Siis mitä?! Poistuiko se paritanssikeskustelu???
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vosiko sitä keskustelua nyt jatkaa tässä ketjussa, kun tämä nyt ollut täällä kuitenkin jo pari tuntia, eli ei ainakaan toistaiseksi sisällä sellaista sisältöä, joka olisi syynä ketjun poistoon.
En siis ole nähnyt koko ketjua, mutta paritanssia olen harrastellut jo yli parivuosikymmentä ja olen mies, joten aihe kyllä kiinnostaa ja lavatansseista tiedän kyllä paljon, todella paljon, eli kaiken.
Tutustu termiin "manspleinaus". Ota vasta sen jälkeen kantaa ketjuihin.
T.Paritanssia harrastava mies
Mitä ihmettä sä selität? Tiedän erittäin hyvin, mistä miesselittäminen, eli mansplaining tarkoittaa, mutta ihmettä sinä sitä tähän ketjuun ja varsinkaan minun viestiini sekoitat???
En siis väittänyt tieväni lavatansseista yhtään enempää kuin kukaan mukaan lavatansseissa käyvä ihminen, oli sitten mies tai nainen. Jokainen joka on lavatansseissa vuosia aktiivisesti eri lavoilla pyörinyt tietää niistä aivan yhtä paljon kuin minäkin, eli kaiken.
Kerroin siis olevani lakonkari ja siksi aihe kiinnostaa ja olen valmis kertomaan siitä yhtä ja toista, jos joku haluaa kysyä. En siis pullistele tietämykselläni, enkä varsinkaan selitä naisille yhtään mitään, paitsi jos haluavat lavakonkarilta aiheesta jotain kuulla.
Mitä siinä aiemmassa ketjussa oli? Minua kiinnostaisi tietää enemmän tanssikulttuurista. Minulla tosin on noin kolme vasenta jalkaa ja olen vieläpä tosi lyhyt, joten varsinkin pitkän miehen olisi hankala tanssia kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vosiko sitä keskustelua nyt jatkaa tässä ketjussa, kun tämä nyt ollut täällä kuitenkin jo pari tuntia, eli ei ainakaan toistaiseksi sisällä sellaista sisältöä, joka olisi syynä ketjun poistoon.
En siis ole nähnyt koko ketjua, mutta paritanssia olen harrastellut jo yli parivuosikymmentä ja olen mies, joten aihe kyllä kiinnostaa ja lavatansseista tiedän kyllä paljon, todella paljon, eli kaiken.
Mitä ihmettä sä selität? Tiedän erittäin hyvin, mistä miesselittäminen, eli mansplaining tarkoittaa, mutta ihmettä sinä sitä tähän ketjuun ja varsinkaan minun viestiini sekoitat???
En siis väittänyt tieväni lavatansseista yhtään enempää kuin kukaan mukaan lavatansseissa käyvä ihminen, oli sitten mies tai nainen. Jokainen joka on lavatansseissa vuosia aktiivisesti eri lavoilla pyörinyt tietää niistä aivan yhtä paljon kuin minäkin, eli kaiken.
Kerroin siis olevani lakonkari ja siksi aihe kiinnostaa ja olen valmis kertomaan siitä yhtä ja toista, jos joku haluaa kysyä. En siis pullistele tietämykselläni, enkä varsinkaan selitä naisille yhtään mitään, paitsi jos haluavat lavakonkarilta aiheesta jotain kuulla.
Onko sinua koskaan leimattu harrastuksesi takia? Voiko huonolla rytmitajulla osallistua? Varsinkaan jos ei näytä parkettien partaveitsi latinolta.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kannattaako kiltin miehen aloittaa tanssiharrastus vai leimataanko hänet creepyksi?
En muista sanatarkasti.
Tuoko siis oli sen poistetun ketjun aihe? Jos niin saatan arvata, miksi se poistettiin. Eli jos varsinkin otsikossa, tai edes aloitusviestissä mainitaan sana k**ttimies, niin silloin ei vättämättä ketju ole pitkäikäinen. Sen sijaan jos siinä mainitaan k-miehen vastakohta, eli j*nnämies, niin ketju häipyy välittömästi. Se tuntuu olevan palstan m***raattoreille (tuokin sana ainakin jossain vaiheessa oli pannassa) punainen vaate ja varma ketjujen t*ppaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitit tietäväsi kaiken lavatansseista.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kannattaako kiltin miehen aloittaa tanssiharrastus vai leimataanko hänet creepyksi?
