Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän kuravaatteet on lapsille sellainen yleinen inhokkivaate? Ihmettelen siksi, että jouduin työmatkapyöräilyä varten

Vierailija
12.10.2019 |

hankkimaan itselleni ihan samanlaisesta materaalista tehdyt takin ja housut (Helly Hansen -merkkiset) ja vastoin ennakkoluulojani, en ole huomannut olevan hiestä märkä (työmatka on 5km) eikä ne muutenkaan häiritse liikkumistani.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken ikäiset laumasieluiset lapset asettavat muodin käytännöllisyyden edelle.

Vierailija
2/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousut tietävät sitä, että pitää pukea enemmän. Mikään ei ole lapsille niin vastentahtoista kuin pukeutuminen. Päiväkodissa nähtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne usein liian pienet, ehkä siksi.

Lapset tykkää kuraleikeistä.

Kokoa, kahta suuremmat kuravaatteet, niin helpompi leikkiä.

Vierailija
4/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oma neljävuotiaan rakastaa kuravaatteita ja on sadepäivinä innoissaan kun saa laittaa kurikset ja kumpparit ja hyppiä vesilätäköissä :) käyttäisi niitä suunnilleen aina jos vaan saisi luvan, vaikka sillä on hyvät ja laadukkaat kuorivaatteetkin.

Vierailija
5/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaverijuttu se kai on. Meillä 9 v ei laittaisi kuriksia mistään hinnasta kaupungissa, eikä

olla pakotettukaan. Mutta mökillä pukee itse ihan mielellään. Tajuaa itsekin, miten paljon kivempi olla koko päivä siellä

syksyisessä märässä mökkimaastossa ja vedenrajassa

puuhailemassa, kun on kunnolla vedenpitävät kumisaappaat, kurahousut ja kurarukkaset.

Vierailija
6/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kaverijuttu se kai on. Meillä 9 v ei laittaisi kuriksia mistään hinnasta kaupungissa, eikä

olla pakotettukaan. Mutta mökillä pukee itse ihan mielellään. Tajuaa itsekin, miten paljon kivempi olla koko päivä siellä

puuhailemassa, kun on kunnolla vedenpitävät kumisaappaat, kurahousut ja kurarukkaset.

Jaahas se on kumiasuhullukin herännyt taas!

Vierailija
7/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko johtua siitä, että ne on yleensä olleet niin ankean näköisiä....? Nykyään on onneksi ainakin joillakin merkeillä kivoja värikkäitä kuoseja, ei näytä niin kurapuvulta.

Vierailija
8/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmillä ylimääräinen pukeminen ärsyttää. Isompien mielestä näyttää nololta.

Vierailija
9/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tätä kurapukemisasiaa väännetty tänä syksynä ekaluokkalaisen kanssa. "Ison koululaisen" omasta mielestä niitä ei missään tapauksessa tarvita. Äidin mielestä kotipiha on sellaista liejua että kyllä tarvitaan. Käytännössä asia mennyt niin että eteisessä hetki suu mutrussa kiukuttelee kurahousut "puolitangossa" henkseleitä pyöritellen. Mutta sitten kun ne housut on saatu päälle, pihalla onkin tosi kivaa tehdä kurajuttuja ja hyppiä lehtikasoissa jne.

Vierailija
10/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jäykistää liikkeitä. Olet aikuinen, joten se kangas on suhteessa ohuempaa mitä pienellä lapsella. Kuvittele vaikka miten hyvin liikut talvella toppavaatteissa, et ole yhtä notkea.

Vierailija
11/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni eivät ole inhonneet kuriksia, ja osasyynä on varmasti se, että yritän vähän miettiä sitä, mitä niiden alle puetaan. Jos alle pukee paksut goretex-housut, siinä onkin jo aika paljon kangasta päällekkäin. Mä laitan yleensä lapsille ohuet tuulihousut. Jos on ollut ihan lämmin sää, alle on laitettu sisähousut.

Vierailija
12/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jossain vaiheessa tulee taas järkiinsä! Meidän lukiotyttö osti itse kirpparilta, olisikohan ollut vitosella, itselleen uudenveroiset kura/sadehousut. Laittaa sateella kun pyörällä kulkee harrastukseensa. Sadetakki ja saappaat oli ennestään.

Vierailija
13/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne jossain vaiheessa tulee taas järkiinsä! Meidän lukiotyttö osti itse kirpparilta, olisikohan ollut vitosella, itselleen uudenveroiset kura/sadehousut. Laittaa sateella kun pyörällä kulkee harrastukseensa. Sadetakki ja saappaat oli ennestään.

Mutta paljaat nilkat kuitenkin pakkasella ??

Vierailija
14/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuravaatteetkin parantuneet siitä mitä ne olivat kun itse olin lapsi, mutta silloin ainakin ne olivat niin jäykkiä ja hiostavia, että tuskaa oli niitä käyttää. Usein ei käytettykään, livahdettiin vaan pihalle ilman ja jos kastui, sitten kastui. Ei ollut mitään syytä vettä pelätä.

Leikki-iän jälkeen en ole kuravaatteita enää edes omistanut.

Vierailija
15/19 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä inhokki tulee aikuisilta, jotka näkevät ne kielteisenä ja siirtävät asenteen ja esimerkin lapsille.

Minusta ne ovat käteviä, kun liikutaan paljon luonnossa ja veneillään. Kuravaatteissa materiaali on ihan sama kuin sadevaatteissa. Meillä teinienkään kanssa ei ole ongelmia, vaan käyttävät ihan oma-aloiteisesti.

Vierailija
16/19 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kuravaatteetkin parantuneet siitä mitä ne olivat kun itse olin lapsi, mutta silloin ainakin ne olivat niin jäykkiä ja hiostavia, että tuskaa oli niitä käyttää. Usein ei käytettykään, livahdettiin vaan pihalle ilman ja jos kastui, sitten kastui. Ei ollut mitään syytä vettä pelätä.

Leikki-iän jälkeen en ole kuravaatteita enää edes omistanut.

Muistan minäkin ne koppurat 80-luvulta. Ja niitä piti käyttää usein, koska muuta vedenpitävää ei ollut. Mutta siihen aikaan ei saanut sanoa vastaan vaan piti vaan laittaa sitä mitä käskettiin.

Vierailija
17/19 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä aikuinen ostaisi tuollaisen asun eikä teknistä pukua? 

Epäilen että aloituksen on kirjoittanut pervo. 

Vierailija
18/19 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on nyt muatia, nääs. 

https://www.xxl.fi/vaatteet/naisten-vaatteet/naisten-sadevaatteet/naist…

Kuuminta hottia.

Vierailija
19/19 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuollainen perussade-asu työpaikan kaapissa. Jos töistä lähtissä sataa, laitan sen. Muualla käytän teknistä asua. En ole huomannut suurta eroa käyttömukavuudessa silloin kun sataa. Tietysti tekninen on kivempi silloin jos ei sada tai jos on vain tihkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi