Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei varoitettu! Alapääni on kauhea, valtava riekaleinen aukko, synnytyksestä 3,5 kuukautta!

Vierailija
11.10.2019 |

En olisi todellakaan ryhtynyt hommaan jos olisin tiennyt.

Kommentit (417)

Vierailija
141/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä! Mulla toisen lapsen synnytyksen jälkeen oikein ihmeteltiin miten hyvä lantionpohjan lihakset on. En oo huomannut mitään eroa entiseen kun puoli vuotta synnytyksestä.

Mutta olenkin aina treenannut lantiopohjia ja muutenkin, kyllä siinä voi itekin voi tehdä paljon!

Mitähän ne lihakset auttaa siihen kun kudokset repeää?

Ei repeä kun ei hätäile. Puudutus auttaisi siihenkin, luomusynnytys on idiootin hommaa. Ja normaali paino, ettei tarvitse kuusikiloista vauvaa lävitseen tunkea.

Repeämä ommellaan ja paranee hienosti, kun pitää huolen lantionpohjan lihasten verenkierrosta jumppaamalla. Sitähän jokainen tekee lapsesta saakka.

Vierailija
142/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh kirjoitti:

OMG.. onneksi itse sain synnyttää sektiolla.

Mutta sulla on kauhea tursuava arpi vatsassa koko lopun elämääsi ja sitä kinnaa ja kutittaa. Pimppa on sentään näkymättömissä, mutta alasti et voi enää näyttäytyä, kun kaikkia oksettaa sun pitkä vatsa-arpi. Ja kohdun seinämä on herkkä repeämään seuraavissa raskauksissa, jos nyt enää onnistutkaan raskautumaan tuon sektion vuoksi, raukka. Tiedän kokemuksesta.

Et sinä oikeasti taida mitään asiasta tietää.

T. 8 kk jälkeen kaunis vatsa ja siisti arpi, tiukasta alavarustuksesta puhumattakaan

Kai sen tiedät, että se synnytys ei alapäätä löystytä vaan raskaus. Ja että sektiolla synnyttäneillä ei edes luonnollinen alapään palautuminen ala.

Ai jaa, ei varmaan vaikuta mihinkään, että pienestä reiästä änkeää vauvan ulos? :D Mielestäni sotii järkeä vastaan ajatella, että se ei venyttäisi paikkoja. Toki jumpalla voi vaikuttaa, mutta kyllä se silti on aika tuhoisaa alapäälle.. Miten muka ei olisi?

Vai tuhoisaa.. kai ymmärrät että se värkki on tehty sitä synnytystä varten? Suurin osa toipuu alapääsynnytyksestä oikein hyvin.

Oli mulla vatsakin varmaan kahden jalkapallon kokoinen, mutta nyt se on ihan samanlainen ja näköinen kuin ennen synnytyksiä. On se naisen keho jännä asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apn kertoma tuho alatiesynnytyksen jälkeen on ikävän yleistä ja repaleisuutta eikä venynyttä suuaukkoa saa millään jumpalla parannettua. Naisen seksuaalisuus kärsii mutta ilmeisesti se ei haittaa ettå mieskin joutuu tottumaan vaimoon joka ei jostain syystä enää halua.

Täällä joku kertoi, että sillä oli auennut koko alapää yhdeksi isoksi cloakaksi, niin kuin kanoilla.

Se oli vaan yksi iso aukko, ja se oli vaan lähetetty kotiin päivystyksestä, kun se yritti saada apua siihen.

Joo, varmaakin. Vieläpä lähetetty päivystyksestä kotiin kun toosa on enää yx iso aukko. Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko kaikkea kirjotettua ja levittäkö sitä.

Vierailija
144/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh kirjoitti:

Mutta sulla on kauhea tursuava arpi vatsassa koko lopun elämääsi ja sitä kinnaa ja kutittaa. Pimppa on sentään näkymättömissä, mutta alasti et voi enää näyttäytyä, kun kaikkia oksettaa sun pitkä vatsa-arpi. Ja kohdun seinämä on herkkä repeämään seuraavissa raskauksissa, jos nyt enää onnistutkaan raskautumaan tuon sektion vuoksi, raukka. Tiedän kokemuksesta.

T. 8 kk jälkeen kaunis vatsa ja siisti arpi, tiukasta alavarustuksesta puhumattakaan

Kai sen tiedät, että se synnytys ei alapäätä löystytä vaan raskaus. Ja että sektiolla synnyttäneillä ei edes luonnollinen alapään palautuminen ala.

Ai jaa, ei varmaan vaikuta mihinkään, että pienestä reiästä änkeää vauvan ulos? :D Mielestäni sotii järkeä vastaan ajatella, että se ei venyttäisi paikkoja. Toki jumpalla voi vaikuttaa, mutta kyllä se silti on aika tuhoisaa alapäälle.. Miten muka ei olisi?

