten isä haki vyön. Kuitenkin oltiin tuollainen ns. hyvä perhe ja minä tuollainen kiltti tyttö.

Vierailija
14/17 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoset usein käyttää fyysistä tai henkistä väkivaltaa 😊kokemuksesta

Naisetkinko?

Vierailija
15/17 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kantsii ainakin välttää äkkinäisiä liikkeitä sellaisten seurassa.

kui?

Vierailija
16/17 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt niin kamalaa on? En tietenkään piiskaa omia lapsia, koska ajat on toiset nyt, mutta ei se mikään maailmanloppu ollut, kun aikanaan vyöllä kuritettiin. Totta kai se sattui, mutta pitäähän rangaistuksen jossain tuntuakin, mutta ei se niin kivuliasta ollut, että olisi sen kurituksen jälkeen enää ollut mitään kipua. Hyvänä puolena koin sen, että asia oli kerralla sitten selvä, ei tullut mitään arestia tai muuta pitkäkestoista.

Vierailija
17/17 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä nyt niin kamalaa on? En tietenkään piiskaa omia lapsia, koska ajat on toiset nyt, mutta ei se mikään maailmanloppu ollut, kun aikanaan vyöllä kuritettiin. Totta kai se sattui, mutta pitäähän rangaistuksen jossain tuntuakin, mutta ei se niin kivuliasta ollut, että olisi sen kurituksen jälkeen enää ollut mitään kipua. Hyvänä puolena koin sen, että asia oli kerralla sitten selvä, ei tullut mitään arestia tai muuta pitkäkestoista.

Ei saa rangaista, koska voi tulla paha mieli. Pitää sanoittaa.