Siivoustaidoton hankkii siivoajan yksiöön
"siivooja vapautti vapaa-aikaa" ja se siivooja käy kerran kuussa?
Onko sillä tiskit tiskaamatta kuukauden?
Miten ei kerkeä 28 neliötä siivoamaan? Hankkii akkuimurin niin sillä pärjää. Eikä sen pöntön siivous ole iso homma, sen kun kerran viikossa pesee ja joka päivä käyttää vessaharjaa jos tarve.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/84c3e8f2-7ae0-4c25-b99e-176…
Kunnon uusavuton.
Kommentit (68)
Siivooja tekee kaksi tuntia hommia kerran kuussa ja saa tehtyä kaiken.
Kaksi tuntia! miten ei voi olla aikaa tehdä tuota itse?
Hmm. Mä siivoan työkseni, en tosin koteja. En asu yksiössä. Olen joskus ostanut siivouksen ihan siksi, ettei ole jaksanut tai huvittanut.
Onko hankittu siivoaja siivouskomerossa?
Eihän siivoojan ottaminen tarkoita sitä, etteikö osaisi siivota. Itsekin mieluusti ulkoistaisin kylppärin siivouksen sen sijaan, että hinkkaisin suihkun lasiseinästä kalkkia irti. Mielummin käyttäisin siihen menen ajan johonkin muuhun.
Jos ei osaa siivota, ei myöskään osaa organisoida elämäänsä. Eli hankkisi samantien ohjaajan.
Hieman huvittavaa juuri tuo "jää itselle enemmän aikaa". Minulla on tuon kokoinen asunto eikä mene edes puolta tuntia siivoamiseen. Sen ajan nappaa helposti vaikka sometuksesta.
Siisteyden ylläpitämisen taidon tai motivaation puute, laiskuus, inho tms on tässä huolestuttavinta.
Ihan käsittämättömiä asenteita taas. Miksi käydä kampaajalla, kun jokainen osaa nyrhiä hiuksensa itsekin ja vaatteetkin voi ommella, turha ostella valmiina.
Onko tässä kyse kateudesta tai jostain ihmeellisestä puritaanisuudesta?
Oma siivooja on noin pienessä luukussa lähinnä statussymboli.
Meillä ei tuollainen siivoojan käynti sopisi, sillä ei se siivooja tiedä mihin kuuluu mikin paperi pöydältä taikka lasten vaate pyykkikasasta, onko se liian pieni takaisin kaappiin eli lähteekö kirpparille.
Lisäksi mainosposti kertyy pöydälle, mutta sen välissä saattaa joutua joitain tärkeitä artikkeleita, joten ei voi kukaan ulkopuolinen käydä heittää papereita vaan pois.
Jos kämpässä ei ole mitään lattioilla tai pöydillä on siivoojan helppo imuroida, mutta jos lattiat ja pöydät on jo tyhjiä niin ihan jaksan imuroida itsekin. Ikkunoita ei tarvitse puunata hulluna, vaan sitten kun ne on likaiset
Koko lattioita en pese kuin kaksi kertaa vuodessa, keittiötä enemmän kun lapsi sotkee. Ei ole kuvottavia kuraeläimiä kuten koiria.
Liika hygienisyys on huonoksi terveydelle. Ei ole meillä kertaakaan ollut lapsella antibioottikuuria vaikka päiväkodissakin nykyään on.
No tuskin se on ollut ajasta kiinni, vaan siitä ettei huvita. Ja mikäs siinä, rahalla saa ja hevosella pääsee. Kateellisten ulina on luultavasti musiikkia hänen korvilleen.
Eihän se tainnutkaan sanoa että sillä ei olisi aikaa siivota, vaan että ei vaan halua. Miksi tämä on keneltäkään pois?
Vierailija kirjoitti:
Hieman huvittavaa juuri tuo "jää itselle enemmän aikaa". Minulla on tuon kokoinen asunto eikä mene edes puolta tuntia siivoamiseen. Sen ajan nappaa helposti vaikka sometuksesta.
Jos haluaa mielummin somettaa?
Ammattimainen siivoaja saa aika paljon aikaan parissa tunnissa. Ja sen saa kotitalousvähennykseenkin vielä. Voihan sitä itse imuroida siinä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Et taida siivota kovin perusteellisesti jos menee noin vähän aikaa? Jos tarkoitat ainoastaan lattioiden imurointia, niin siihen ei tietenkään mene kovin paljon aikaa.
Siivooja tekee kahdessa tunnissa paljon enemmän kuin minä saisin aikaan ja lisäksi hommia, joista en itse pidä.
Autokin on pienempi kuin yksiö enkä imuroi tai puhdista sitäkään itse sisältä vaan muut saa tehdä. Maksan mielelläni.
Vaikka toisaalta ajattelen, että kukin saa tehdä mitä lystää, niin kyllä tuosta aika vahvat uusavuttomuusvibat tulee. Onkohan tuolla kaikissa tuommoisissa ei-niin-kivoissa asioissa sama, että sen ulkoistaa, niin "vapautuu aikaa..." ja muuta diipa daabaa?
Olen yksinasuva ja minulla käy siivooja kerran kuussa siivoamassa 42 neliöisen kaksion. Miksi ei, kun on siihen varaa enkä pidä siivoamisesta?
N28
Ja ärsyttää sinua syystä ... ?
Kyllähän se vapauttaa aikaa ja aivokapasiteettia, kun ei tarvitse miettiä koska jotain tekisi, kun ei halua tehdä.