Palaan Suomeen ainoastaan jos tarvitsen sosiaaliturvaa
Olen korkeasti (Suomessa) koulutettu mies joka on jo vuosia asunut maassa, jossa on korkeampi elintaso ja matalampi verotus kuin riisto-Suomessa. Omaisuutta on kertynyt mukavasti. Suomessa käyn satunnaisesti muutaman kerran vuodessa ja joka kerran kauhistun hintoja, ihmisten karua luonnetta ja yleistä henkistä ilmapiiriä. Kohta eläkeikä häämöttää ja ainut syy miksi voisin kuvita palaavani (virallisesti) Suomeen on se, että voisin maksattaa mahdollisen terveyden/sairauksien hoidon suomalaisella yhteiskunnalla. Nyt kun joku ihmettelee moraaliani niin katson että se, että olen ollut 40 vuotta pakotettuna tarvittaessa puolustamaan aseellisesti Suomea, kuittaa mahdollisen muutaman vuoden lääkäripalvelut. Voi kyllä olla, että jatkossakin pysyn kaukana uppoavasta laivastanne.
Kommentit (28)
Pöljät. Jos palaan asumaan Suomeen olen Suomen kansalaisena välittömästi oikeutettu samaan sosiaaliturvaan kuin muutkin.
Olet käydessäkin "ulkomaalaisena" oikeutettu kaikkiin terveyspalveluihin. Ei se koske vain paperittomia lähi-itäläisiä ja somaleja. Vaan kaikkia.
Ei vika ole pelaajassa vaan pelissä. Suomen järjetön systeemi hyödyttää vain tukien tarvitsijoita, joten tottakai ihmiset alkavat käyttää sitä hyväkseen. Suomesta ensin halpa koulutus, sitten töihin paremman palkan ja elintason perässä muualle, ja jos vanhana alkaa olla niin horisko ettei enää elo onnistu kuin äidinkielellä, niin takaisin.. Vaikkakin suomen vanhustenhoito on kyllä järkyttävän huonoa, joten sitä kannattaa välttää viimeiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Suomea haukkunut ulkomailla asunut sukulainen muutti tänne kun ei voinut maksaa penskojen koulutusta.
Olihan se IS jutussakin yksi lapsiperhe, joka myi kaiken omaisuuden ja muutti Espanjaan, koska aurinkoa ja lämmin sekä kaikki ihanan halpaa ja paljon parempi maa kuin Suomi.
Vuoden päästä tulivat takaisin kun rouva oli raskaana ja piti saada neuvolapalvelut ym tuet kun niitä ei ollutkaan Espanjassa.
Olen asunut ulkomailla vuodesta 2005 eli pian viisistoista vuotta ja maksanut verot Suomeen ka. 15000 € joka vuosi. Tekee 225 000 €.
Suomelta en ole saanut muuta kuin passin.
Lähdin suomesta koska siellä ei ole elin, eikä elämäntasoa.
Koko maa on 70 vuotta maailmaa jäljessä.
Ihmiset sisäsiittoisia kielitaidottomia paskoja.
Suomessa olen käynyt viikon verran joka toinen vuosi yksin.
Yksin koska en kehtaa ystävilleni näyttää mistä olen kotoisin.
Puolet tän palstan käyttäjistä on Suomessa ainoastaan sosiaaliturvan takia. Häipyisimme Suomesta heti jos olisi varaa, jos pystyisimme jotenkin elättämään itsemme. Itse olen pitkään harkinnut että jos en lopulta enää kertakaikkiaan kestä tätä masentavaa Suomea niin häivyn ulkomaille vaikka täysin varattomana, olen sitten koditon, ehkä se ei ole niin kamalaa. Ei kai kaikki kodittomat maailmalla ole onnettomia?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän sosiaaliturva enää koske sinua, kun et asu virallisesti Suomessa? Haaveilla siitä toki voit, mutta hunosti siinä käy kun on ollut kirjoilla toisessa maassa yli 6kk, sut tulkitaan "ulkomaalaiseksi".
Mitä sekoilet? Suomen kansalainen pääsee Suomen sosiaaliturvan piiriin samana päivän kuin muuttaa eli tulee tänne takaisin. Kelalle voi tehdä ilmoituksen verkossa.(Ja voihan se muutto jäädä lyhyeksikin, mistä sitä koskaan tietää).
Sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä kansalaisuuden perusteita voidaan aina muuttaa, ja pitäisikin. Hätätapauksissa voidaan vielä auttaa.
0/5