Osallistun tänään asukkaan häätöprosessiin, vaikka en siis itse saa häätöä, jännää!
Minun pitää mennä paikalle, koska asuntoon sarjoitetaan lukot iudelleen, eikä meillä asunnon perivillä ole avaimia siihen.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Onpa todella jännää.
Olen kerran ollut mukana vuokralaiseni häätöprosessissa. Tyyppi oli sairastunut psyykkisesti (muistaakseni skitsofrenia), hänellä ei ollut mitään tukiverkostoja, eikä kukaan tiennyt hänen todellista tilaansa. Hän oli harhainen ja pelokas ja tämän vuoksi mm. laudoittanut sisältäpäin asunnon ikkunat ja tehnyt itselleen linnoituksen nurkkaan työntämänsä pöydän alle, jossa käytännössä eli. Ruokaa hän haki ilmeisesti öisin dyykkaamalla.
Tämä oli yksi surullisimmista kohtaamistani asioista. En lähtenyt perimään maksamattomia vuokria, koska olen niin rikas, että minulla on varaa empatiaan. Toisin kuin aloittajalla.
Olet varmaan perinyt rikkautesi? Omilla teoillaan rikastuneilla nimittäin harvemmin on empatiaa. Siksi he ovat rikkaita, koska eivät häpeile rikastua toisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on susta jännää? Lähinnä kai surullista, että asiat ovat menneet tuohon pisteeseen asti.
Siksi ei ole surullista, että emme tiedä, missä vuokralainen on. Sen verran tiedämme, että ei ole kuollut ja ei ole vankilassa. Hänestä ei ole kuulunut vuoteen mitään merkkejä. Tavallaan on surullista, miten joillekin käy näin ja miksi, mutta siis taas toisaalta kun kaikilla on puhekyky ja puhelinkin löytyy, niin jokin velvollisuus se olisi ikäviäkin tilanteita selvittää. Että sikäli ei säälitä yhtään.
Ap
Mäkin oon aina ihmetellyt että miksi kaikki kadonneet ihmiset eivät vaan ota puhelinta kauniiseen käteen ja soita jollekin.
Ei kun ihmiset jotka eivät joudu taloudelliseen vastuuseen eivät välitä. Meillekin kävi näin. Ei vuokria, ei vuokralaista. Häädön haku kestää ja maksaa, asunto seisoo tyhjillään. Sitten mennään viranomaisten kanssa asuntoon, he armollisesti arvioivat että minun ei tarvitse säilyttää vuokralaisen omaisuutta jossain odottamassa, vaan saan heittää saastaisen patjan ja muut rääsyt roskiin.
Eka kerta kun en pysty/ilkene siivoamaan asuntoa itse vaan pitää maksaa vielä siivousliikkeellekin.
Hah, AP:lla on noussut kusi päähän kun peri pari ilmeisesti remonttikuntoista vuokrakämppää, luulee näköjään olevansa joku Rockefeller.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän itkettää vain ihmisiä, joilla on häädön uhka.
ApMinun ainut tunnereaktioni on lievä häpeä sinun puolestasi. Ehkä myös hitunen sääliä seassa; ethän sinä edes tajua, miten tyhjä ja surkea otus olet.
Olet vain kateellinen, koska asemoidut noiden huono-osaisten puolelle etkä voisi unelmoidakaan meneväsi katsomaan perintökämppäässi häätöprosessin takia! Sehän on onnellinen päivä, että prosessi oli jo näin pitkällä 👍
Ap
Siis.. herää kysymys oletko aloittanut tämän keskustelun leijuaksesi perintöasunnollasi?? Onko siinä jotain hienoa että läheisesi on kuollut??
Herran jumala.. Tuo ilakointisi kertoo sinusta aika paljon, niin kuin täältä voi muidenkin kommenteista jo päätellä.. Et voi tietää mitä kyseiselle vuokralaiselle on sattunut, ei kannattaisi tuomita kun ei ole varmaa tietoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on susta jännää? Lähinnä kai surullista, että asiat ovat menneet tuohon pisteeseen asti.
Siksi ei ole surullista, että emme tiedä, missä vuokralainen on. Sen verran tiedämme, että ei ole kuollut ja ei ole vankilassa. Hänestä ei ole kuulunut vuoteen mitään merkkejä. Tavallaan on surullista, miten joillekin käy näin ja miksi, mutta siis taas toisaalta kun kaikilla on puhekyky ja puhelinkin löytyy, niin jokin velvollisuus se olisi ikäviäkin tilanteita selvittää. Että sikäli ei säälitä yhtään.
ApMäkin oon aina ihmetellyt että miksi kaikki kadonneet ihmiset eivät vaan ota puhelinta kauniiseen käteen ja soita jollekin.
