Onko nälkäkuuri ainoa keino jos normaalit keinot ei laihduta?
Taustaa: Söin pillereitä noin 10 vuotta ja paino pysyi aina normaalin rajoissa. Pillerien lopettamisen jälkeen paino noussut pikkuhiljaa noin 10 kiloa. Onko hormonit sekoittaneet kropan vai mitä? Syömistapoja en ole muuttanut pahemmin, stressiä on kyllä tullut uuden työn takia paljon. Joskus riitti kun hiukan liikkui enemmän ja oli tarkempi syömisistään niin paino tippui jos oli käynyt niin että kilo pari päässyt kertymään esim. rennomman kesäsyömisen takia. Nykyisin tuntuu että paino ei lähde millään, ainoastaan todella pienellä syömisellä olen saanut jotain tapahtumaan, mutta riittää kun kerran syöt taas enemmän niin takaisin paukahtaa kilo pari ja ne ei taas lähde millään pois. Onkohan pakko ottaa joku pitkä pysyvä tiukka kuuri että saisin enemmän kiloja pois..nyt tilanne on kokoajan plus miinus nolla ja turhauttaa.
Kommentit (12)
Jos paino ei tipu, niin sitten pitää vähentää energian saantia tai lisätä energian kulutusta.
Luin juuri eilen jostakin, että joku professori sanoi, että ihmisen oma biologinen normaali paino on yleensä enemmän kuin ihminen itse haluaisia tai on valtakunnallisissa taulukoissa "ok". Sinulla voi olla kyse siitä.
Minkä ikäinen olet? Minulla alkoi 40-vuotiaana tuollainen, että yhdenkin kilon tiputtaminen vaati todella pieniä kalorimääriä, mutta sitten kun söi kerran tai pari enemmän, saattoi tulla useampi kilo takaisin. Ja se ei ollut pelkkää nestettä, vaan vaati taas pitkää laihdutusjaksoa pudotakseen.
Viimeisen vuoden aikana olen tiputtanut ruokavaliosta kaiken ylimääräisen, mutta laihtunut vaan 3 kiloa. Vielä olisi noin 15 kiloa tiputettavana. Nyt olen aloittanut käyttämään ateriankorvikkeita jotta saisin kalorit vielä alemmas, mutta toisaalta en jaksa kauhean paljoa toivoa enää.
Aina tätä samaa p askaa.
Kun syö oikein, paino asettuu oikeaksi. Mitään temputtelua ei tarvita.
Stressi lihottaa. Lihasmassaa kannattaa pyrkiä lisäämään, se laihduttaa. Stressi syö myös lihaksia.
Kyllä vhh laihduttaa. Noi laihdutusvalmisteet on ihan täyttä kuraa.
Ei. Voit syödä hyvin ja laihtua. Ratkaisu on ketogeeninen eli erittäin vähähiilihydraattinen ruokavalio. Nälkää ei tarvitse nähdä ja saat syödä herkullisia ruokia.
Syökää kuin Jethro Rostedt. Hän laihdutti siten, että söi vain kun oli oikea nälkä. Heitti mäkeen neuvot, että on syötävä neljä viisi kertaa päivässä pieniä annoksia. Jethro söi vain nälkäänsä ja laihtui kymmeniä kiloja.
Miehet nyt onnistuvat laihtumaan helpommin kun ei ole hormoniriesaa samalla tavalla mitä naisilla. Olen noin 160 cm ja paino lähestyy 70 kg, kevyt toimistotyö. Nyt tuntuu jo että olen pienentänyt syömisiä jaksamisen rajoille, jos yrittää syödä enemmän niin paino nousee..Ainoastaan hyvin pienellä energiamäärällä se on tippunut mutta ei sellaista kauan jaksaisi. Vähähiilarinen ei oikein toimi, jos erehdyt kerrankin syömään jotain hiilaripitoista niin kauhea turvotus paukahtaa samantien ja ei lähde millään. Kilppariarvot on kunnossa.
ravitsemusterapeutii? personal treiner?
Mitat nyt?