Mies unohti lapset lomamatkaa suunniteltaessa
Taas kävi näin. Mies (perheessämme asuva puolisoni ja lasten isä) unohti että meillä on lapsia ja lemmikkejä innostuessaan lomamatkan varaamisesta. Kiva matka ma-to, minulle ja miehelle. Ihana ajatus, mutta meillä on kouluikäisiä lapsia ja kaksi koiraa. Meillä ei ole lähelläasuvaa turvaverkkoa. Lemmikit on ennenkin unohtanut lomamatkaa varatessa, mutta että lapset.
Toisaalta, en tiedä pitääkö olla yllättynyt. Kerroin joskus tänne miehestäni, joka ei tajunnut, että se, että minä olen sovitusti 3 päivää työmatkalla (ja asia hänelle ok, kysyin etukäteen), niin tämä tarkoittaa että hän tuon ajan hoitaa lastenhoidon, kuskaukset harrastuksiin yms. Oli aivan ihmeissään, kun soitin työmatkalta, että missä ihmeessä äijä luuraa. Lapset odottelevat harrastuskyytiä kotona nälkäisinä.
Onko kellään muulla näin tampiota miestä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tekee työkseen? Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun kuulostaa niin heikkolahjaiselta.
Uskon, että hän on dilpombi insenjööri. Niin lahjakas. Niin etevä. Niin älykäs.
Melko varman tieto.
Tämä sen on pakko olla! 😂
Vierailija kirjoitti:
"Onko kellään muulla näin tampiota miestä?"
No toivottavasti ei kovin monella. Ainakaan lapsiperheissä.
Miksi sinulla on?
Olemme olleet yhdessä jo parikymmentä vuotta. Rakastuin miehen mukavaan, ystävälliseen ja rauhalliseen luonteeseen. Hän oli nuorena myös tosi komea, nykyäänkin ihan ok. Mies on huippuälykäs, korkeasti koulutettu ja oikein hyvässä työssä. Hän on siisti, lempeä ja lapsirakas. Hän pitää edelleen minusta.
En usko että vaihtamalla paranisi.
Ap
Putkiaivo, joka keskittyy vain omiin juttuihinsa, kotona on vähän kuin yksi lapsista. Toki, jos innostuu jostain, opettelee sen todella hyvin ja perusteellisesti ja etenkin hankkii kaikki mahdolliset laitteet, mitä ko. hommaan kukaan on keksinyt. Ja parasta ja kalleinta laatua, tietysti.... Meillä kanssa tätä, ei tosin ihan yhtä pahana. DI, tietoliikenne. No, meillä ei toki mies edes järjestäisi mitään, ellen minä alkaisi järjestää, ettei ole pelkoa moisesta unohduksesta ...😉
Vierailija kirjoitti:
Putkiaivo, joka keskittyy vain omiin juttuihinsa, kotona on vähän kuin yksi lapsista. Toki, jos innostuu jostain, opettelee sen todella hyvin ja perusteellisesti ja etenkin hankkii kaikki mahdolliset laitteet, mitä ko. hommaan kukaan on keksinyt. Ja parasta ja kalleinta laatua, tietysti.... Meillä kanssa tätä, ei tosin ihan yhtä pahana. DI, tietoliikenne. No, meillä ei toki mies edes järjestäisi mitään, ellen minä alkaisi järjestää, ettei ole pelkoa moisesta unohduksesta ...😉
Niin tutulta kuulostaa. Täysin putkiaivoinen tietoliikenne-mies täälläkin. Keskittyy täydellisesti siihen mitä tekee, eikä huomaa mitään muuta.
Ap
Miten voit harrastaa seksiä lapsimiehen kanssa? Se on kuin pedofiliaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jo tiedät ettei mies osaa hoitaa asioita, älä edes odota siltä vajakilta mitään.
No nythän ap ei odottanutkaan, vaan mies meni itsenäisesti varaamaan matkan...jolle eivät voi lähteä.
Et vaan halua lähteä. Kyllä hoitajan saa järjestettyä jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisi ihanaa mennä kaksistaan lomalle ilman pyypyy lastani!
miksi kommenttini on saanut alapeukjuja?
Pyypyy-puheet tulkitaan palstalla lasten pissa-kakkapuheiksi. Miten sinä sanan tulkitset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jo tiedät ettei mies osaa hoitaa asioita, älä edes odota siltä vajakilta mitään.
No nythän ap ei odottanutkaan, vaan mies meni itsenäisesti varaamaan matkan...jolle eivät voi lähteä.
Et vaan halua lähteä. Kyllä hoitajan saa järjestettyä jos haluaa.
Mistä löydät hoitajan lyhyellä varoitusajalla (lähtö ensi ma?), ketään läheistä ei saa apuun (ei turvaverkkoja), useampi lapsi ja useampi eläin). 24/7 4 vrk. Jaa meinaat että hoitajan saa järjestettyä jos haluaa??? Jos saakin, niin mitähän mahtaa maksaa? Ainakin matkan hinnan, veikkaan.
Olen vähän kade siitä, että miehesi haluaa matkustaa kaksin kanssasi. Ja että ylipäätään on noin aktiivinen ja suunnittelee ja järjestää lomamatkoja. Okei, vähän outoa, että unohtaa lapset, mutta noin muuten. Mun miestä ei kiinnosta matkustelu, lähtee kyllä minne vaan, jos minä järjestän kaiken, mutta ikinä ei ole se aktiivinen osapuoli. Olisin onnesta soikeana, jos järkkäisi meille kahdenkeskisen loman.
Ihan sama vaikka on mensan jäsen, kyllähän toi on niin tyhmä mies, että tyhmempi on ainoastaan ap joka lisääntyi tämän älykääpiön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän kade siitä, että miehesi haluaa matkustaa kaksin kanssasi. Ja että ylipäätään on noin aktiivinen ja suunnittelee ja järjestää lomamatkoja. Okei, vähän outoa, että unohtaa lapset, mutta noin muuten. Mun miestä ei kiinnosta matkustelu, lähtee kyllä minne vaan, jos minä järjestän kaiken, mutta ikinä ei ole se aktiivinen osapuoli. Olisin onnesta soikeana, jos järkkäisi meille kahdenkeskisen loman.
Juu, oli kiva idea. Tosin idea tuli siitä, että miehellä oli riittävästi lentopisteitä matkaa varten. Meillä vanhin on 14 v ja ei olla oltu kaksin Viroa kauempana lasten saamisen jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka on mensan jäsen, kyllähän toi on niin tyhmä mies, että tyhmempi on ainoastaan ap joka lisääntyi tämän älykääpiön kanssa.
Älylläloistajat ja heitä arvostavat on koomisia kun eivät ymmärrä, että elämä on ensisijaisesti käytäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Usein korkeasti koulutetut ihmiset ovat tampioita käytännön hommissa. Omassa tuttavapiirissä ainakin ja ovat myös itse tämän myöntäneet. Duunarimieheni korjaa ja rakentaa vaikka mitä ja huolehtii lapset kun olen itse vuorotyössä. Vastaavasti eräs lähipiirin korkeakoulutettu älykkö ei oikeasti edes kykene hoitamaan lapsiaan ilman ulkopuolisten apua. Ei osaa laittaa ruokaa eikä siivota, lapsilla on epäsopivat vaatteet ja kaikki kamat aina hukassa. Veikkaan että ap:n mies on samanlainen.