En muista sanatarkasti.
Tuoko siis oli sen poistetun ketjun aihe? Jos niin saatan arvata, miksi se poistettiin. Eli jos varsinkin otsikossa, tai edes aloitusviestissä mainitaan sana k**ttimies, niin silloin ei vättämättä ketju ole pitkäikäinen. Sen sijaan jos siinä mainitaan k-miehen vastakohta, eli j*nnämies, niin ketju häipyy välittömästi. Se tuntuu olevan palstan m***raattoreille (tuokin sana ainakin jossain vaiheessa oli pannassa) punainen vaate ja varma ketjujen t*ppaja.
Syystäkin tuollaiset poistetaan. Ulilaudalla ja Hullunhommaforumilla käytetty kieli ei kuulu suomalaisille keskustelupalstoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinua koskaan leimattu harrastuksesi takia? Voiko huonolla rytmitajulla osallistua? Varsinkaan jos ei näytä parkettien partaveitsi latinolta.
Ei ole koskaan leimattu, vaikka siis aloitin lavoilla pyörimisen alle parikymppisenä, eikä yksikään kaveripiiritäni, tai harrastuskavereista (mm jalkapallo) ole koskaan käynyt lavoilla saati lavatanssia harrastanu. He ovat siis asiasta tietoisia. Minulla on aina ollut itsetunto kunnossa ja minulle on ykshailee, mitä muut touhuistani ajattelevat.
No jos on huono rytmitaju, niin tokihan se hieman vaikeuttaa oppimista, mutta sanoisin, että pääsääntöisesti sen on vain hidaste. Tanssimaan oppii vähän heikommallakin rytmitajulla, kunhan jaksaa treenata. Mitä paremmin opiit tanssimaan, sen paremmin myös pääset tanssimaan.
Meneekö siellä mies kuin mies kuumille kiville tanssipartnerina? Vai onko nihkeää niinkuin yksi kirjoittaja kirjoitti?
Vierailija kirjoitti:
Meneekö siellä mies kuin mies kuumille kiville tanssipartnerina? Vai onko nihkeää niinkuin yksi kirjoittaja kirjoitti?
Olennaisinta ja kaiken perusta on tanssitaito. Jos olet hyvä tanssimaan, niin menet kuin kuumille kiville, siis tanssipartnerina. Kaikki muu onkin sitten itsestäsi kiinni.
Se on kylmä fakta, että lavatansseissa on miehistä huutava pula, siis kaikista miehistä, mutta erityinen pula nuorista miehistä.
Voin sen sanoa ihan kokemuksesta, että hyvällä tanssitaidolla tilanne naismarkkinoilla paranee varmasti, mutta mikään itsestäänselvyys se ei toki ole. Itselläni on ollut ihan kohtuullinen menekki myös tanssipaikkojen ulkopuolellakin, mutta kyllähän parisuhdetoimintani tällä vuosituhannella on keskittynyt lähes pelkästään lavatansseissa solmittuihin suhteisiin, koska sieltä on ollut yksinkertaisesti niin paljon helpompi saada erilaisia naissuhteita, siis ainakin omalla kohdallani.
Täytyy muistaa myös se fakta, että tansseissa käy paljon naisia vain tanssimassa, eli heillä on jo parisuhde, mutta heidän kumppaniaan ei tanssiminen kiinnosta, mutta he itse ovat hurahtaneet paritanssiin. Eli vaikka joku hakisisi sinua innokkaasti tanssimaan, niin se ei vielä tarkoita sitä, että hän olisi sinusta kiinnostunut parisuhdemielessä.
Eli hyvä tanssitaito varmistaa kyllä sen, että vientiä parketille riittää. Se muu vienti on sitten persoonastasi kiinni, eli naisia ihan pelkällä tanssitaidolla tuskin saat. Kuitenkin jos olet normi perusjamppa ja ihan ok kaikinpuolin, niin hyvä tanssitaito nostaa statustasi valtavasti, siis lavatansseissa ja tanssipiireissä. Muualla siitä tuskin on juuri mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne "vain tanssimaassa" naisetkaan välttämättä aina vain tanssimassa ole, ainakaan kaikki. Sitä "vain tanssimassa" statusta joko korostetaan, tai jopa salaillaan tapauksesta riippuen.
