Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoustaidoton hankkii siivoajan yksiöön

Vierailija
11.10.2019 |

"siivooja vapautti vapaa-aikaa" ja se siivooja käy kerran kuussa?
Onko sillä tiskit tiskaamatta kuukauden?
Miten ei kerkeä 28 neliötä siivoamaan? Hankkii akkuimurin niin sillä pärjää. Eikä sen pöntön siivous ole iso homma, sen kun kerran viikossa pesee ja joka päivä käyttää vessaharjaa jos tarve.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/84c3e8f2-7ae0-4c25-b99e-176…
Kunnon uusavuton.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tuollainen siivoojan käynti sopisi, sillä ei se siivooja tiedä mihin kuuluu mikin paperi pöydältä taikka lasten vaate pyykkikasasta, onko se liian pieni takaisin kaappiin eli lähteekö kirpparille.

Lisäksi mainosposti kertyy pöydälle, mutta sen välissä saattaa joutua joitain tärkeitä artikkeleita, joten ei voi kukaan ulkopuolinen käydä heittää papereita vaan pois.

Jos kämpässä ei ole mitään lattioilla tai pöydillä on siivoojan helppo imuroida, mutta jos lattiat ja pöydät on jo tyhjiä niin ihan jaksan imuroida itsekin. Ikkunoita ei tarvitse puunata hulluna, vaan sitten kun ne on likaiset

Koko lattioita en pese kuin kaksi kertaa vuodessa, keittiötä enemmän kun lapsi sotkee. Ei ole kuvottavia kuraeläimiä kuten koiria.

Liika hygienisyys on huonoksi terveydelle. Ei ole meillä kertaakaan ollut lapsella antibioottikuuria vaikka päiväkodissakin nykyään on.

Ne paperit, postit jne kuuluukin lsittaa heti paikalleen eikä jättää lojumaan.

Siivoojat eivät pese pyykkiä.

Vierailija
22/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä otan siivoojan heti kun valmistun ja pääsen töihin otan sen kyllä kerta viikkoon enkä kerta kuukauteen. En pidä siivoamisesta, mutta pidän siistin kodin tunnelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistäminen on pahasta koska?

Mun mielestä hieno homma! 

Itsekin aikanaan olisin mielelläni maksanut siitä että joku tekee pienessäkin asunnossa sen mikä itselleni tuottaa vähiten iloa. Pienen asunnon siivoamisen olen aina kokenut kaikista turhauttavimmaksi, koko ajan saa siirrellä tavaroita toisen edestä että _mahtuu_ siivoamaan. Sen säästyneen ajan voin käyttää paljon hyödyllisemmin, esim. tehdä tilaustyönä toiselle jotain mitä hän ei itse osaa tai syystä tai toisesta tahdo tehdä. 

Toivottavasti esim. taloyhtiöissä tai kaveriporukoissa ymmärretään palkata kimpassa esim. osa-aikaiseksi kotitaloussiivoaja, siinä asukkaat saisivat saman luotetun siivoajan ja (kenties täysin työtön) taattuja työtunteja ja keinon pois työttömyydestä.

Vierailija
24/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman huvittavaa juuri tuo "jää itselle enemmän aikaa". Minulla on tuon kokoinen asunto eikä mene edes puolta tuntia siivoamiseen. Sen ajan nappaa helposti vaikka sometuksesta.

Et taida siivota kovin perusteellisesti jos menee noin vähän aikaa? Jos tarkoitat ainoastaan lattioiden imurointia, niin siihen ei tietenkään mene kovin paljon aikaa.

Pitääkö se joka kerta puunata perusteellisesti? Siivoan joka viikko, joten ei sitä likaakaan ehdi kertymään. Tiskit tiskaan ennen kuin ne ehtii kasautua ja roskapussit vien kun ne on täynnä. Kun ei sotke tai siivoaa heti sotkun tultua niin ei siihen siivoamiseen mene aikaa.