Omat kokemukseni eivät kyllä puolla tätä. Kaikki korkeakoulutetut tuttuni pärjäävät oikein hyvin arkielämässä, lapset hoidetaan, laskut maksetaan, osataan laittaa ruokaa, korjata vaatteita ja polkupyöränkumeja jne. Moni on rempannut ja rakentanut itse paljon, kunnostanut vanhoja huonekaluja, rakentanut tietokoneita osista, kasvattaa vaikka minkälaisia hyötykasveja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein korkeasti koulutetut ihmiset ovat tampioita käytännön hommissa. Omassa tuttavapiirissä ainakin ja ovat myös itse tämän myöntäneet. Duunarimieheni korjaa ja rakentaa vaikka mitä ja huolehtii lapset kun olen itse vuorotyössä. Vastaavasti eräs lähipiirin korkeakoulutettu älykkö ei oikeasti edes kykene hoitamaan lapsiaan ilman ulkopuolisten apua. Ei osaa laittaa ruokaa eikä siivota, lapsilla on epäsopivat vaatteet ja kaikki kamat aina hukassa. Veikkaan että ap:n mies on samanlainen.
Omat kokemukseni eivät kyllä puolla tätä. Kaikki korkeakoulutetut tuttuni pärjäävät oikein hyvin arkielämässä, lapset hoidetaan, laskut maksetaan, osataan laittaa ruokaa, korjata vaatteita ja polkupyöränkumeja jne. Moni on rempannut ja rakentanut itse paljon, kunnostanut vanhoja huonekaluja, rakentanut tietokoneita osista, kasvattaa vaikka minkälaisia hyötykasveja jne.
Samoin minun mieheni osaa mitä tahansa. Vaihtaa jarrupalat, kaataa puu, tehdä ruokaa, tehdä lettikampaus. Mutta yksi asia kerrallaan.
Tänään oli hyvä esimerkki. Aloimme miehen kanssa katsoa leffaa sohvalla. Tunnin katsottuamme sanoin, että pysäytetään leffa ja käyn vessassa, laitan pyykit kuivumaan, mies auttaa lapsen läksyissä jne. Hetken päästä ihmettelin mihin mies meni. Suihkuun. Oli unohtanut, että katsotaan leffaa kun siihen tuli katkos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi miesvihaketju. Ei kun eihän sitä täällä ole.
Tämä on miesrakkausketju. Aloitus kuvaa sitä, miten mies, joka ei selviydy edes perusasioista elämässä, on kuitenkin voinut saada parisuhteen ja perheen naisen rakkauden ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi miesvihaketju. Ei kun eihän sitä täällä ole.
Tämä on miesrakkausketju. Aloitus kuvaa sitä, miten mies, joka ei selviydy edes perusasioista elämässä, on kuitenkin voinut saada parisuhteen ja perheen naisen rakkauden ansiosta.
Mies on löytynyt äidin itselleen ja lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoi selitykseksi?
Lomajutussa oli vaan unohtanut ("ai niin lapset..."). Silloin työmatkani aikaan syy oli se, että minä en ollut sanonut, että hänen tulee ruokkia ja kuljettaa lapset. Olin vain kysynyt, että onko hänelle ok, että menen työmatkalle silloin ja silloin, että onko kotona.
Ap
Kyllä tuo pitäisi tajuta ilman että siitä erikseen sanoo. Vai kenen luuli hoitavan lapset?
Ap, ei hätää täältä löytyy myös yksi akateeminen dillemies. Kerran valmisti ruokaa vain meille aikuisille ja unohti kokonaan lapset. Lapsille ei ollut mitään...
Kuulostaa tutulta... Ei vaan kuulu miehen "toimenkuvaan" arjesta huolehtiminen. Lohdutan itseäni sillä, että monissa maahanmuuttujaperheissä on just tuollaista: Miehet eivät huolehdi mistään lasten hoitoon liittyvistä jutuista, vaan naisystävät ja sukulaisnaiset sumplii ne keskenään. Mulla siis kyllä ihan suomalainen mies, mutta tottunut kotonaan siihen, että on miesten työt ja naisten työt. Kaikki lapsiin ja ruokaan ja kotiin liittyvät jutut on niitä naisten töitä ja miehen elämä on kodin ulkopuolella. Hyvä mies silti, en valita.
Perusjamppa softakoodarihan tuo on. Algoritmi ei sanonut että pitää hoitaa lapset, riittää että on kotona.