Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen tilanne, ei anneta hoitoa, ei anneta toimeentuloa, ei anneta eutanasiaa

Vierailija
11.10.2019 |

Uutisissa on viime aikoina ollut terveydenhuollon resurssipulasta, ja että mm. vanhukset saattavat jäädä jatkossa ilman hoitoa. Käytännössä kuolevat kipuihinsa, nälkään ja janoon (näin toimitaan sairaaloissa tälläkin hetkellä, olisihan se nyt kamalaa jos kuoleva ihminen jäisi koukkuun kipulääkkeisiin).
Jos ei ole oikeutettu työttömyysetuuteen niin toimeentulotuesta voidaan leikata 40%, vaikka tämän leikkauksen tulisi olla määräaikainen niin käytännössä päätös voidaan tehdä heti uudestaan. Käteen jää vuokran jälkeen n. 200e/kk.
Ei saa ihmisarvoista elämää, ei saa eutanasiaa. Onko tässä enää mitään järkeä? Väkeä hyppii jatkossa junien alle entistä ahkerammin jos ei jotain muutosta jompaankumpaan asiaan tule.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl kipulääkkeitä saa nykyään, eikä tarvitse katsella muita unia kuin vaaleanpunaisia norsuja.

200e/kk on muuten oikein riittävä summa kun kaikki on katettu. Ainakin jos osaa olla rökaamatta ja dokaamatta.

Vierailija
2/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos haluat asian korjata, niin miten olisi jos itkemisen ja valittamisen sijasta hankkisit jotain sellaista osaamista, josta kannattaisi maksaa isoa palkkaa, niin maksaisit myös isoja veroja ja saataisiin ehkä tätä tukipajatsoa hieman pidempään ylläpidettyä. Ai ei onnistu? Se on jonkun muun tehtävä? No ei yllätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saax eutanasian ku kamala kuume

Vierailija
4/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitus osoittaa sellaista synkkämielisyyttä, että on terveydelle haitallista. 

Vierailija
5/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos haluat asian korjata, niin miten olisi jos itkemisen ja valittamisen sijasta hankkisit jotain sellaista osaamista, josta kannattaisi maksaa isoa palkkaa, niin maksaisit myös isoja veroja ja saataisiin ehkä tätä tukipajatsoa hieman pidempään ylläpidettyä. Ai ei onnistu? Se on jonkun muun tehtävä? No ei yllätä.

Oletat siis että olen leikatulla toimeentulotuella elävä kuolemaa tekevä vanhus? Kukaan muu ei saisi näistä asioista puhua?

Vierailija
6/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletat siis että olen leikatulla toimeentulotuella elävä kuolemaa tekevä vanhus? Kukaan muu ei saisi näistä asioista puhua?

Vanhus ei ruinaisi koska muistaisi kuinka oli syödä korvikeleipää ja toteaisi että 200 eurolla eli 1200 uudella markalla eli 12 miljoonalla vanhalla markalla saa aika paljon aitoa leipää ja aitoa kahvia.

Vierailija
7/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vastenmielisen negatiivisesti ilmaistu, etkö millään keksi luettavampaa.

Vierailija
8/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää jotakin älkääkä vinkuko sensuroiduilla palstoilla kovaa kohtaloanne.

Järjestäytykää, käyttäkää joukkovoimaa.

SIllä tavalla ennenkin on saatu asioihin muutos, lakoilla, mielenosoituksilla.

Kaduille marssimaan, majoittukaa pysyvästi eduskuntatalon eteen vaatimaan muutoksia.

Prkeleen syrjäytynyt pas kasakki.

Jos viherpiiperöt saavat ha sapäissään aikaiseksi mielenosoituksia joissa ikkunoita hajoaa ja pol pon koneja kivitetään, olette te erkaantuneet voimastanne pysyvästi.

Kukaan ei ole väkisin vienyt teiltä valtaanne, te olette luovuttaneet sen ihan vapaaehtoisesti pois itseltänne.

Olisikohan aika ottaa se takaisin omaan käyttöön?

Vierailija
9/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen, toimeentulotuesta voidaa leikata, jos on laiminlyönnillään aiheuttanut sen, että ei ole oikeutettu työttömyysetuuteen. Leikkausta voidaan jatkaa niin kauan kuin laiminlyönti jatkuu. Ja 200e riittää kyllä kuukauden ruokiin.

Vierailija
10/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 200e saa jo aika paljon kaikkea. Jos pystyy kävelemään niin ei muuta kuin leipäjonoon niin saa tuon 200e säästöön. Jos ei pysty itse kävelemään niin kirkko tarjoaa ruoka-apua kotiin ja ystäväpalvelusta voi löytää kaverin pukkaamaan sitä pyörätuolia niin pääsee hakemaan ruokaa. Yleensä myös pääsee eläkkeelle jos ei pysty itse kävelemään eikä tekemään mitään. Sillä 800e eläkkeellä ostaa jo aika paljon ruokaa.

Myös kirkko ja hope ry auttaa jos tarvii vaatetta tai jotain kodintavaroita.

Kyllä Suomessa ollaan kiittämättömiä kun ei ilmainen asunto ja pieni summa rahaa ole riittävästi. Menkää ulkomaille jos ei suomen meno miellytä.

Eutanasian voi tehdä itse esim. Menemällä junan alle, ottamalla yliannostuksen, hyppäämällä 10 kerroksesta alas. Tämän voi tehdä hyvissäajoin etukäteen jos vanhuus ja kivut pelottaa. Kyllä on jo onneton ihminen jos ei osaa edes kuolla ilman yhteiskunnan apua.

Vierailija
11/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoa on priorisoitava ja priorisoidaan koko ajan, hallitusti tai vähemmän hallitusti. Kysymykset ovat vaikeita, eikä niihin ole mahdollistakaan löytää yksiselitteisiä vastauksia.

Jonkun yksilön syövän hoito voi maksaa 400 000. Sillä saisi simppelimpää hoitoa johonkin muuhun usealle ihmiselle, vaikka hammasremontteja sadalle. Hyvä hammasterveys ehkäisee monenlaisia sairauksia, ja 20 vuotta sitten uutta kallista syöpähoitoja ei voinut antaa kellekään, koska sitä ei ollut olemassa. Resurssit ovat rajalliset.

Mikä on oikein? Minä en ainakaan halua aivoleikkaukseen infarktin jälkeen yhdeksänkymppinenä. (En kyllä halua 10% tasaterveysveroakaan, kuten se yksi putkiaivo ehdotti). Eutanasia mieluummin.

Minkälaiset kuolemat ovat hyväksyttäviä? Keskustelu kannattaa käydä. Käytännön päätöksiä tehdään koko ajan.

Vierailija
12/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omainen ottaa vastuun iäkkäästä sukulaisestaan, iäkäs voi saada riittävän hyvää kuntouttavaa hoitoa, jotta pääsisi taas kotiin asumaan. Jos omainen jättää iäkkään yksin selviytymään hoitokäytännöistä, voi sairaalareissu jäädä viimeiseksi.

Esim. leikkauksen jälkihoito ei ole aina riittävää, kun vanha ihminen on tilapäisesti sekaisin, johtuen elimistöä rasittaneesta leikkauksesta. Tarvitaan omainen rauhoittelemaan sekä tarkastamaan, että vanhus alkaa palautua ennalleen, tarjotaan juuri tälle vanhukselle sopivaa hoitoa.

Vieraat ihmiset eivät tiedä, mikä oli vanhuksen normaali olotila ennen leikkausta ja siksi terveydentila voi kehittyä liian kauan huonommaksi, niin ettei sitä huomata. Pitkän iän salaisuus on sopiva liikunta ja lepo, hyvin tarkka ruokavalio, joka sopii juuri tälle ihmiselle, riittävä juominen ja sosiaaliset suhteet. Tarvitaan myös onnea matkaan. Onni on huolehtivat sukulaiset.

Vierailija
13/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion tap paa itseni, kun olen tarpeeksi vanha ja vaarassa joutua hoitolaitokseen virumaan. Vedän vaikka kännit ja sammun lumihankeen alasti, väkivallaton ja miellyttävä kuolema.

Vierailija
14/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on kun ei itse olla vastuussa yhtään mistään. Odotellaan vaan valmista.Jonkun toisen pitää se tappa#minenkin tehdä.

Vierailija
15/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain, jolla pääset vankilaan. Avovankilan vangit saavat täyden ylläpidon, ja jos opiskelevat tai käyvät töissä, 270€ puhtaana käteen. Parin vuoden lusimisen jälkeen pääset ulos (josolet ekakertalainen) ja voit tuhlata ansaitsemasi 5000€.

Vierailija
16/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa hyvää sairaanhoitoa kaikki, ikään katsomatta.

Toistaiseksi.

Priorisoinnin myötä sitä saavat vain harvat ja valitut.

Vierailija
17/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, toimeentulotuesta voidaa leikata, jos on laiminlyönnillään aiheuttanut sen, että ei ole oikeutettu työttömyysetuuteen. Leikkausta voidaan jatkaa niin kauan kuin laiminlyönti jatkuu. Ja 200e riittää kyllä kuukauden ruokiin.

Itse asiassa 40% voidaan ottaa vain 2 kertaa vuodessa, muuten jatkuvana voidaan ottaa 20% joka kuukausi niin kauan, kuin laiminlyöntiä jatkuu. Jos on toisin toimittu, niin valitusta eteenpäin.

Vierailija
18/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa hyvää sairaanhoitoa kaikki, ikään katsomatta.

Toistaiseksi.

Priorisoinnin myötä sitä saavat vain harvat ja valitut.

Ikä ei ole sairaus nykyäänkään. 

Vierailija
19/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aion tap paa itseni, kun olen tarpeeksi vanha ja vaarassa joutua hoitolaitokseen virumaan. Vedän vaikka kännit ja sammun lumihankeen alasti, väkivallaton ja miellyttävä kuolema.

Vaarassa joutua, älä naurata, nämä rääkyjät on juuri niitä jotka eivät ole pääseet hoitolaitoksiin syystä ettei ole sellaista vakavaa sairautta, vanhuudenheikkous itsessään ei ole sairaus.  

Vierailija
20/21 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrjöperskeleen fiktiivisissä dystopiakirjoituksissahan tulevaisuuden liittovaltio-Suomessa heroiinitabletteja on vapaasti ja laillisesti saatavilla hyvin halpaan hintaan. Näin valtio kannustaa "tuottamatonta ainesta" hitaaseen tai vaikka yliannostuksella ihan nopeastikin suoritettuun itsetuhoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi