Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

George Michaelin biisi Farher Figure on kyllä ihan ped-ofii-linen biisi. Järkyttävät

Vierailija
12.10.2019 |

sanat, kun niitä miettii kirjaimellisesti. Ihana biisi kyllä, mutta aina jos kuuntelen sanat, niin en ymmärrä mite sellaset sanat on päästetty markkinoille.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ole sanoista samaa mieltä

Vierailija
2/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ne sanat menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa. Kuuntelen seuraavaksi paremmin.

Vierailija
5/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin yhtenä päivänä mietin kun kuuntelin tota, että onhan se aika :D. Mutta on noita muitakin kyllä.

6/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveät sanat. Ensimmäisen säkeistön olisi voinut vielä tulkita niin, että poika puhuu omalle isälleen, joka ei ollut rakastava, välittävä isä, mutta myöhemmissä säkeistöissä käy ilmi, että laulussa puhutaan jostain muusta: 

"I will be your father figure

(Oh baby)

Put your tiny hand in mine

---

That's all I wanted

But sometimes love can be mistaken

For a crime"

Laulu on näköjään julkaistu 1987. En usko että nykyään enää julkaistaisiin.

Vierailija
8/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään sanota.

Vierailija
9/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana kappale. Hyväkin rakkaus erehdytään joskus sanomaan rikokseksi. Esim. äitini mielestä kaikki suhteet, joissa voitaisiin rakastaa minua.

t.yksi hyväksymättä jäänyt ihminen

Vierailija
10/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Hirveät sanat. Ensimmäisen säkeistön olisi voinut vielä tulkita niin, että poika puhuu omalle isälleen, joka ei ollut rakastava, välittävä isä, mutta myöhemmissä säkeistöissä käy ilmi, että laulussa puhutaan jostain muusta: 

"I will be your father figure

(Oh baby)

Put your tiny hand in mine

---

That's all I wanted

But sometimes love can be mistaken

For a crime"

Laulu on näköjään julkaistu 1987. En usko että nykyään enää julkaistaisiin.

Ei sillä ole lasten kanssa mitään tekemistä. George oli loistava, vivahteikas sanoittaja. ”Crime” viittaa tässä varmastikin hänen homouteensa. ”Tiny hand” ei viittaa lapseen, vaan suojelun haluun tai/ja jonkinlaiseen roolileikkiin.

Vierailija
11/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua mitä pahaa olisi siinä, että lapsi (siis sanotaan vaikkapa 13-v. ja vanhempi) rakastaa aikuista? Miksi ihmeessä se aina nähdään niin, että lapsi ei tiedä, mitä tekee ja rikkoo itseään ja aikuinen hyväksikäyttää? Itse en ainakaan olisi antanut houkutella itseäni sen ikäisenä mihinkään pahaan, eihän sellainen ole rakkautta. Mutta hyvinkin johonkin hyvään, mistä olisin nauttinut. En välttämättä sano, että se olisi ollut suoraan seksiä.

Vierailija
12/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

George Michael on sanonut jossain vastuksessasi että biisi kertoo homosuhteesta, jotka olivat pitkään monissa maissa kriminalisoituja ja joissain maissa yhä edelleen

Vierailija
13/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua mitä pahaa olisi siinä, että lapsi (siis sanotaan vaikkapa 13-v. ja vanhempi) rakastaa aikuista? Miksi ihmeessä se aina nähdään niin, että lapsi ei tiedä, mitä tekee ja rikkoo itseään ja aikuinen hyväksikäyttää? Itse en ainakaan olisi antanut houkutella itseäni sen ikäisenä mihinkään pahaan, eihän sellainen ole rakkautta. Mutta hyvinkin johonkin hyvään, mistä olisin nauttinut. En välttämättä sano, että se olisi ollut suoraan seksiä.

Tämä oli kuin suoraan pedojen tiedotteesta.

Vierailija
14/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele ap, tuosta järkyttymisestä. Tykkäät kuitenkin, ja mehustelet nyt täällä aiheen parissa. Nami nami.

Vierailija
15/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika monessakin kappaleessa lauleskellaan vauvoista jotenkin turhan himoitsevaan tyyliin vielä nykyäänkin.

Vierailija
16/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en tiedä, vaikea sanoa miten pojat kokevat sen. Itse olin tuonikäisenä ihastunut lähes 4-kymppiseen (samaa sukupuolta olevaan) naiseen ja nyt itse 39-vuotiaana pitäisin häntä hulluna, jos olisi antautunut kanssani suhteeseen.

Vierailija
17/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan laulua kuunnellessani ole mitään tullut mieleen ja olen tarkka.

Vierailija
18/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki popkappaleet ovat aikansa lapsia: Mikko Alatalon "Hän hymyilee kuin lapsi", Gilber O'Sullivanin "Clair"; tällaisten laulujen sanat "ei toimi" tai "ei hyväksytä" enää tänä päivänä, vaan on oltava poliittisesti korrekti. Surullisinta asiassa on, että vanhempien ihmisten ja nuorten lasten välinen kanssakäyminen tulee joko tarkkailun alaiseksi tai jopa estyy kokonaan pedofilian pelossa. Vielä parisenkymmentä vuotta sitten tällaista suhtautumista pidettiin vain jenkkien hysteerisena suhtautumisena, nyt se on todellisuutta täällä Suomaassakin.

Vierailija
19/22 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Mikä siinä on pahaa lapselle? Itse olisin nauttinut saada kenen tahansa rakkautta. Ehkä et tajua, mitä rakkaus on, jos noin pelottaa.

Vierailija
20/22 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Mikä siinä on pahaa lapselle? Itse olisin nauttinut saada kenen tahansa rakkautta. Ehkä et tajua, mitä rakkaus on, jos noin pelottaa.

Sinun pitäisi käydä keskustelemassa ammattilaisen kanssa, jos 13-vuotiaana hait niin kovasti rakkautta, että olisit lähtenyt kenen tahansa mukaan sitä saadaksesi.

Vielä tärkeämpi on keskustella, siitä että hyväksyt lapsen ja aikuisen väliset suhteet.