Olen masentunut ja pitäisi hakea lapsille ruokaa kaupasta, haluaisin olla kunnon äiti ja TEHDÄ jotain en lämmittöö
Mutta päädyn kuitenkin niihin mikropitsoihin. Tai kalapuikkoihin. Itsehän en saa syötyä mitään, elän kahvilla ja tupakalla. Olen minäkin roolimalli.. kurkussa on henkinen möykky jonka ohi ei pääse kuin nikotiini ja kofeiini.
Kommentit (27)
Entäs "äitien tekemä ruoka", mitä jos annat mieluummin niitä kuin mikropitsaa?
Jakselehan ja apua voi hakea.
Eihän vanhemmat polta tupakkaa, koskaan, missään. Ennen vanhaan ehkä, mut nykyään?
No entä jos ostat ne mikropitsat tai kalapuikot ja siihen oheen teet itse salaatin! Eli huuhtelet salaatin ja revit sen valmiiksi, pilkot kurkut,tomaatit, paprikat tai mitä nyt haluattekin siihen ja teet itse salaatikastikkeen. Silloin olet tehnyt jotain.ja vieläpä terveellistä! Jälkkäriksi voit suikaloida vaikka porkkanatikkuja.
Kun tiedostat asian niin miksi et tee. Vaikka joku helppo keitto ja hyvää leipää kaupasta tai leivot lasten kanssa sämpylät. Voiko olla laiskuuttakin mukana.
Osta kaupasta voita ja paista edes jotain, siinä ei mene montaa minuuttia ja on parempi vaihtoehto kuin mikropitsat.
Nyt olet itsellesi armollinen ja keskityt siihen että lapset saavat syömistä, ei tarvitse kyynelehtiä paistuvaan jauhelihaan vain siksi että täydellinen äiti tekee makaronilaatikon luomujauhelihasta . Ei tarvitse viedä mattoja ja ulos ja pestä kattoa koska on lauantai ja muukin suomi siivoaa, pyyhkäiset vain tiskipöydän ja ehkä vähän imuroit eteistä.
Uuniruoat! Nykyisin en ole juurikaan masentunut eikä lapsiakaan ole; vuosikaudet olin tosin erittäin masentunut, joten tiedän siinä mielessä tunteen. Niin, minun ratkaisuni on uuniruoat: ei tarvitse varsinaisesti TEHDÄ mitään, sen kuin odottaa ja uuni hoitaa homman. Saa just niin terveellistä tai epäterveellistä kuin haluaa ja hyviäkin ovat.
Pilko jotain vihanneksia tai hedelmiä niiden einesten kanssa niin se on jo ihan hyvä ateria. Äläkä kuuntele tuota laiskuus-urpoilijaa, se ei tiedä mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet itsellesi armollinen ja keskityt siihen että lapset saavat syömistä, ei tarvitse kyynelehtiä paistuvaan jauhelihaan vain siksi että täydellinen äiti tekee makaronilaatikon luomujauhelihasta . Ei tarvitse viedä mattoja ja ulos ja pestä kattoa koska on lauantai ja muukin suomi siivoaa, pyyhkäiset vain tiskipöydän ja ehkä vähän imuroit eteistä.
Itse tehtäviä ruokia on helpompiakin, ei ole vaihtoehtoina vain monivaiheiset ruoat tai mikropitsat.
Jo vaikka broilerinkoivet riisillä ovat helppoja. Vuoan pohjalle riisiä, päälle koivet, sekaan vettä. Uuniin ja ulos, kun ovat kypsiä.
Tee jotain helppoa.
Heitä kaslerpaisti uuniin ja keitä perunat. Salaatin ostat valmiina.
Tuo syntyy samalla vaivalla kuin kalapuikot ja ranskikset.
Minäkään en oikeastaan tee tänään ollenkaan ruokaa.
Uuniin laitoin kanankoivet ja riisin teen riisinkeittimellä.
