Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi oikein, että laulajat (supersuositut) ottavat kantaa politiikkaan?

Vierailija
11.10.2019 |

Mun mielestä ei.
Maija Vilkkumaa kun rupesi esittämään koko maailman pelastajaa niin lässähti koko ura.
Toivottavasti eräälle toiselle politiikkaan kantaa ottavalle artistille ei käy samalla tavalla.
Naispuolinen artisti hänkin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesala on niin tyypillinen, että naurattaa. "Hei, mä twiittaan jotain mun kuplalle sopivaa poliittista, niin oon hieno ihminen ja poliittinen vaikuttaja. Mut emmä nyt sillee niinku oikeesti viitti asialle tehdä mitään, vaikka nyt kansalaisaloitetta. Mutta pitää välillä vähän näyttää somessa, että mulla on oikeenlaiset mielipiteet."

Vierailija
22/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on turvallinen ja helppo 'kaikki muutkin haukkuu' - kohde. Uskaliaampaa olisi mennä kritisoimaan herkkiä kohteita. Esimerkiksi Al Taee saa puhua mitä tykkää ja valehdella miten paljon jaksaa kansanedustajanakin. Sitä päivää ei tule että joku taiteilija paheksuisi häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä tietenkään voi lailla kieltää - siis taiteilijoilta sen enempää kuin urheilijoiltakaan, mutta...

Omasta mielestäni taiteen/urheilun sekoittaminen politiikkaan vie taiteelta/urheilulta arvon. Haluaisin kyetä nauttimaan maalauksesta tai tanssiesityksestä sen itsensä tähden ilman, että minua samalla yritetään indoktrinoida jollain poliittisella aatteella.

Haluaisin myös nähdä taiteen ja urheilun kansoja yhdistävinä ja ristiriitoja lieventävinä asioina. Niin kauan kuin vaikkapa venäläiset nuoret voivat fanittaa ukrainalaisia bändejä/laulajia, näiden kansojen välillä on edes jotain positiivista yhteyttä. Samoin jos Israelin ja Iranin jalkapallojoukkueet voivat pelata toisiaan vastaan ilman tuli- tai teräaseita, maailmassa on vielä toivoa rauhasta. 

Poliittisia mielipiteitään julistavat taiteilijat tekevät hallaa taiteelle.

Kyllähän taidetta on kautta aikain käytetty ilmaisukeinona, jolla voidaan ottaa kantaa yhteiskunnallisiin asioihin. Voithan edelleen nauttia niistä tuotoksista jotka sitä eivät tee.

Vierailija
24/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersuosituilla laulajilla on ihan samanlaiset oikeudet kuin taviksillakin.

Vierailija
25/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supersuosituilla laulajilla on ihan samanlaiset oikeudet kuin taviksillakin.

Vesalalta ja sinultl pitäisi ottaa äänioikeus pois

Vierailija
26/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on oikein.

Se vaan välttämättä ei ole fiksuinta.

Vierailija
27/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jean Sibelius Finlandia, siinä on ehkä Suomen poliittisin taideteos.

Gallen-Kallela oli todella kovasti valkoisten puolella.

Bob Dylanin kappaleista hyvin monet ovat poliittisesti kantaaottavia.

Taide kuvaa yhteiskuntaa ja ottaa siihen kantaa. samoin taiteilijat ja viihteen tekijät ovat kauta aikojen ottaneet enempi tai vähempi kantaa yhteiskunnan asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi