Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen masentunut ja pitäisi hakea lapsille ruokaa kaupasta, haluaisin olla kunnon äiti ja TEHDÄ jotain en lämmittöö

Vierailija
12.10.2019 |

Mutta päädyn kuitenkin niihin mikropitsoihin. Tai kalapuikkoihin. Itsehän en saa syötyä mitään, elän kahvilla ja tupakalla. Olen minäkin roolimalli.. kurkussa on henkinen möykky jonka ohi ei pääse kuin nikotiini ja kofeiini.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pakastevihanneksia ja paista ne pannulla, kannattaa vähän maustaa päälle (pippuri, basilika, persilja, timjami jne.). Maustetussa öljyssä, esim. valkosipuliöljy, paistaminen tuo myös lisää makua ilman lisävaivaa. Tarjoa niitä ennen mikropitsaa tms. mitä syöttekään. Tämä on mun mielestä helpoin ja samalla kohtuumaukas tapa syödä kasviksia, ei tarvitse pilkkoa tai varsinaisesti laittaa mitään. Tärkeintä lasten ravinnon kannalta on että saavat jossain muodossa myös kasviksia.

Tai itse asiassa vielä tätäkin helpompaa on ostaa valmiita pakasteuunijuureksia, laittaa ne pellille ja uuniin.

Vierailija
22/27 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa valmisruuissa on joku jännä jippo, eli vaikka salaatin tomaatit on omassa pussissa. Sä laitat ne tomaatit salaattiin eli ”teet” salaatin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap nyt tuosta ota paiseita! Mikropitsan sijasta voit hyvin ostaa muuta, terveellisempää valmisruokaa. Niitä on kylmäosasto pullollaan, samoin pakastealtaat. Osta vaikkapa Kokkikartanon eineksiä tai pakastealtaasta Kitchen Joyn currya.

Tai osta pakastealtaasta perunasipulisuikaleita, yhden kerman ja valmiiksi suikaloitua palvikinkkua. Siitä vaan kerroksittain uunivuokaan, päälle suolaa, mustapippuria ja kerma. Uuniin paistumaan tunniksi.

Toinen tosi helppo on ostaa pakastealtaasta keittojuures plus peruna - pakasteen. Laita kattilaan vettä, liemikuutio, tuo pakaste - ja silppua joukkoon nakkeja. Mausta muutamalla maustepippurilla ja persiljalla, kiehuta vartti ja siinä sulla on nakkikeitto.

Kolmas tosi helppo ruoka on ostaa wokkivihanneksia, valmiiksi maustettuja kanasuikaleita ja nuudelia. Paista kanasuikaleet, laita joukkoon wokkivihannekset ja hauduta viisi minuuttia, sillä välin kun keität nuudelit kypsäksi. Lataa nuudelit kanan ja wokkivihannesten joukkoon, mausta soijalla.

Omat elintapasi ovat kyllä aika huonot. Varmaan tajuat, että tuolla "ravinnolla" pysyt masentuneena. Ravinto on yksi iso tekijä, joka vaikuttaa suoliston mikrobien kautta myös henkiseen vointiin. Jos et saa syötyä ruokapöydässä lastesi kanssa, onnistuisiko syöminen yksin, vaikka silloin kun katsot televisiota? Ajatuksille olisi hyvä saada jotakin muuta askarreltavaa kuin sen miettiminen, että "nyt pitäisi syödä, eikä ole ruokahalua".

Voimia hakea apua masennukseen!

Vierailija
24/27 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattejakin saa valmiina. Osta vaikkapa fetasalaatti, riittää kolmelle lapselle lisukkeeksi.

Vierailija
25/27 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 on oikeassa. Jotta parantuisit, sinun pitäisi syödä kunnollista ruokaa ja liikkua, terveelliset elintavat on avain masennuksesta paranemiseen.

Vierailija
26/27 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta sanon, että ihanan empaattisia ja asiallisia kommentteja täällä! Joskus jopa av:llakin saa uskoa ihmisten hyvyyteen ;D

Tsemppiä ap:lle. Pikku hiljaa hyvä tulee, pienistä asioista saa jo paljon voimaa ja iloa. Ja niistä se onnikin lopulta tulee. 

Vierailija
27/27 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen mikrohampurilaisia ruoaksi. Tänään tein perunaa ja nakkikastiketta ja sen kanssa viinirypäleitä. Illaksi samaa ja pakastimesta marjoja jälkiruoaksi.

Minä olen ns. hyvä äiti.