Milloin liian vanha reppuun?
Pitäisikö 27 vuotiaalla miehellä olla olkalaukku, tai hoitaa muuten jo tavaroiden kantamisen? Vai onko repun käyttäminen niin kauan ok kuin opiskelee?
Näyttää vaan tosi lapselliselta:(
Kommentit (32)
Reppu on käyttäjä- eli selkäystävällinen ratkaisu, jos siellä repussa on vähänkään painoa. Olkalaukussa kipeytyy olkapäät ja ryhti kärsii.
Ainiin. Osassa repuista on myös pehmustettu tila läppärille. Omassa repussani on tuollainen ja se on myös ahkerassa käytössä eli läppärikin kulkee oikein pakattuna mukana.
Totuus: ei näytä lapselliselta. Reppua voi käyttää milloin vaan.
Meidän mummo 90 v käyttää vielä reppua. Ei kyllä kovin lapsellista näytä.
Ostin viiskymppiselle miehelleni nahkasalkun mutta se käyttää sitä vain papereiden säilytykseen, töissä kulkee repun kanssa, vaikka ei edes pyöräile tai kulje matkoja kävellen.
Riippuu repusta. Kånken ja muut teinien trendireput on lapsellisia.
Samassa vaiheessa, kun on liian lapsellusta käyttää farkkuja.
Luontevaa siirtyä pukuun/jakkupukuun ja salkkuun.
Reppu aikuisella on WT.
Aika monet ikäihmiset käyttävät reppua kun se on kätevämpi kun on sauvojen kanssa liikkeellä. Onko siis olemassa jokin väli-ikä ettei voisi käyttää? 30-70 vuotiailla reppu tauko?
Ihan oikeasti... Ketä kiinnostaa onko jollain aikuisella reppu? Edustustyö toki erikseen, mutta vapaa-aikana saa kulkea miten tykkää.
Suunnittelen ja valmistan käsityönä mm. reppuja. Asiakaskunta koostuu pääosin 25-75 vuotiaista miehistä, ja 350-45 vuotiaista naisista (tässä tuotekategoriassa.)
Voin taata, että ei ole lapsellista, kunhan reppu on laadukas ja sopii kooltaan kannettavaan tavaraan.
Repuista on tullut viimeisen vuosikymmenen aikana valtavirtaa, niitä tilaa minulta liikemiehistä viranomaisiin, ja opiskelijoista vaeltajiin.
Eli anna palaa vain. Jos sinua itseä häiritsee, älä käytä reppua, muutoin älä yhtään välitä mitä muut ajattelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Reppu on käyttäjä- eli selkäystävällinen ratkaisu, jos siellä repussa on vähänkään painoa. Olkalaukussa kipeytyy olkapäät ja ryhti kärsii.
Reppu on tosi kätevä tapa kuljettaa ostoksia. Itse kävelen usein n 3km matkan markettiin ja kuljetan ostokset repussa. Reppu jakaa painon hartioille enkä voisi kuljettaa muuten niin pitkää matkaa.
Villakangasmi kirjoitti:
Reppu aikuisella on WT.
Sinun asenteesi on WT.
Muistaakseni turvallinen kilomäärä olkalaukulle oli vain pari kiloa, sen jälkeen se pidempään käytettynä vaikuttaa ryhtiin. Jos joudut kanniskelemaan läppäriä, kirjoja yms niin se painomäärä tulee nopeasti täyteen. Reppu on se ergonomisin vaihtoehto, ei sille ole mitään vanhuusrajaa.
Villakangasmi kirjoitti:
Reppu aikuisella on WT.
On wt kuvitella, että reppu on wt.
Reppu on järkevän ihmisen käytännöllinen ja terveellinen tapa kuljettaa välttämättömiä tarvikkeita.
Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos aikuisella miehellä ei ole omaa autoa, niin silloin hän on elämässään tavalla tai toisella epäonnistunut.
Ai miten tämä liittyy tähän? No siten, että repun kantaminen kaupunkiolosuhteissa tarkoittaa sitä, että sen kantaja kulkee matkansa bussilla tai polkupyörällä.
Näyttää ennemmin järkevältä ja selkänsä hyvinvoinnista huolehtivalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos aikuisella miehellä ei ole omaa autoa, niin silloin hän on elämässään tavalla tai toisella epäonnistunut.
Ai miten tämä liittyy tähän? No siten, että repun kantaminen kaupunkiolosuhteissa tarkoittaa sitä, että sen kantaja kulkee matkansa bussilla tai polkupyörällä.
Korrelaatio on todellinen. Autolla parkkihallista toiseen ajellessa on ihan sama, millaisella virityksellä kamansa kantaa, kun kävelyä ei tule kuin joitain metrejä.
Muuten olen sitä mieltä, että reppua voi käyttää niin kauan, kuin kädet taipuu sen selkään nostamaan.
Milloin liian vanha reppuun? Silloin kun ei enää mahdu sinne.
Kunnollinen tilava reppu ei ole lapsellinen. Se tietysti sopii niille, jotka ovat muutenkin enemmän "ulkoilmaihmisiä." Minulla on aina ollut käytössä reppu, menen minne vain. En ole osannut vaihtaa mihinkään käsilaukkuun ja kun sitä yritin, löysin itseni tilanteesta, jossa pakkasin sen käsilaukinkin sinne reppuun. Oli siis sellainen pieni käsilaukku, johon sai mahtumaan jotain mutta ei kaikkea.
Kesäaikana kun poljen töihin, reppu on jopa välttämätön jotta saa vaihtovaatteet kuljetettua. Töiden jälkeen sinne mahtuu tietty määrä ostoksia.
N44