Vierailija
25/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka toisaalta ajattelen, että kukin saa tehdä mitä lystää, niin kyllä tuosta aika vahvat uusavuttomuusvibat tulee. Onkohan tuolla kaikissa tuommoisissa ei-niin-kivoissa asioissa sama, että sen ulkoistaa, niin "vapautuu aikaa..." ja muuta diipa daabaa?

No voit pitää uusavuttomana, mutta kyllä se minusta kuvastaa pikemmin oman ajattelusi kapeutta.

Sinkkukaksiossani on käynyt siivooja 13 vuoden ajan. Joskus viikottain, joskus 2 vkon välein.

Vapautuvalla ajalla teen töitä, ulkoilen tai tapaan ystäviä. Huomattavasti kivempaa kuin että käyttäisi vastaavasti 8 - 12 tuntia kuukaudessa siivoamiseen yksin kotona.

Olen edennyt työuralla oikein mukavasti, joten en pysty pitämään itseäni avuttomana. Tienaan hyvin ja olen osannut hankkia kauniin omistusasunnon, auton jne. Jopa tehdä sen palvelusopimuksen siivouksesta ja hankkia rahat sen maksamiseen. Autoonkaan en HALUA itse vaihtaa renkaita.

Vierailija
26/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tilavassa kaksiossa, ja siivooja käy joka toinen viikko. Hänen jäljiltään tulee niin puhdasta jälkeä. Perussiivouksen lisäksi puhdistaa jääkaapin ja vaihtaa lakanat joka kerta ja pesee ikkunat kolme kertaa vuodessa. 

Itse pesen vessan ja imuroin joka toinen viikko. Ei vaan kiinnosta siivoukset vaan mieluummin lähden ulos lenkille. Olen elämässäni jo ihan tarpeeksi siivonnut. Opiskeluaikoina tuli jopa tienattua ylimääräistä siivoamalla hotellissa tai rakennustyömaalla.

Vierailija
27/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä...? Hänhän sanoo jutussa että olisi aikaa siivota mutta EI HALUA. Jos rahaa on ulkoistaa ikävät asiat niin miksei tekisi niin??

Vierailija
28/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja tekee kaksi tuntia hommia kerran kuussa ja saa tehtyä kaiken.

Kaksi tuntia! miten ei voi olla aikaa tehdä tuota itse?

Ei kaikilla ole kiinnostusta kaikkeen.  Eihän tuossa nyt mistään ajankäytöstä tarvi olla kyse, vaan siitä, että haluaa ostaa tiettyjä palveluja. Joku tykkää käydä kahvilassa, toinen manikyyrillä ja joku taas tykkää hommata kotiin siivoojan. Täytyisikö kaikkien käyttää rahansa juuri samoin kuin sinä, vai mikä tässä on sinulla nyt se ongelma? 

Itse en halua päästää vieraita ihmisiä omaa kämppääni siivoamaan. Ei siksi, että epäilisin heidän rehellisyyttä, vaan siksi, että en voi päästää ketään kämpääni, jos sitä ei ole siivottu, eli siivoisin sen kuitenkin ennen siivoojan tuloa. Ymmärrän kuitenkin täysin sen, että on ihmisiä, jotka haluaa siivouspalveluja käyttää ja sehän on yhteiskuntamme kannalta erittäin hyvä asia, että ylimääräiset rahat käytetään mieluummin palveluihin, kaikenmaailman krääsän sijasta.

Vierailija
29/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käyttää aikaani sellaisiin asioihin, joista en pidä. Joten olen ulkoistanut siivouksen ja ruuan laiton.

Vierailija
30/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoitojeni jälkeen olin niin sairas ja uupunut, että pienen makuuhuoneen imuroituani jouduin lepäämään tunnin ajan. 

Palkkasin useamman kerran siivousfirman siivoamaan ja/tai pesemään ikkunat kaksiossani.

En vieläkään osaa hävetä "täysin järkyttävää ja kauhistuttavaa" tekoani. :D

Uteliaisuuttani varmistan, miksi toisten teot ja elämä jaksavat kiinnostaa teitä? Jokainen elää omalla tavallaan.

Vierailija
31/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tilaa siivoojan, ei tarkoita että ei itse osaa siivota. Itse olen ammatiltani laitoshuoltaja ja siivoan päiväkodissa. Meillä kotona käy siivooja, koska en jaksa heiluttaa moppia sekä töissä että kotona.

Vierailija
32/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä sitten? Eikö se ole ihan hyvä juttu, että hän tarjoaa siivoojalle töitä? Ihme nillittämistä ja toisten elämän nokkimista.

Vierailija
33/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa siivota, ei myöskään osaa organisoida elämäänsä. Eli hankkisi samantien ohjaajan.

höpöhöpö! Mä vihaan siivoamista,hermostun heti kun en saa siistiä aikaan vaikka yritän! Eksyn aiheesta,juutun lukemaan jotain ja pam,siinä se taas jäi se hemmetin siivous! Nyt mulla käy siivooja kolmen viikon välen ja kaik on niin tiptop!

JA kyllä mulla on oma elämä ihan ojennuksessa,taha-asiat ja duunit ja kaikki.

Mun nuorellakin käy siivooja,samanlainen kuin minä,juuttuu tekemään jotain muuta.

JA on ihan menestynyt ihminen.

Puppua tuo sun lause.

Kaikki ei halua,ei osaa,ei viitsi!

Vierailija
34/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi omalla naamalla esiintyä iltalehdessä kertoen että siivooja siivoaa yksiöni. Terve nuori nainen. No, maailma muuttuu. Kai tuollainen on normaalia paremmissa piireissä.

Vierailija
35/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kulkee bussilla, eikö ne osaa ajaa autoa?

T: Hölmistynyt Ap

Vierailija
36/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mikä lisää työllisyyttä, on omasta mielestäni vain positiivista. Olisipa itselläkin mahdollisuus palkata siivooja, mutta kun puoliso ei halua kenenkään muun järjestelevän hänen tavaroitaan ja papereitaan ja meidän suurin ongelmamme on juuri se, että molempien työtilat rönsyilevät eri puolille asuntoa eli töitä tehdään myös olohuoneessa ja keittiön pöydällä ja sitten on papereita joka puolella.

Mutta pidän tuota ehdottomasti hyvänä asiana.

Vierailija
37/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kehtaisi omalla naamalla esiintyä iltalehdessä kertoen että siivooja siivoaa yksiöni. Terve nuori nainen. No, maailma muuttuu. Kai tuollainen on normaalia paremmissa piireissä.

Eli sinusta olisi parempi, jos hän käyttäisi kyseisen summan itseensä (meikit, vaatteet, matkat, huvittelu yms) tai hilloaisi sitä säästötilillä tai sijoittaisi osakkeisiin kuin että hän työllistää edes hetkeksi ihmisen ja laittaa rahan siten kiertoon? Osaatko selittää, miksi?

Vierailija
38/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämättömiä asenteita taas. Miksi käydä kampaajalla, kun jokainen osaa nyrhiä hiuksensa itsekin ja vaatteetkin voi ommella, turha ostella valmiina.

Onko tässä kyse kateudesta tai jostain ihmeellisestä puritaanisuudesta?

Moni kommentoijista on kouluttamattomia, työttömiä, taidottomia, heikkolahjaisia jne. joten he pitävät kotitöiden tekemistä saavutuksena, suorastaan ylpeytenä.

Vierailija
39/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, mikä lisää työllisyyttä, on omasta mielestäni vain positiivista. Olisipa itselläkin mahdollisuus palkata siivooja, mutta kun puoliso ei halua kenenkään muun järjestelevän hänen tavaroitaan ja papereitaan ja meidän suurin ongelmamme on juuri se, että molempien työtilat rönsyilevät eri puolille asuntoa eli töitä tehdään myös olohuoneessa ja keittiön pöydällä ja sitten on papereita joka puolella.

Mutta pidän tuota ehdottomasti hyvänä asiana.

Siivooja ei ole mikään papereitten järjestelijä, sitä varten palkataan sihteeri. Siivooja pesee likaa ja imuroi roskia.

Vierailija
40/68 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse tykkää siivoamisesta ja haluaa maksaa siitä jollekin niin mikä on nyt se ongelma?