Brändi-ihminen
Paidassa lukee Tommy, aurinkolaseissa D&G, huivissa kolmas merkki, laukussa neljäs, sisustus aaltovaasia, Artekiä ja Pentikiä. Joka ikinen hankittu asia tuntuu sisältävän jonkun merkin. Mitä ajatuksi herättää? Millainen ihminen hän on?
Kommentit (4)
Ihmisellä on vahva tarve hakea viiteryhmältään hyväksyntää ja yksi niistä keinoista on näyttää että on varakas.
Miten te jaksatte ihmetellä päivänselviä asioita.
Kyseisten brändien kävelevä mainostaulu, joka ei edes tajua tekevänsä ilmaista työtä niiden hyväksi.
Kaipaa auktoriteetteja sanelemaan, mitä tuotteita kannattaa ostaa.
Todennäköisesti ei mikään penaalin terävin kynä. Hyvin kiinnostunut siitä, miltä näyttää muiden silmissä.
Sama henkilö tuskin arvostaa Artekia ja Tommy Hilfigeriä...
Itse kysymykseen: designkalusteet ovat vähän eri asia kuin vaatteet joissa on näkyvät logot. Artekin tuolia on meinaan aika vaikea naamioida joksikin muuksi.
Itse en osta vaatetta, jossa on logo. Se on minusta noloa. Sen sijaan kaunis designtuoli kelpaisi kyllä.
Tyhjä, persoonaton, joka yrittää rakentaa olematonta identiteettiään brändeillä. Epävarma itsestään, haluaa näyttää, että "varaa" tai "tyylitajua" on. Yleensä siis näillä tapauksilla ei kumpaakaan oikeasti ole.