Vastenmielisille tapauksille tietenkin korostetaan, että täällä ollaan "vain tanssimassa" ja että rakas siippa odottaa kotona. Hyviltä tanssijoilta, mutta parisuhdemielessä kiinnostamattomilta status saatetaan salata vain siksi, että hänen tanssipalveluksiaan halutaan hyödyntää jatkossakin. Sutinamielessä kiinnostavilta miehiltä myös voidaan kyseinen status salata, tai sitten tuodaan esiin, että suhde on jo loppumassa, tai että hänellä on vähän vapaamman sorttinen suhde ja liikkumatilaa löytyy tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaisinta ja kaiken perusta on tanssitaito. Jos olet hyvä tanssimaan, niin menet kuin kuumille kiville, siis tanssipartnerina. Kaikki muu onkin sitten itsestäsi kiinni.
Se on kylmä fakta, että lavatansseissa on miehistä huutava pula, siis kaikista miehistä, mutta erityinen pula nuorista miehistä.
Voin sen sanoa ihan kokemuksesta, että hyvällä tanssitaidolla tilanne naismarkkinoilla paranee varmasti, mutta mikään itsestäänselvyys se ei toki ole. Itselläni on ollut ihan kohtuullinen menekki myös tanssipaikkojen ulkopuolellakin, mutta kyllähän parisuhdetoimintani tällä vuosituhannella on keskittynyt lähes pelkästään lavatansseissa solmittuihin suhteisiin, koska sieltä on ollut yksinkertaisesti niin paljon helpompi saada erilaisia naissuhteita, siis ainakin omalla kohdallani.
Täytyy muistaa myös se fakta, että tansseissa käy paljon naisia vain tanssimassa, eli heillä on jo parisuhde, mutta heidän kumppaniaan ei tanssiminen kiinnosta, mutta he itse ovat hurahtaneet paritanssiin. Eli vaikka joku hakisisi sinua innokkaasti tanssimaan, niin se ei vielä tarkoita sitä, että hän olisi sinusta kiinnostunut parisuhdemielessä.
Eli hyvä tanssitaito varmistaa kyllä sen, että vientiä parketille riittää. Se muu vienti on sitten persoonastasi kiinni, eli naisia ihan pelkällä tanssitaidolla tuskin saat. Kuitenkin jos olet normi perusjamppa ja ihan ok kaikinpuolin, niin hyvä tanssitaito nostaa statustasi valtavasti, siis lavatansseissa ja tanssipiireissä. Muualla siitä tuskin on juuri mitään hyötyä.
Kiitos vastauksistasi ja vielä asiallisista sellaisista ☺️
Vierailija kirjoitti:
Hin ttien hommaa
Pysy kannassasi ja myös sitä kautta kaukana lavatansseista. Jääpähän minulle enemmän valinnanvaraa ;)
Täysvalkoinen tanssiasu, täyshopeinen tanssija?
Suosittelen etenkin nuorille miehille. Voiko helpompaa tapaa päästä kukkulan kuninkaaksi, kuin opetella parkettien partaveitseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa MITEN kukaan vai mitään viestiä täällä poistaa tai ilmiantaa? Miten se teknisesti tapahtuu?
Painamalla tuota lipun kuvaa ja ”ilmoittamalla asiaton” viesti. Ne poistaa näköjään yhtään tarkastamatta jokaisen ”ilmoitetun” viestin. Ylläpito voi myös poistaa miten sattuu...
Mä testailin kerran tota poistamislogiikkaa poistattamalla omia kommenttejani. Moni lähti ihan ilman perusteluitakin, oikeastaan kaikki varsinkin jos se sisälsi toisen (oman) kommenttini lainauksen. Onhan kommentti varmasti asiaton jos se lainaa toista keskustelijaa? Mutta jos ilmiannoin omia kommenttejani useamman kerran samassa ketjussa ja perustelin esim. "hups.. minut voidaan tunnistaa tämän kommentin perusteella" niin se toinen tai kolmas kommentti jäi, ei poistettu. Tuli vain varmistuttua, että palstaa y l läpidetään mielivaltaisesti ja m o det on..
En muista sanatarkasti.