Salaattia en pilko. Laitan lautasille tomaatin kokonaisena ja leikkaan pätkät kurkkua. Pilkkokoon syödessään.
Osta pakastaltaasta perunakeittoainekset lisää vähän mausteita ja vaikka nakit, saatte nakkikeitton
tai broilerisuikaleet, saatte broilerkeiton (saitaan hyvää)
Tai jauhelihaa, saatte jauhelihskeiton jne
Ilman, että tarttee jaksaa tehdä mitään
Mekin ollaan eletty pinaattilätyillä ja eloonjäämispitsoilla yms. eineksillä ajoittain ja aika pitkiäkin pätkiä välillä. Tossa tuli hyviä vinkkejä, miten aterioista saa terveellisempiä. Älä sure, pääasia, että lapsilla on ruokaa. Koeta saada itsekin syötyä, vaikka ei maistu. Tiedän omasta kokemuksesta, että masentuneena ei ruoka maistu, mutta olen pakottanut itseni syömään. Mielialakin kohenee, kun saa syötyä.
Huolehdit omista tarpeistasi, mutta et lasten. Surullista.
Unohda tupakoiminen ja kahvinjuonti ja keskity siihen, että koko perhe saa ravintoa.
Tupakointi ei ole kenenkään masennusta parantanut, mutta liikunta on.
Kiitos kaikki <3 Jos huomenna yritän vaikka kinkkukiusausta tehdä...ja lopettaa (taas! ) tupakoinnin. Onneksi lapset eivät ole ihan pieniä, pojat on 11 ja 10, tytär 8. Lasten isä , exäni on narsisti joka aiheutti minulle synnytyksenjälkeisen masennuksen syvenemisen pysyväksi vaikeasteiseksi masennukseksi ja koettaa kurkotella minuun nyt lasten kautta. Ihmettelen ettei koettanut hakea huoltajuutta, sen olisi nimittäin varmaan saanut vs. siististi pukeutuva työssä käyvä, rauhallisesti käyttäytyvä mies ja lihava, epäsiisti, itkua pidettälevä röökimuija. Mutta helpompihan se on jatkaa huonoksi äidiksi arvostelua jos minulla on ne lapset.
A.p
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikki <3 Jos huomenna yritän vaikka kinkkukiusausta tehdä...ja lopettaa (taas! ) tupakoinnin. Onneksi lapset eivät ole ihan pieniä, pojat on 11 ja 10, tytär 8. Lasten isä , exäni on narsisti joka aiheutti minulle synnytyksenjälkeisen masennuksen syvenemisen pysyväksi vaikeasteiseksi masennukseksi ja koettaa kurkotella minuun nyt lasten kautta. Ihmettelen ettei koettanut hakea huoltajuutta, sen olisi nimittäin varmaan saanut vs. siististi pukeutuva työssä käyvä, rauhallisesti käyttäytyvä mies ja lihava, epäsiisti, itkua pidettälevä röökimuija. Mutta helpompihan se on jatkaa huonoksi äidiksi arvostelua jos minulla on ne lapset.
A.p
Ikävää. Onneksi sinulla on lapset, joista saat huolehtia. Parempaa vointia!
Helppoa on lätkäistä tuore kalafilee pannulle , paistaa ja syödä.
Osta pakastevihanneksia ja paista ne pannulla, kannattaa vähän maustaa päälle (pippuri, basilika, persilja, timjami jne.). Maustetussa öljyssä, esim. valkosipuliöljy, paistaminen tuo myös lisää makua ilman lisävaivaa. Tarjoa niitä ennen mikropitsaa tms. mitä syöttekään. Tämä on mun mielestä helpoin ja samalla kohtuumaukas tapa syödä kasviksia, ei tarvitse pilkkoa tai varsinaisesti laittaa mitään. Tärkeintä lasten ravinnon kannalta on että saavat jossain muodossa myös kasviksia.
Mä oon hyvä äiti ja kyllä meilläkin syödään kalapuikkoja. Mutta ei mikropitsoja. Joskus pakastepizzaa.