Oletko matkustellut paljon, kerro missä kaikkialla. Voin itse aloittaa.
Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti, Espanja,Italia, Usa, Kanada, Kypros.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Miksi matkustelu nähdään hyveenä vaikka se on ympäristölle todella turmiollista? Eiko pitäisi arvostaa sellaisia ihmisiä, jotka on matkustellut hyvin vähän tai ei ollenkaan.
Kuka täällä on mistään arvostamisesta puhunut
Terskan perässä kävin kahvilla. Etsi kartalta.
Matkustelen paljon, mutta en keräile maita. Luettelen vain maat, joissa olen käynyt. Joissakin olen käynyt kerran, joissakin kymmeniä kertoja. Joissakin asun 😁
Suomi (jossa asun enimmän aikaa)
Ruotsi
Norja (myös Huippuvuoret)
Tanska
Islanti
Viro (jossa meillä on kakkosasunto)
Latvia
Liettua
Puola
Saksa
Ranska
Belgia
Alankomaat
Itävalta
Sveitsi
Italia
Portugal
Skotlanti (joo ei ole itsenäinen valtio mutta tuntuisi hölmöltä vastata Iso-Britannia)
Chile
USA
Kanada (jossa meillä myös on asunto)
Oliskohan ne siinä.
Mielelläni matkustelisin, mutta harmi vain että vihdoin kun olisi kunnolla varaa siihen, ilmastonmuutos tekee siitä taas kalliimpaa. Eli olisi vain pitänyt niillä vähillä rahoilla matkustella eikä odottaa päivää parempaa.
Mutta ne mitä olen ehtinyt matkustaa
Viro, useasti
Ruotsi, 3 kertaa
Unkari, kerran
Iso-Britannia, kaksi kertaa
Espanja, kerran
Turkki, kerran
Kreikka, 10 kertaa, eri saaria
Lyhyt on lista eikä Eurooppaa pidemmälle ole päästy (no Turkki ei virallisesti ole Eurooppaa mutta olin sellaisessa turistirysässä ettei väliä missä maassa oli).
Haaveita: USA, Islanti, kaikki keski-Euroopan maat, Japani, Uusi-Seelantia ja Australia.
Venäjä, Viro, Ruotsi, Tanska, Saksa, Hollanti, Belgia, Ranska, Espanja.
Belgian nyt mainitsin vaikka en käynyt Brysselissä kuin paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi matkustelu nähdään hyveenä vaikka se on ympäristölle todella turmiollista? Eiko pitäisi arvostaa sellaisia ihmisiä, jotka on matkustellut hyvin vähän tai ei ollenkaan.
Matkustaa voi monin tavoin. Myös kotimaassa.
Matkailu parhaimmillaan laajentaa ihmisen maailmankuvaa ja ajatuksia, siksi se on arvostettavaa. Ei toki aina. Ihminen voi olla matkaillessaankin täysi torvelo. Mutta olisi sitä kotonaankin.
Vierailija kirjoitti:
Lentokentän transit-aluetta ei lasketa kyseisessä maassa käymiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni matkustelisin, mutta harmi vain että vihdoin kun olisi kunnolla varaa siihen, ilmastonmuutos tekee siitä taas kalliimpaa. Eli olisi vain pitänyt niillä vähillä rahoilla matkustella eikä odottaa päivää parempaa.
Mutta ne mitä olen ehtinyt matkustaa
Viro, useasti
Ruotsi, 3 kertaa
Unkari, kerran
Iso-Britannia, kaksi kertaa
Espanja, kerran
Turkki, kerran
Kreikka, 10 kertaa, eri saariaLyhyt on lista eikä Eurooppaa pidemmälle ole päästy (no Turkki ei virallisesti ole Eurooppaa mutta olin sellaisessa turistirysässä ettei väliä missä maassa oli).
Haaveita: USA, Islanti, kaikki keski-Euroopan maat, Japani, Uusi-Seelantia ja Australia.
Missä kaikkialla olet Virossa käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailu parhaimmillaan laajentaa ihmisen maailmankuvaa ja ajatuksia, siksi se on arvostettavaa. Ei toki aina. Ihminen voi olla matkaillessaankin täysi torvelo. Mutta olisi sitä kotonaankin.
Mutta se saastuttaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti sanoi että matkustan lentäen? Olen lentopelkoinen ja matkustan ainoastaan maata pitkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailu parhaimmillaan laajentaa ihmisen maailmankuvaa ja ajatuksia, siksi se on arvostettavaa. Ei toki aina. Ihminen voi olla matkaillessaankin täysi torvelo. Mutta olisi sitä kotonaankin.Mutta se saastuttaa silti.
Se on silti parempi kuin jököttää vain kotonaan koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti sanoi että matkustan lentäen? Olen lentopelkoinen ja matkustan ainoastaan maata pitkin..
Ja Brysseliin menit vain paskalle? Eikö muuta paikkaa löytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailu parhaimmillaan laajentaa ihmisen maailmankuvaa ja ajatuksia, siksi se on arvostettavaa. Ei toki aina. Ihminen voi olla matkaillessaankin täysi torvelo. Mutta olisi sitä kotonaankin.Mutta se saastuttaa silti.
Se on silti parempi kuin jököttää vain kotonaan koko elämänsä.
Miksi se on parempi? Saasteettomuuteen tähtäävä elämäntapa on aina parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Brysseliin menit vain paskalle? Eikö muuta paikkaa löytynyt?
Hmm, no paskahätä ei katso kelloa ja juna pysähtyi sopivasti Brysselissä. Seuraava paikka olisi ollut sitten Pariisi.
Venäjä Grosny Tsetseenian tasavalta Oli hieno paikka Vaimon suku sieltä kotoisin