Vai tuhoisaa.. kai ymmärrät että se värkki on tehty sitä synnytystä varten? Suurin osa toipuu alapääsynnytyksestä oikein hyvin.

Oli mulla vatsakin varmaan kahden jalkapallon kokoinen, mutta nyt se on ihan samanlainen ja näköinen kuin ennen synnytyksiä. On se naisen keho jännä asia!

Niinpä, suolet ja sisäelimetkin löytää takaisin paikoilleen.

Vierailija
145/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ole mitään.... Muistan kun päähäni pälkähti joskus opiskelija-aikaan kirjata kerrankin peilillä alakertaan ja olin pökrätä kun siellä roikkui tummanpunerva ryppyinen jokin. Se oli sisempi häppäri. Ihan hyvin olen kuitenkin pärjännyt elämässä senkin kanssa. Kolme alatiesynnytystäkin se on kestänyt freeshinä.

Vierailija
146/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä! Mulla toisen lapsen synnytyksen jälkeen oikein ihmeteltiin miten hyvä lantionpohjan lihakset on. En oo huomannut mitään eroa entiseen kun puoli vuotta synnytyksestä.

Mutta olenkin aina treenannut lantiopohjia ja muutenkin, kyllä siinä voi itekin voi tehdä paljon!

Ei repeä kun ei hätäile. Puudutus auttaisi siihenkin, luomusynnytys on idiootin hommaa. Ja normaali paino, ettei tarvitse kuusikiloista vauvaa lävitseen tunkea.

Repeämä ommellaan ja paranee hienosti, kun pitää huolen lantionpohjan lihasten verenkierrosta jumppaamalla. Sitähän jokainen tekee lapsesta saakka.

Miten kukaan viitsii suoltaa tällaista p*skaa? Ja miksi? Ensinnäkin kätilö kyllä pitää huolen että joudut hätäilemään ponnistamisen kanssa. Kauhea uhkailu leikkurilla jos et äkkiä puske vauvaa pihalle. Siihen kun sitten puudutuksen kanssa et edes tajua mitä siellä alapäässä tapahtuu niin kas, saat kuulla että olet revennyt viiteen suuntaan. Ja ihan 3,5 kg painoi vauva. Ompelusta en edes viitsi sanoa mitään. 

Ja juu, arvet parani nopeaa ja lihakset on kunnossa mutta mitään iloa siitä ei ole, kun se itse aukko on ikäväntuntuinen ja kipeäkin. 

Ärsyttää, että tätä vähätellään, niin lääkärit, kätilöt kuin toiset äiditkin! Tai ylipäätään NAISET, miksi?! Luulisi asian olevan tärkeä. 

Vierailija
147/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh kirjoitti:

Kai ymmärrät että se värkki ei synnytyksen jälkeen ole enää ennallaan. Koskaan. Se värkki ei palaudu yhtä tiukaksi kuin ennen synnytystä. Sitä en kiellä etteikö suurin osa palautuisi hyvin synnytyksestä, mutta hyvin palautuminen ei ole yhtä kuin palautuminen siihen mitä oli ennen synnytystä.

Vierailija
148/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tullut omaa toosaansa tuijoteltua sitten teini-iän :D hyvin on miehelle kelvannut kahden alatiesynnytyksen jälkeen, minusta tuntuu yhtä hyvältä tai paremmalta kuin ennen eikä ole merkittäviä pidätysongelmia. Ne virtsanpidätyskykyongelmat tulee muuten yleensä jo raskausaikana kun kohtu painaa paikkoja, ei siinä paljon auta mikään sektio, paitsi jos se tehdään tosi aikaisin. Ja eipähän ole mahassa arpia, sileä ja kiinteä vatsa niinkuin ennenkin :)

Vierailija
149/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sydämeni pohjasta suunniteltua sektiota. Olen synnyttänyt kaksi lastani niin ja keväällä kolmas. Valitettavasti olen kuullut liian monelta myös lähipiiristä saman mitä sinä kerrot vaikka aina väitetään että noin käy vain äärimmäisen harvoille.

Vierailija
150/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu ja sanottiin vain, että se kuuluu asiaan.

Tuntuu, että en ole enää edes nainen.

Et siinä tapauksessa tajua naiseudesta yhtään mitään. Siis sheimaatteko te ännmät todellakin itseänne MIESTEN SILMIN? Hävetkää! Sillä, miltä p*llu näyttää, ei ole NAISELLE MITÄÄN VÄLIÄ! Ellei sheimaa itseään, kuten mies voisi sheimata.

t.kristallikissa

Vierailija
151/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia nuo "hyvin on miehelle kelvannut" -kommentit.

