Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten unessa kipu tuntuu oikealta?

Vierailija
13.10.2019 |

Osaako joku selittää tätä?

Näen aika usein painajaisia, joissa minua ammutaan, puukotetaan tai kuolen. En tietenkään voi todella tietää, miltä mikään näistä kokemuksista tuntuu, enkä toivottavasti viimeistä lukuunottamatta koskaan joudukaan tietämään. Miksi kuitenkin aivoni pystyvät luomaan kipukokemuksen, vaikka en ole koskaan kokenut edes mitään vastaavaa?

Kuoleman kokeminen unessa oli aluksi hyvin ahdistavaa. Olen kuollut nopeasti ja hitaasti. Nopeasti kuoleminen oli vain unen katkeaminen pimeyteen, mutta olin hetken aikaa tyhjyydestä tietoinen. Hitaasti kuoleminen oli taas kuin olisi taistellut valtavaa väsymystä vastaan ja sammua hitaasti. Nyt nuo kokemukset ovat ehkä auttaneet minua hyväksymään oman tulevan kuolemani, joka toivottavasti on kuitenkin vielä hyvin kaukana.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joskus erittäin tuskastuttavia valveunia. Kutsun näitä maatuskauniksi, koska luulen aina herääväni ja olenkin silti unessa, ikään kuin avaisin maatuskan kerroksia.

Usein näen näitä unia, kun pitäisi mennä vessaan. Herään, menen vessaan ja hetken päästä huomaan että olenkin edelleen sängyssä. Näissä unissa olen yleensä ihan jossain muualla kuin kotona, herään esim. lapsuudenkodissa tai jossain ihan vieraassa paikassa. Se kuitenkin tuntuu hirveän todelliselta joka kerta. Vessassa on yleensä jotain outoa, se on hirveän korkealla tai niin pieni etten mahdu sisään. Olen nähnyt unia joissa olen oikeasti jo pöntöllä ja yritän pissata, mutta mitään ei tapahdukaan.

Joskus tämä toistuu viisikin kertaa. Onneksi en ole vielä pissannut sänkyyn.

Mulla on samanlaisia unia, kun on yöllä vessahätä. Kerros-kerrokselta heräilee.

Vierailija
22/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin selkounta, jossa sängyn vieressä oleva ovi katosi ja tilalla oli tapetoitu seinä. En kuitenkaan pelästynyt, vaan lähdin rauhassa ulos lapsuudenkodin ikkunasta ja lensin yli jäisen maiseman, missä kuului ikään kuin junan kuulutuksia. Heräsin kuitenkin ennen kuin pääsin mihinkään mielenkiintoiseen paikkaan. Oli kesä eikä minulla ollut edes kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tajuan olevani unessa, kun alkaa tapahtua jotain mistä tulee ahdistunut tunnelma tai aavistan, että jotain pahaa tulee tapahtumaan. Pystyn ohjaamaan uneni pois siitä. En nää painajaisia oikeastaan ikinä.