Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jatkuville poskiontelotulehduksille?

Vierailija
11.10.2019 |

Ongelmani ovat poskiontelotulehdukset, jollainen seuraa jokaisesta flunssasta, joita perheessämme riittää, ja välillä saan tulehduksen ilman flunssaakin. Nytkin olen tässä kaksi ja puoli viikkoa sinnitellyt, kun juuri olen vajaan kahden kuukauden aikana syönyt kaksi antibioottikuuria, eikä niitäkään voi loputtomiin syödä. Käytännössä tulehdus menee minulla hyvin harvoin itsekseen ohi, tai ainakin olen viikkojen jälkeen niin huonossa kunnossa, että kuuri on jo pakko syödä.
Käytän säännöllisesti sarvikuonokannua, jolla huuhtelen röörejä suolavedellä ja alkuun se auttoikin niin, että pääsin hieman useammin taudeista yli ilman lääkekuuria. Nasonexia myös käytän. En ole allerginen millekään, joten sellainen tuskin limaisuutta aiheuttaa.
Kellään mitään vinkkejä tai kokemuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hometta? :/

Tätäkin olen kyllä miettinyt, mutta asumme vanhassa omakotitalossa, jossa on rossipohja jne. eli pitäisi olla rakenteeltaan terveempi kuin uudemmat talot. Kärsin varsin usein tulehduksista myös ennen tähän muuttoa. Joku kirjoitti pölyjen pyyhkimisestä ja voi olla, että se on se heikko lenkki. Eli vaikka emme sikolätissä asu, täällä on ehkä liian pölyistä, mikä taas johtuu "tavarakasoista" eli perusteellinen raivaus pitäisi tehdä. Toisaalta sellaiseen ei juuri ole energiaa kausina, jolloin kävely postilaatikolle on ponnistus :( Mutta tuolle pölyasialle täytyy kyllä tehdä jotain ja katsoa, onko sillä vaikutusta. ap

Vanha rossipohja ei ole mikään automaattinen tae siitä että hometta ei ole. Onko se rossipohja tarkistettu että siellä ilma vaihtuu? Rakennettu sauna jälkikäteen jonnekin kellariin? Vesikatto rakennettu oikein?

Omakotitalossa on itse tiedettävä että rakenteet on kunnossa. Pelkkä pöly ei aiheuta poskiontelotulehdusta.

Vierailija
22/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain avun influenssarokotuksesta. Aiemmin kärsin toinen toistaan seuraavista poskiontelotulehduksista koko pakkasjakson. Kun ryhdyin ottamaan influenssarokotuksen kerran vuodessa, poskiontelotulehdukset vähenivät noin yhteen talvessa ja oireet lievittyivät, koska en enää saa kunnon flunssaa juuri koskaan. Siten ei tule enää poskiontelotulehduksiakaan.

Ei sitten sekoiteta influenssaa ja flunssaa toisiinsa.

Mutta hyvä että sairastelusi on vähentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähän mennessä kaikista vastauksista. Luin sen artikkelin polyypeista ja niiden hoito on juuri tuo kortisonisuihke ja suolavedellä huuhtelu, joten niitä nyt jatkan. Ja menen erikoislääkärille, jos se kortisoni ei ala vaikuttaa (jutun mukaan sitä käytetään jatkuvasti, eikä siitä nyt ole kauan, kun vasta aloitin). ap

Vierailija
24/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko joillakin tosiaan olohuoneen lämpö jopa 22 astetta.

Se on suuri lämpö tilassa, jossa ihmiset oleskelevat vaatteet päällä.

Meillä lämpö on aina 20 astetta ja riittää erittäin hyvin.

Makuuhuoneessa pidetään 18 astetta, eikä palele.

Ymmärtää, että iäkkäät ovat viluisia, koska heikko verenkierto voi olla, mutta nuoret terveet ihmiset tulevat toimeen lämpöasteilla.

Ei ihme, että sairastellaan, jos kotona aina tunkkainen kuumuumus.

Tjaa, nyt näyttää mittari 24 ja se on joltisenkin sopivasti. Terveinä ollaan pysytty.

Vierailija
25/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu. Laskimme asunnon lämpötilaa. 20 C makuuhuoneessa ja 22 C olohuoneessa. Ripustamme iltaisin pyykkiä telineelle kuivumaan. Pidämme makuuhuoneen siistinä, vähäpölyisenä. Meillä on myös ilmaa puhdistavia viherkasveja, jotka hoidetaan hyvin, käytetään talvella kerran viikossa esim suihkussa.

Jos oireita tulee, käytämme nenäkannua, jolla valutamme  0.9% suolaliuosta sieraimeen ja ulos toisesta sieraimesta, jonka jälkeen niistämme.

Mitä viherkasveja suosittelet?

Vierailija
26/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitteb poskionteloiden limakalvot vain ovat paksut ja herkästi tulehtuvat. Itsellä poskiontelontulehdus kannattaa heti hoitaa punktoimalla.

Vierailija
27/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä, että maidon käyttö silloinkin kun ei ole oireita, aiheuttaa lievän tulehdustilan suolistossa, mistä syntyy näitä muita tulehduksia. Suomessa syljetään kadulle, ja juodaan eniten maitoa kai koko Euroopassa. 

Onko maitoproteiiniallergia koskaan tutkittu?

Vierailija
28/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfioitko nenäkannua? Käytä vaikka kiehuvassa vedessä.

Omakustanteinen pneumokokki-rokote (prevenar13) vähensi ainakin täällä korvatulehduskierrettä. Voithan kysyä kirjoittaisiko lääkäri sen maksutta, tai vaan maksat.

Tuosta rokotteesta on hyötyä, mutta lääketehtaiden sähläysten takia sitä ei mainosteta.

Vierailija
29/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi poskiontelotulehdus-kierre heti kun hankittiin ensimmäinen auto jossa ilmastointi. Myös hometta minäkin epäilisin oireittesi (osa)syyksi

Vierailija
30/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vika joka heijastuu poskiin on alapäässä

Vierailija
31/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko refluksitauti kohdallasi mahdollinen? Mulla poskiontelotulehdukset ja yöhikoilu olivat ainoat oireet pitkään aikaan, vasta sitten tuli närästys. Zolt ja sängynpäädyn kohottaminen auttoivat poskiontelotulehdukseen paremmin kuin nasonex, duact, sarvikuono tms.

Vierailija
32/32 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös aiemmin poskiontelontulehduksia useamman kerran vuodessa, pahoja, ei meinannut antibiootit auttaa. Muutimme työpaikalla toisiin toimitiloihin ja tulehdukset loppuivat....vanhassa toimitilassa oli jotain sisäilmaongelmaa. Myöskin influenssarokotuksen vuosittainen ottaminen on vähentänyt mulla radikaalisti muidenkin flunssien saamista, tai ainakin ajallinen yhteys on vahva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi