Nainen, voisitko seurustella ajokorttitoman miehen kanssa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Mielummin laitan sen 3000€ vaikka matkusteluun kuin autokouluun ja muoviläpyskän hankkimiseen. Olen pienituloinen siivooja ja minulla menisi pelkästään kortin hankkimiseen n. pari vuotta säästökuurilla. Ja sitten pitäisi jostain vielä repiä rahat autoon ja siitä koituviin kuluihin. Joo ei.
Juuri näin!
En voisi itse tuota paremmin sanoa.
Seurustella voisin, mutta avo/aviomiehellä pitää olla ajokortti
En mutta jos on edes ajokoira se riittää.
Totta kai voisin, ei minullakaan ole ajokorttia. N38
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa, että nykyaikana puolustellaan todella pahasti saastuttavaa liikennemuotoa.
Ymmärrän toki, että kaikkialla Suomessa ei ole liikenneyhteydet loistavia, mutta Helsingissäpä ON.
Tulkaa tänne jos vituttaa värjötellä bussipysäkillä. Täällä on jopa TÖITÄ.
Kai sinä ymmärrät, että KAIKKI suomalaiset eivät voi muuttaa Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys. Riippuu tietenkin siitä, miksi korttia ei ole. Jos syy on esim. terveydellinen niin sehän on täysin ymmärrettävää.
Ajokortittomuus "muuten vain" taas on outo sekä miehellä että naisella.
Outo ajattelutapa että vain terveydellinen syy käy kun ajokortin hankkiminen sekä auton ylläpitäminen on kuitenkin useamman tuhannen euron satsaus. Ei kaikilla ole kerta kaikkiaan varaa sellaiseen.
Ja kaikkia ei edes kiinnosta autolla ajaminen. Minulla ei ole ajokorttia autolle, vaikka vanhempani olisivat sen maksaneet kun täytin 18. Tuosta huolimatta olen työskennellyt useita vuosia sellaisessa työssä, jossa kuljetin huomattavasti henkilöautoa massiivisempaa työkonetta ihan liikenteen seassa. Tuossa työssä huomasin minkälaisia sekopäitä tuolla liikenteessä on, eivät ymmärrä selkeitä kieltomerkkejä, vaan ajavat minne haluavat vaarantaen muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa, että nykyaikana puolustellaan todella pahasti saastuttavaa liikennemuotoa.
Ymmärrän toki, että kaikkialla Suomessa ei ole liikenneyhteydet loistavia, mutta Helsingissäpä ON.
Tulkaa tänne jos vituttaa värjötellä bussipysäkillä. Täällä on jopa TÖITÄ.Kai sinä ymmärrät, että KAIKKI suomalaiset eivät voi muuttaa Helsinkiin.
Ei niin, mutta kaupunkeihin voivat muuttaa kaikki muut paitsi viljelijät. Ei Kuopiossa autoa tarvitse. Kävelyetäisyydellä on kaupat, tori, ravintolat, työpaikat, koulut, harrastukset, huvit
Seurustelen. Ihminen, joka oli asunut koko ikänsä kaupungissa, jossa oli toimiva julkinen liikenne ja hyvät pyörätiet. Minä taas maalla jossa ei ole julkista liikennettä ja työmatka pitkä. Niin? En mä kuskia vailla ole koskaan ollut. Ihan itse tässä on pitänyt pärjätä tähänkin asti, miten tää nyt asiaa muuttaa? Ajokortin puutteen takiako pitäisi hyvä tyyppi dumpata?
Ehdin seurustella mieheni kanssa neljä vuotta ennen kuin hän sai ajokortin. Eli kyllä, jos tilanteen vaatiessa ja salliessa kuitenkin hankkisi kortin ja auton. En ole kiinnostunut henkilöstä joka vastustaa autoilua henkeen ja vereen. Ilman autoa on niin jumissa pitemmän päälle. En halua elää sellaista elämää missä liikutaan vain sinne minne julkisilla kätevästi pääsee. Toki minäkin voin sitä autoa ajaa, mutta tosiaan asenne edes täytyy olla autoilun salliva.
Eivät meidän lapset ole hankkineet ajokorttia. Kukaan kavereistakaan ei ole. Toinen asuu Konepajan alueella, toinen Kalasatamassa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät meidän lapset ole hankkineet ajokorttia. Kukaan kavereistakaan ei ole. Toinen asuu Konepajan alueella, toinen Kalasatamassa.
Käyvätkö koskaan kehäteiden ulkopuolella? Minusta se kaventaa elämää tosi paljon jos ei koskaan liiku vapaasti muuallakin kuin Helsingissä.
Osmo Soininvaara laski ihan tilastotieteen mukaan, että hän on 45 vuoden aikana säästänyt 300.000 euroa asuessaan kantakaupungissa verrattuna siihen, että olisi asunut korvessa. Ja vaimo saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyvätkö koskaan kehäteiden ulkopuolella? Minusta se kaventaa elämää tosi paljon jos ei koskaan liiku vapaasti muuallakin kuin Helsingissä.
Käyvät, toinen on nyt Lappeenrannassa, meni junalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei kai tuota varten tarvitse ajokorttia ja autoa? Julkisilla pääsee hyvin liikkumaan kehäteiden ulkopuolelle.
No asun miehen kanssa, jolla ei ajokorttia ole. Mies on kotoisin helsingin kantakaupungista. Tiedän muitakin kortittomia miehiä useammankin. Asumme nykyään Tampereen keskustassa. Ei täälläkään autoa tarvitse liikkumiseen. Mulla on kyllä auto,mutta suurimman osan ajasta se seisoo kalliissa parkissaan ihan käyttämättä. Autoa käytän kesällä useammin , mutta ilamnkinautoa tulisin toimeen varsin hyvin. Olenkin miettinyt siitä luopumista. Mulla on myös ammatti, jossa ajan autoa koko ajan.
Käyn lapissa pari kertaa vuodessa ja tuleva miehenikin tulee olla ihminen, joka siellä tykkää olla ja käydä. Ajan matkan kyllä ongelmitta yksinkin, niinhän olen muutaman reissun ajanutkin eroni jälkeen, mutta jotenkin en osaa kuvitella reissua, jossa seurustelukumppanini istuisi vain vieressä.
Periaatteessa siis ajotaidoton mies olisi ok, mutta käytännössä en ole sellaiseen törmännyt ja hieman outoa sellaisen kanssa olisi seurustella. Olen myös keväisin ja syksyisin aika usein vanhempieni mökillä yksin tai lasten kanssa ja en edes tiedä miten sinne pääsisi julkisilla, jos mies ei samaa matkaa kulkisi. Veikkaan, että ei mitenkään, vaan lähin bussi kulkisi noin 30 kilometrin päässä silloin kun kulkee.
Nyt kun asiaa siis miettii, niin ajotaidoton mies ei taida olla minun mies.
Vierailija kirjoitti:
Osmo Soininvaara laski ihan tilastotieteen mukaan, että hän on 45 vuoden aikana säästänyt 300.000 euroa asuessaan kantakaupungissa verrattuna siihen, että olisi asunut korvessa. Ja vaimo saman verran.
Mutta heidän lapsellaan on auto ja he myös vuokraavat autoa välillä. Tottahan tuo tietenkin on auton kohdalta, mutta kantakaupungin hinnat asunnoissa ovat eri luokkaa kuin syrjemmällä, joten siinä säästöt hupenevat.
Ihan sama, asuisimme kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta heidän lapsellaan on auto ja he myös vuokraavat autoa välillä. Tottahan tuo tietenkin on auton kohdalta, mutta kantakaupungin hinnat asunnoissa ovat eri luokkaa kuin syrjemmällä, joten siinä säästöt hupenevat.
Ehkä Soininvaara on ostanut asuntonsa ennen hintojen suurta nousua.
Kun meni samalla kertaa jakohihna, vesipumppu ja tukivarret vaihtoon, tuli 1200€ lasku. Onneksi ei sentään käy joka vuosi, mutta se oli kyllä saatanasta.