Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä olo tuilla elämisestä, kun en pääse kuntoutustuelle/eläkkeelle

Vierailija
13.10.2019 |

Tiedän, että en töihin pysty ja niin tietää lääkärikin. Tuntuu kamalalta olla "työttömänä", siis työkkärin tuilla ja listoilla. Kai nyt töitä tekisin mieluummin, jos voisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eläkkeelläkö et muka eläisi tuilla?! Urpo.

Vierailija
2/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työkyvyttömyytesi aiheuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun muun nimisellä tuella eläminen ahdistaisi vähemmän?

Vierailija
4/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei se ole tukea,työeläkkeen on itte ihan tienannu työssä ollessaan,senkin U.rpo.

Vierailija
5/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tarpeeksi iäkäs jäämään varhennetulle eläkkeelle? 

https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/osittainen-vanhu…

Vierailija
6/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

´Mä en ymmärrä eroa kuntoutustuella olemisessa tai työttömänä olemisessa... töitä et tee kummassakaan tapauksessa. Maksajana kela.

Vierailija
7/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Urpo

Enhän tulkinnut nimeäsi virheellisesti? :D

Älä kirjoita asioista, joista et ymmärrä yhtään mitään. 

Vierailija
8/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa eläviä on kuule paljon. Pitää vain työllistää työttömiä pyöritteleviä tahoja. 

Vierailija
9/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

´Mä en ymmärrä eroa kuntoutustuella olemisessa tai työttömänä olemisessa... töitä et tee kummassakaan tapauksessa. Maksajana kela.

On siinä eroa.

Olin pitkään sairauslomalla toipuessani syövästä. Olin kipeä ja jouduin säännöllisin väliajoin anomaan jatkoa sille, että sain rahaa. Sairauslomaani jatkettiin kuuksilla, ennätys oli puoli vuotta. Olin työikäinen, joten viis siitä, että olin sairas ja heikko.

Tuloni olivat pienet ja menoni mm. sairaala- ja lääkelaskujen vuoks suuret. Minulla ei ollut säästöjä ja olin useita kertoja rahattomana kaksi viikkoa, koska maksatuspäiviä oli vain yksi. Eläkekassa ei joustanut päivistä.

Elin yksin ja rahattomana eikä minulla ollut varaa lääkkeisiin.

Eläkeläisenä olisin tiennyt, että joka kuukausi tililleni maksetaan rahaa tiettynä päivänä. Parisuhteessa olevana olisin tiennyt, että mies (hyvin todennäköisesti) tienaa ja huolehtii myös minusta.

Kannattaa (?) kokeilla, jos epäilyttää. En tosin suosittele.

Vierailija
10/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en haluais elää tuilla, mutta kuntotustuki kelpaisi

Vierailija
11/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kuntoutustuki ei tuu kelalta. Tuo ap:n tilanne olis mun pahin painajainen. Kuntoutustuki on tuplasti sen mitä saisin työttömänä koska mitään muuta ei tippuisi kuin työmarkkinatuki joka on aivan naurettavan pieni. Eli on tuossa aika isokin ero.

Vierailija
12/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä eroa.

Olin pitkään sairauslomalla toipuessani syövästä. Olin kipeä ja jouduin säännöllisin väliajoin anomaan jatkoa sille, että sain rahaa. Sairauslomaani jatkettiin kuuksilla, ennätys oli puoli vuotta. Olin työikäinen, joten viis siitä, että olin sairas ja heikko.

Tuloni olivat pienet ja menoni mm. sairaala- ja lääkelaskujen vuoks suuret. Minulla ei ollut säästöjä ja olin useita kertoja rahattomana kaksi viikkoa, koska maksatuspäiviä oli vain yksi. Eläkekassa ei joustanut päivistä.

Elin yksin ja rahattomana eikä minulla ollut varaa lääkkeisiin.

Eläkeläisenä olisin tiennyt, että joka kuukausi tililleni maksetaan rahaa tiettynä päivänä. Parisuhteessa olevana olisin tiennyt, että mies (hyvin todennäköisesti) tienaa ja huolehtii myös minusta.

Kannattaa (?) kokeilla, jos epäilyttää. En tosin suosittele.

Ei tää kyllä yhtään selventänyt mulle eroa kotona yksinelävän eroa kuntoutustuen ja työttömyystuen välillä...

Vierailija
13/13 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kuntoutustuki ei tuu kelalta. Tuo ap:n tilanne olis mun pahin painajainen. Kuntoutustuki on tuplasti sen mitä saisin työttömänä koska mitään muuta ei tippuisi kuin työmarkkinatuki joka on aivan naurettavan pieni. Eli on tuossa aika isokin ero.

Ok, itse elän tuolla työmarkkinatuella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme