Alkoholin vähentäminen muuttaa elämää paljon.
Olisi hienoa kuulla muiden kokemuksia samasta aiheesta.
Olen 32v mies ja halunnut jo joitain vuosia herätä viikonloppuisin ilman krapulaa. Käytin aiemmin suht keskiverrosti alkoa. Nyt mulla on uusi nainen jonka kanssa ei juoda ja se on tosi jees. Satunnaisia saunaoluita toki välillä mutta humalahakuista ei ollenkaan.
Sosiaalinen elämä kuollut käytännössä kokonaan. Ei tietty haittaa sinänsä kun jo pitkään ollut sitä mieltä etten jaksa humalaisten ihmisten seuraa. On tää vaan valtava muutos ja kertoo suomalaisten elämästä tosi paljon. Minunkin tuttavat ja kaverit kun ovat täysin tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä. Osalla on lapsia ja osalla ei, mutta etenkin kaikkien miesten elämässä alkoholilla on iso rooli.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä surullista, että juomattomuuttaan joutuu perustelemaan. En tee asiasta numeroa enkä kritisoi muiden juomista. Silti se tuntuu olevan aina jollekin ongelma, että omass mukissaan on kahvia tai vettä.
Se ongelma niille ketkä haluaisivat joko viihdyttävämpää seuraa tai jotenkin hyötyä sinusta kun olet humalassa (kalastella jotain tietoja mitä et muuten kertoisi, lähennellä fyysisesti tms).
Mä olen täysin eri mieltä. Kyllä reipas juominen karkottaa kaverit tehokkaammin kun raittiina oleminen. Mutta eipä niitä kännissä niin kaipaakkaan! Mulle alkoholi on kaikki kaikessa enkä vois edes kuvitella elämää selvinpäin. Mutta jokainen valitsee itse mitä polku elämässään kulkee.