Huomenna Kanarialle, kenkäongelma!
Mitkä kengät mä otan mukaan? Matkustan vain käsimatkatavaroita. Vaihtoehdot, joilla pystyn kävelemään on lenkkarit, birkenstock-tyyliset sandaalit ja urheilusandaalit. Lisäksi mulla on vanhat balleriinat, jotka ei ole hyvät jalassa, mutta jotka voisin jättää kohteeseen pois lähtiessä. Varvastossut otan altaalle.
Ongelma on siistimpien, jalassa hyvien kenkien puute :( Mulla on tosi ongelmalliset jalat ja etsimisestä huolimatta en ole löytänyt sellaisia ballerinoja tms, joita pystyisin pitämään paljaassa jalassa JA joilla pystyn kävelemään. Maksaisin sellaisista melkein mitä tahansa. Muuten pakkaaminen mihin tahansa reissuun on helppoa, mutta tää kenkäongelma vaivaa aina.
Kommentit (16)
Mene Kanarialla kenkäkaupoille. Siellä nahkakengät ovat paljon edullisemmat kuin Suomessa.
Ottaisin matkustuskengät, rantasandaalit, urheilusandaalit ja iltamenokengät. Kaksilla kengillä mun ongelmajalat huutaisi hoosiannaa enkä matkusta yli 3pv matkoja vain käsimatkatavaroilla.
Onko tuolla hyvin 42 kokoa naisille?
Toinen kenkäongelmainen.
Mä ottaisin lenkkarit, toiset sandaaleista ja balleriinat. Ekat tai vikat (painavimmat) jalkaan matkustettaessa.
Kengät on kyllä ongelmallisin pakattava tavara. Matkustan aina käsimatkatavaroilla, joten kovin monia ei voi ottaa mukaan.
Mulla on vain lenkkarit ja sandaalit. Varvastossut tai rantasandaalit ostan usein paikan päältä muutamalla eurolla ja jätän sinne.
Sandaalit ja mukavat lenkkarit/kävelykengät riittävät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain lenkkarit ja sandaalit. Varvastossut tai rantasandaalit ostan usein paikan päältä muutamalla eurolla ja jätän sinne.
Luonto soitti äsken ja käski kiittää kertakäyttökulttuurin vaalimisesta.
...ja milloin muuten olet viimeksi rantakohteessa käynyt, joskus "keihäsmatkojen" aikaan vai? Nykyään paikalliset tekevät tiliä noilla rantatavaroilla, joten halpoja rantasandaaleja tai aurinkovarjoja ei rantakohteista ole ~20 vuoteen enää löytynyt.
Hyvät lenkkarit matkakengiksi. Niitä käytät paikan päälläkin aina, paitsi hotellussa ja ns iltamenoissa.
Illaksi otat kevyet ballerinat. Kukaan ei niitä katsele, vaikka olisivatkin kuluneet.
Käsimatkatavaroilla kun mennään, kannattaa olla käytännöllinen.
Meitsi matkustaa yksillä Merrellin tennareilla, kuivuu heti jos kastuu ja voi sitten pestä.
Sukkia ei kohteessa tarvi eli ota ne jotka on parhaat ilman.
Muovilätkillä voi myös vaihtelun vuoksi kävellä lyhyitä matkoja, ne on helppo huuhtaista ennen altaalle menoa.
Mulla on mukana aina sandaalit ja lenkkarit. Ei muita kenkiä. Sandaalit ovat sellaiset perussiistit hyvät kävellä, että niillä voi olla sekä päivällä että illalla ravintolassa.
Minkälainen sun jalkaongelma sitten on? Mulla on sopineet baltsuina Clarksin Freckle Icet, vuorittomat, pehmeät, kumipohja, ei saumoja sisällä.
Ottaisin keinolla millä hyvänsä lenkkarit ja toisen parin mukavista sandaaleista. Vaihtaisin niitä joka toinen päivä, niin kengät ja jalat saa aina levätä, kun on eri parit jalassa.