Vierailija
152/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh kirjoitti:

Minulla arpea ei kyllä meinaa edes huomata, varsinkaan jos minulla on alushousut jalassa. Ja vaikka se olisikin isompi ja ”rumempi” niin mielummin sen otan kun tuon mitä ap kuvailee..

Vierailija
153/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sydämeni pohjasta suunniteltua sektiota. Olen synnyttänyt kaksi lastani niin ja keväällä kolmas. Valitettavasti olen kuullut liian monelta myös lähipiiristä saman mitä sinä kerrot vaikka aina väitetään että noin käy vain äärimmäisen harvoille.

Mitä väliä? Olet siis sovinistisikamiesten puolella oleva, naisia halveksiva naishirviö?

t.kristallikissa

Vierailija
154/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia nuo "hyvin on miehelle kelvannut" -kommentit.

Mitä huonoa niissä on? Just hyvä ajattelumalli. Terve.

t.kristallikissa

Vierailija
155/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh kirjoitti:

Kai ymmärrät että se värkki ei synnytyksen jälkeen ole enää ennallaan. Koskaan. Se värkki ei palaudu yhtä tiukaksi kuin ennen synnytystä. Sitä en kiellä etteikö suurin osa palautuisi hyvin synnytyksestä, mutta hyvin palautuminen ei ole yhtä kuin palautuminen siihen mitä oli ennen synnytystä.

Onneksi se toimii paremmin.

Vierailija
156/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh kirjoitti:

Ja kiitos sen seksikin on parempaa!

Vierailija
157/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä "tuijottelen toosaani" suht usein, koska siistin karvoitusta ja muutenkin hellin rakasta paikkaani.

Se ei ole ylpeilyn aihe, ettei omaa sukuelintään koskaan katso tai katsoo kerran ja yökkää.

T. Ohis

Vierailija
158/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan viitsii suoltaa tällaista p*skaa? Ja miksi? Ensinnäkin kätilö kyllä pitää huolen että joudut hätäilemään ponnistamisen kanssa. Kauhea uhkailu leikkurilla jos et äkkiä puske vauvaa pihalle. Siihen kun sitten puudutuksen kanssa et edes tajua mitä siellä alapäässä tapahtuu niin kas, saat kuulla että olet revennyt viiteen suuntaan. Ja ihan 3,5 kg painoi vauva. Ompelusta en edes viitsi sanoa mitään. 

Ja juu, arvet parani nopeaa ja lihakset on kunnossa mutta mitään iloa siitä ei ole, kun se itse aukko on ikäväntuntuinen ja kipeäkin. 

Ärsyttää, että tätä vähätellään, niin lääkärit, kätilöt kuin toiset äiditkin! Tai ylipäätään NAISET, miksi?! Luulisi asian olevan tärkeä. 

Naisethan täällä itseään vähättelee, j*malauta! Ei värkin näöllä ole naisille väliä, ellei nainen ole sovinistisika. Ja kyllä itse ainakin ponnistin vasta siinä vaiheessa, kun ei saanut olla ponnistamatta, kun kätilö ehdotti sen aloittamista sanoin, että voiko vielä odottaa? Sain odottaa. Ei tullut repeämiä. Ei nyt ehkä vain siksi, mutta ei se huono neuvo ollut. Ja luomuilu on ihan tuubaa, vie just voimat olla tilanteen herrana.

Vierailija
159/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, tähän täytyy sanoa, että ei käynyt mitenkään.

Ei tullut yhtään raskausarpea, alapää tuntuu samalta kuin ennen raskautta, rinnat on palanneet saman näköisiksi kuin ennen raskautta (kuppikoko ei kasvanut vaikka yli vuoden imetinkin), olen nykyään hoikempi kuin ennen raskautta, imetys vei raskauskilot.

Ikää oli lähes 40, lapsi oli syntyessään yli nelikiloinen, en ole treenannut tai laihduttanut missään vaiheessa elämääni, ennen tai jälkeen raskautta. Elän ”tavallisesti”, käyn joskus lenkillä, syön normaalia ruokaa, touhuan lasten kanssa, siinäpä se.

Varmaankin on sattunut hyvät geenit kohdalle.

Vierailija
160/417 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä "tuijottelen toosaani" suht usein, koska siistin karvoitusta ja muutenkin hellin rakasta paikkaani.

Se ei ole ylpeilyn aihe, ettei omaa sukuelintään koskaan katso tai katsoo kerran ja yökkää.

T. Ohis

Tuo sinun asenteesi sen sijaan on naurettava ja typerä. Nauran moiselle tyhmyydelle! En aloittajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän