Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tänään lääkärin siunauksen antaa adhd-lapsilleni päivittäin hiukan kahvia koska se rauhoittaa heitä :)

Vierailija
11.10.2019 |

Miehenikin, jolla myös adhd rentoutuu kahvista vaikka luulisi muutenkin vilkkaan hyppivän kofeiinista seinille... on jotenkin hassua kun toinen keittää iltakymmeneltä kahvia "että saan paremmin unta" :D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä adhd lopetin kahvinjuonnin jotta olisin tasaisempi. On totta, että kahvi helpottaa hetkeksi ja auttaa jopa nukahtamaan, mutta se aiheuttaa myös romahduksia ja riippuvuutta. Se mikä tulee ylös, tulee myös alas. Kahvin vieroitusoireet on tosi pahat ja sen pitäisi jo kertoa että kyse on kovasta myrkystä.

Kokemani vieroitusoireet:

- Pään halkaiseva vihlova kipu monta päivää

- Tinninus (toivottavasti helpottaa)

- Kamalat lihassäryt

- Ahdistus ja alakuloisuus

Älä koukuta lapsia kahviin. Kahvi on tulevaisuuden tupakka.

Vierailija
2/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi sinulla on nuo hymiöt otsikon ja tekstin lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen puhuu jostain muusta kuin kahvista varmaan.   Ennen kahvia annettiin lapsille, oikein professori Ylppö kehotti antamaan. Hän oli silloin kaikkien gurujen pääguru.  Kaurapuuroon piti laittaa paljon voita, ei siinä muuten ole mitään ravintoa.Lapsien piti olla 2 tuntia ulkona,  että kehittyy hyvä hemoglobiini. Jos tuli anemia piti nakerrella raakaa maksaa. Ylppö myös opetti , että lapsesta tulee älykkäämpi kun lapsen kanssa seurustellaan ja asiat selitetään, lasta ei pidä jättää yksin vaan lapsi otetaan mukaan kylään ja virkistystapahtumiin. Olihan se uutta maalaistalossa että lapsikin on ihminen eikä mikään possu tai nautaeläin. Isännille oli uusi idea että tyttöihinkin kannattaa satsata.

Vierailija
4/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu tehty ap:sta.

Vierailija
5/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Vaahteramäen Eemeli olisi sanonut tästä?

6/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ilmiö. Minulle on kirjoitettu MS-taudin aiheuttamaan väsymykseen piristävää reseptilääkettä, modafiniilia. Lukiessani netistä, mitä tietoa lääkkeestä löytyy, törmäsin adhd-diagnosoitujen kokemuksiin, että lääke väsyttää heitä! Kutsuivat sitä paradoksaaliseksi vaikutukseksi.

Vierailija
7/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd -aivoissa yleensä stimulantit rauhoittaa. Sen vuoksi niissä lääkkeissäkin on amfetamiinia. Toimii päin vastoin kuin normi-ihmisillä.

Vierailija
8/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleensä, miksi lasten kahviin juontiin tarvitaan lääkärin lupa ?

Vierailija
9/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkonen puhuu jostain muusta kuin kahvista varmaan.   Ennen kahvia annettiin lapsille, oikein professori Ylppö kehotti antamaan. Hän oli silloin kaikkien gurujen pääguru.  Kaurapuuroon piti laittaa paljon voita, ei siinä muuten ole mitään ravintoa.Lapsien piti olla 2 tuntia ulkona,  että kehittyy hyvä hemoglobiini. Jos tuli anemia piti nakerrella raakaa maksaa. Ylppö myös opetti , että lapsesta tulee älykkäämpi kun lapsen kanssa seurustellaan ja asiat selitetään, lasta ei pidä jättää yksin vaan lapsi otetaan mukaan kylään ja virkistystapahtumiin. Olihan se uutta maalaistalossa että lapsikin on ihminen eikä mikään possu tai nautaeläin. Isännille oli uusi idea että tyttöihinkin kannattaa satsata.

Juotko itse kahvia ja miten paljon?

Vierailija
10/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä adhd lopetin kahvinjuonnin jotta olisin tasaisempi. On totta, että kahvi helpottaa hetkeksi ja auttaa jopa nukahtamaan, mutta se aiheuttaa myös romahduksia ja riippuvuutta. Se mikä tulee ylös, tulee myös alas. Kahvin vieroitusoireet on tosi pahat ja sen pitäisi jo kertoa että kyse on kovasta myrkystä.

- Kamalat lihassäryt

Kalja voi rauhoittaa enemmän kuin kahvi eikä tule niin pahoja vieroitusoireita.

Virallinen lääke taitaa olla amfetamiini?

Vierailija
11/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kamalat lihassäryt

Kalja voi rauhoittaa enemmän kuin kahvi eikä tule niin pahoja vieroitusoireita.

Virallinen lääke taitaa olla amfetamiini?

Metyylifenidaatti tarkemmin ottaen Suomessa yleisesti (on muitakin). Kalja voi rauhoittaa pienissä määrin myös, mutta se tekee pahempaa vahinkoa kuin kahvi päivittäin nautittuna.

Vierailija
12/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsille on pakko jotain antaa niin beetasalpaaja on vaaraton ja sillä on rauhoittava vaikutus.

Adhd-lapset tarvitsevat oikeanlaisia virikkeitä ja toimintaterapiaa, sekä vanhempien tukea joko lääkkeiden tai ”lääkkeiden” rinnalle tai sijaan.

Vierailija
13/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap trollaa. Heitti pommin ja nyt nauttii reaktioista.

Vierailija
14/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs DMT? 

Aine on ihmisissä endogeeninen joten ei tule haittavaikutuksia.

https://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/dd52796e-5935-414e-af0c-de9686d0…

Vierailija
15/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juottaa pannullinen sumppia heti aamusta!

Vierailija
16/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi adhd on vaan keksitty juttu nykyajan vanhemmille kun eivät osaa kasvattaa lapsiaan. Ei minun nuoruudessa näitä ollut (90-luvulla) jotkut toki oli hieman levottomampia kuin toiset mutta hyvin pärjättiin, myös ne köyhät lapset niissä lama-ajan jättiluokissa.

Nyt joku tulee nillittömän et niitä ei vaan tunnistettu. No niin kun niitä nyt vaan ei ollu.

Kuria totteli jokainen. Juoppojen lapsetkin totteli.

Vierailija
17/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi adhd on vaan keksitty juttu nykyajan vanhemmille kun eivät osaa kasvattaa lapsiaan. Ei minun nuoruudessa näitä ollut (90-luvulla) jotkut toki oli hieman levottomampia kuin toiset mutta hyvin pärjättiin, myös ne köyhät lapset niissä lama-ajan jättiluokissa.

Nyt joku tulee nillittömän et niitä ei vaan tunnistettu. No niin kun niitä nyt vaan ei ollu.

Kyllä oli mm. allekirjoittanut joka kyllä totteli sen verran että peruskoulun pääsi läpi, mutta sen jälkeen elämä yhtä kaaosta. Tunnistettiin vasta aikuisena. Elämä olisi mennyt ihan eri tavalla jos lasta ja lapsen vaikeuksia olisi kuunneltu eikä tuotettu rimaa hipoen rämpivää aikuista, joka on onnistunut keräämään matkalla mukaansa inhottavia lieveilmiöitä. Nyt aikuisena hirveä työ oppia pois asioista mitkä on hakattu takaraivoon lapsesta saakka.

Tää juntti ”ei sattunu jos ei tuu verta” -paska aiheuttaa tarpeettomasti pahaa olos viattomille lapsille. Ja HUOMIO! ADHD näkyy aivokuvissa ihan FYYSISESTI. Eli yhtä keksitty sairaus kuin luumurtuma.

Vierailija
18/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista! Itselläni nimittäin kahvi nimenomaan rauhoittaa, eikä haittaa esim. yöunia pätkääkään. En myöskään kärsi vierotusoireista, eli vaikka jäisi kokonaan kahvittelematta viikkoon, en saa mitään oireita.

Terapeuttini oli myös sitä mieltä, että minulla on ainakin lievä ADHD, mutta virallista diagnoosia ei ole koskaan tehty. Ja olen yli nelikymppinen mies.

Vierailija
19/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölö hölö. Oot aika putkiaivo tai sitten oot tosi hyvin silmäs ummistanu. Meillä oli ala-asteella ADHD-lapsi samalla luokalla ja elettiin 90-luvun alkua. Oli aika raisua menoa. Varmaan huono kasvatus pahensi. Oma adhd-lapsi on kasvatettu tiukalla kurilla, mutta ei se ongelmaa poista. Itsekin olin näennäisesti kiltti, hakattu hiljaiseksi, mutta ongelmat tuli pahemmin esiin sitten teini-iässä.

Vierailija
20/24 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Itselläni nimittäin kahvi nimenomaan rauhoittaa, eikä haittaa esim. yöunia pätkääkään. En myöskään kärsi vierotusoireista, eli vaikka jäisi kokonaan kahvittelematta viikkoon, en saa mitään oireita.

Terapeuttini oli myös sitä mieltä, että minulla on ainakin lievä ADHD, mutta virallista diagnoosia ei ole koskaan tehty. Ja olen yli nelikymppinen mies.

Kyllä se sullakin nostaa sykettä ja kortisolitasoja, eli vaikka mieli rauhoittuu niin kyllä se ”pätkääkään” haitta yöunia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi