Herätkää, viiskymppiset
Raahustatte töissä puolikuolleina vaikka ette ihan oikeasti jaksaisi muuta kuin maata peiton alla ja tuijottaa suoratoistoa. Juotte ja syötte liikaa tai harrastatte liikuntaa neuroottisesti että jaksaisitte elämää. Hirveä stressi päällä koko ajan, mutta pakko jaksaa, koska asuntolaina, autolaina, remonttilaina.
Ettekö tajua että olette jo vanhoja? Myykää kaikki ja alkakaa käyttää rahojanne oman ja perheen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Olette jo niin vanhoja ettei kannata säästää eläkepäiviä varten ja elää h.lvetillistä elämää sen takia että saisi lainat maksettua.
Vähentäkää työntekoa. Vaihtakaa ammattitaidottomien helppoihin duuneihin joissa on töitä koko ajan tarjolla koska ihmiset ei halua tehdä niitä. Muuttakaa vuokralle. Vaihtakaa vaatimattomampaan autoon.
Ette edes tajua mikä omaisuus teillä on kiinni materiassa. Käyttäkää sitä nyt kun voitte huonosti, että elämänne olisi elämän arvoista. Rahat riittää paremmin kun elää vaatimattomammin.
Lapsillannekin olisi mahdollisuus oppia jotain muuta kuin elintasokiipeilyä ja ainaista kiirettä ja stressiä.
Nauttikaa varallisuudestanne nyt kun vielä kykenette nauttimaan siitä. Vanhuuden vaivat alkaa jo kuusikymppisenä, voin paljastaa teille.
Kommentit (45)
Kannattaa viimeistään viiskymppisenä vaihtaa elämän suorittaminen sen elämiseksi.
Viisaat tekee näin. Ne jotka rakastaa itseään ja elämäänsä.
Teen juuri näin. Olen itse asiassa elänytkin jo kauan näin. Työn vähentäminen on alkanut pikkuhiljaa kun lapsi on jo aikuinen. Tämä oli hyvä aloitus.
Totta, kun täytin kuusikymmentä niin heti tuli astma, keuhkoahtautuma, nikamaliukuma, anemia ja pukamat!!! päättäkää päivänne ennenkuin täytätte tämän kauhean virstan pylvään..
Nykyviiskymppiset ovat viisaita.
Eivät enää vedä itteensä joutavan materian haalimisen tai pätemisen tarpeen takia böönariin vaan erottaa oleellisen ja tärkeän elämässä.
Ne joille työ tuo ainoan sisällön elämään ovat cusessa ilman pätemistä edes jossain.
Nykyisillä viiskymppisillä on muutakin sisältöä elämässään.
Arvomaailma on kai muuttunut heillä niin että hakevat sisällön inhimillisistä tekijöistä materian sijaan. Panostavat esimerkiksi ihmissuhteisiin ja elämästä (arjen asioista) nauttimiseen sinänsä ilman oravanpyörän pyörittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Teen juuri näin. Olen itse asiassa elänytkin jo kauan näin. Työn vähentäminen on alkanut pikkuhiljaa kun lapsi on jo aikuinen. Tämä oli hyvä aloitus.
Kuulut viisaisiin jotka tajuaa mistä elämässä on kysymys. Elämän mielekkyys ja läheiset ovat tärkeimpiä kun suorittaminen ja materia. Hyvä Sinä.
Jotenkin ristiriitaista. Raahustetaan töissä ja maataan vain väsyneenä peiton alla, silti harrastetaan liikuntaa neuroottisesti.
Tehdään töitä, että saadaan asuntolaina maksettua, mutta silti meidän pitäisi vähentää työntekoa, koska meillä on niin paljon rahaa materiassa kiinni. Sitä pitäisi jakaa jälkipolville, mutta silti pitäisi alkaa lepäilemään ja vähentää työntekoa.
Suurin osa, kuten minä, taitaa silti elää tavallista elämää. Käy tavallisissa töissä ja maksaa laskunsa ja elää tavallista elämää.
No mutta kun stressi tuleekin juuri siitä, ettei sitä omaisuutta saa myytyä!
Mä olen kyllä jo eläkkeellä ja nautin elämästäni, että kiitos vaan. En raahusta minnekään aamuisin vaan juon rauhassa aamukahvini, sitten menen kuntosalille ja teen kaikkea kivaa mieleni virkistykseksi päivän aikana ja nautin elämästäni.
Kuraa.
Itse ainakin 5kymppisenä olin elämäni parhaassa työkunnossa ilman pingottamista.
Mä olen 45, ja olen elänyt ihan koko ajan 😃 Mitään lainoja sun muita ei ole, välillä olen työttömänä, välillä töissä. Ens viikolla alkaa työkokeilu oman alan työpaikassa.
Mitään säästöjäkään ei tietenkään ole, mutta hengissä on selvitty tähänkin asti. En raahusta puolikuolleena, ainakaan vielä, ja lähden aina iloisena töihin, kun sellaisia on. Älkää ressatko, niin elämä on helpompaa, voin kertoa.
Mistähän avaajan kenkä mahtaa puristaa?
Kai ihmiset saa tehdä vapaassa maassa niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta, kun täytin kuusikymmentä niin heti tuli astma, keuhkoahtautuma, nikamaliukuma, anemia ja pukamat!!! päättäkää päivänne ennenkuin täytätte tämän kauhean virstan pylvään..
Mulle tuli lisäksi etupyllyn laskeuma,villitys ja kestokrapula.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän avaajan kenkä mahtaa puristaa?
Kai ihmiset saa tehdä vapaassa maassa niinkuin haluaa.
Odottaa, että vanhempansa myyvät talon ja auton, ja antavat rahat hänelle.
Ei viisikymppisillä ole enää lainoja vaan asunto on jo maksettu eikä tuo sukupolvi harrasta kulutusluottoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei viisikymppisillä ole enää lainoja vaan asunto on jo maksettu eikä tuo sukupolvi harrasta kulutusluottoja.
Tämä on kyllä totta!
Velattomia, villejä ja vapaita ollaan jo. Nautitaan elämästä ilman mitään stressiä, joten älä huoli ap.
Ihan niin kuin kaikilla viisikymppisillä olisi omistusasunto ja varallisuutta kerättynä. Osa on töissä, koska pitää saada vuokra maksettua.
Ja päällä on jatkuva pelko siitä, mitä tapahtuu kun jää eläkkeelle.
Joka sana täyttä asiaa.