Niin tai tässä tapauksessa lähinnä riittäisi että vastaisi puhelimeen. Tai jos numero vaihtuu, maksaisi edes vuokransa.
Ap
huhuh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinun ainut tunnereaktioni on lievä häpeä sinun puolestasi. Ehkä myös hitunen sääliä seassa; ethän sinä edes tajua, miten tyhjä ja surkea otus olet.
Olet vain kateellinen, koska asemoidut noiden huono-osaisten puolelle etkä voisi unelmoidakaan meneväsi katsomaan perintökämppäässi häätöprosessin takia! Sehän on onnellinen päivä, että prosessi oli jo näin pitkällä 👍
ApSiis.. herää kysymys oletko aloittanut tämän keskustelun leijuaksesi perintöasunnollasi?? Onko siinä jotain hienoa että läheisesi on kuollut??
Herran jumala.. Tuo ilakointisi kertoo sinusta aika paljon, niin kuin täältä voi muidenkin kommenteista jo päätellä.. Et voi tietää mitä kyseiselle vuokralaiselle on sattunut, ei kannattaisi tuomita kun ei ole varmaa tietoa..
Sehän leijui sillä perinnöllä jo silloin, kun isänsä vielä eli.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ihmiset jotka eivät joudu taloudelliseen vastuuseen eivät välitä. Meillekin kävi näin. Ei vuokria, ei vuokralaista. Häädön haku kestää ja maksaa, asunto seisoo tyhjillään. Sitten mennään viranomaisten kanssa asuntoon, he armollisesti arvioivat että minun ei tarvitse säilyttää vuokralaisen omaisuutta jossain odottamassa, vaan saan heittää saastaisen patjan ja muut rääsyt roskiin.
Eka kerta kun en pysty/ilkene siivoamaan asuntoa itse vaan pitää maksaa vielä siivousliikkeellekin.
Mä ihmettelin kun mulle sanottiin (lakimies), että ulosotto tilaa muuttoautonkin, jos asunnossa on tavaraa, ja me maksamme sen. Ettei siis saa itse tehdä sitä asiaa. En tosin voisikaan. Mutta että ei saa itse valita tekeekö sen joku firma, vai itse. Ihan älytöntä, jos näin on.
Ap
huhuh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis.. herää kysymys oletko aloittanut tämän keskustelun leijuaksesi perintöasunnollasi?? Onko siinä jotain hienoa että läheisesi on kuollut??
Miten sitten itse suhtaudut siihen, että läheisesi on kuollut? Häpeätkö sitä? Tietenkin se, millaisen omaisuuden saan pitää hieroa palstan hiekkap*llujen naamaan, se vtuttaa heitä just silleen sopivasti, koska eivät itse peri mitään.
Ap
huhuh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden kommentoinneista täällä ei oi päätellä mitään muuta kuin sen, että he ovat pienisieluisia, kateellisia ja köyhistä oloista tulevia ressukoita, jotka eivät ymmärrä, että häädetty ihminen on syyllinen kiukkuuni, joka taas oikeuttaa naureskelemaan, tavallaan, jos jotain kiukkua on nähtävissä. Ja siis en minä ole sitä asukasta tuominnut, vaan olen iloinen, että joskus tapahtuu jotain vähän jännempää!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä asunnossa oli?
Oli tavaraa, ei hirveästi, mutta silleen semisti. Oli myös aika iso röykkiö postia, mm. ulosottomies totesi yhden poimiessaan: ai, tämä onkin minulta. Heh.
Mutta saamme kuulemma tehdä tavaroille mitä haluamme, siellä ei ollut mitään arvokasta. Kun siis edunvalvojana toiminut asianajaja oli sitä mieltä, että vain ulosotto saa kuskata tavarat jonnekin. Se on positiivista, että voi katsoa hintoja siinä.
Ap
Niin ja siis asukasta ei näkynyt luonnollisestikaan paikalla. Postin määrä kertoi, että ei ole siellä hetkeen ollutkaan. Ja asuntoon on pakko tehdä täysremontti.... ei siksi, että asukas olisi sen tuhonnut, vaan koska se on alkuperäisessä asussaan ja ollut samalla asukkaalla käytännössä varmaan laittamatta 19 vuotta :(
Ap
en kyllä hankkisi edes omistusasuntoa noin asenneonglmaiselta aloittajalta.
perinto siis mielessa, ja meinaat sossia senkin.
jos se on joku joka tehnyt vaikka pahoinp., ryostoj, ja lähtenyt livohkaan lautalla eestiin?
Mies myös elättää lapset yksin peruspäivärahalla. Äitihullu ei usko, että perinnöstä jää niin paljon tuottoa, että lapsille riittäisi edes elatusmaksuihin.
Lapsilisät on sijoittanut lasten vakuutulsiin. Se selvisi tänään.