Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas virtsatieinfiktio! Menee niin hermot jo.

Vierailija
10.10.2019 |

Viitisen vuotta tästä riesasta kärsinyt.
Eikö tää mee ikinä ohi?
Onko joku saanut avun jostain?
Parin kolmen kuukauden välein vedän ab kuurin ja siinä välissä on vähintään kerran tunne että tulehdus tulee.
Juon riittävästi.
Hygienia kunnossa.
Karpalokapselit aloitettu mutta niitä nyt vasta pari päivää syönyt ja oireet oli jo alkaneet eli antibioottikuuri edessä.
Estolääkitys oli puolisen vuotta vai söinkö niitä kauemminkin? Oli apua. Nyt ollut ilman vuoden päivät ja monta tulehdusta ollut sen jälkeen. Olin juuri viime kuurin jälkeen niitä hakemassa taas mutta toimitusvaikeuksia. Täytyy pyytää resepti toiseen valmisteeseen.

Koko kierre alkoi aikoinaan ehkäisypillereistä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisestrogeeni jo käytössä? Onko tutkittu: uä, jäännösvirtsa, tähystys? Onko varmasti vti, kasvaako bakteereja, onko pureva antibiotti? Altistaako yhdyntä?

Vierailija
2/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisestrogeeni jo käytössä? Onko tutkittu: uä, jäännösvirtsa, tähystys? Onko varmasti vti, kasvaako bakteereja, onko pureva antibiotti? Altistaako yhdyntä?

Tuon estrogeenin voisin taas hakea. On ollut käytössä mutta siitäkin vuosi aikaa.

Joudun joka kerta viemään näytteen ja e-coli on 98% aina. Pari kertaa ollut joku muu. Oireet lähtee antibiootilla. Muutanan kerran olen vienyt näytteen eikä ole ollut mitään vaikka oireita mutta häipyneet itsestään kun olen juonut paljon. Puhtaitakin näytteitä on siis ollut välissä vaikkei ole varsinaisia tarkastuksia tehtykään kuurin jälkeen.

Kerranon mennyt munuaisiin kun oli liian mieto antibiootti.

Yhdynnän jälkeen on tulehdus välillä mutta saattaa tulla muutenkin. Ei siis ole yksi yhteen.

Mutta estrogeenipuikot haen jo huomenna.

Hirvittää tulevaisuus tämän kanssa kun nyt olen vasta 37-vuotias.

Virtsaputken laskeuma korjattu ja virtsaputki tuettu. Ei vaikutusta tulehduksiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infiktio on kyllä iso dragedia. Pompi vähän tramboliinilla, niin helpottaa.

Vierailija
4/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vain poulukoita ja vaiva oon poissa.

Vierailija
5/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on katsottu jäännösvirtsa useampaankin kertaan ja ihan ok. Saan rakon tyhjäksi ja siltä se tuntuukin.

Tähystys?

Ap

Vierailija
6/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusiviassa vika on useimmiten korvien välissä, kun saat sen kuntoon ni kusivika paranee.

Vierailija
7/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kukaan usko, mutta 500mg C vitamiinitabletti päivässä pitää loitolla. Ja suuri VAHVUUS on tosiaan se mikä ratkaisee ja säännöllisyys. Jos tuntuu pientä oiretta, nosta tasoa niin, että otat joka 4. tunti tabun. (Yöllä ei tartte).

T. Entinen virtsatulehduskierteinen antibioottoketjuttaja, nyt 13 vuotta ilman tulehdusta

Vierailija
8/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tervaa tavaraan joka ilta ennen maate menoa, toimii.

Vierailija
9/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kukaan usko, mutta 500mg C vitamiinitabletti päivässä pitää loitolla. Ja suuri VAHVUUS on tosiaan se mikä ratkaisee ja säännöllisyys. Jos tuntuu pientä oiretta, nosta tasoa niin, että otat joka 4. tunti tabun. (Yöllä ei tartte).

T. Entinen virtsatulehduskierteinen antibioottoketjuttaja, nyt 13 vuotta ilman tulehdusta

Kiitos vinkistä!

Koitan mitä vaan mistä vähänkään voisi olla apua.

Ja onhan siinä nitrofur-c:ssäkin c-vitamiinia eli voi hyvin olla perää.

Onko suositella jotain tiettyä valmistetta?

Ap

Vierailija
10/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt testaa lääkärillä onko mycoplasma genitalium. Eivät testaa sitä jostain syystä vakiona, vaan pitää erikseen pyytää. Vasta viime aikoina ollaan tajuttu että se on tosi yleinen, siihen ei tepsi noi normi antibiootit, vaan spessut.

Vierailija
11/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu kuumassa kylvyssä jossa katajanoksia. Itellä toiminut.

Vierailija
12/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kierre alkoi aikanaan, kun komdomit vaihtui pillereihin. Johtui siis ennemminkin siitä, että seksin jälkeen oli enemmän nesteitä ja sotkua siellä tavarassa, ei niinkään pillereistä sinänsä. Minulla auttaa ainoastaan se, että yhdynnän jälkeen juon litratolkulla vettä, jotta aika pian aktin jälkeen voi mennä pissalle oikein paineella. Jos unohtuu ja meen vaikka suorilta nukkumaan, niin tulehdus on taattu. Alapesut ei auta mitään.

Vierailija
13/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, sieltähän se tuli: napsit hormooneja. (En voi käsittää, miksi naiset ovat niin tyhmiä että syövät e-pillereitä...) Ovatko tulehdukset jatkuneet, vaikka olet lopettanut hormoonien syömisen?

Unohda ne antibiootit. Ne tuhoaa elimistöä monella tapaa, pidemmän päälle altistut vain enemmän tulehduksille.. Lääkärit ei selvästi paranna sua. Ne vaan "hoitaa" (pous vastaanotolta). Antibiootit ja estolääkitys ei ole ratkaisu!

Onko sinulke tehty perustutkimus, onko esim. rakenteellinen vika? (Voi muuttua iän myötä.)

Kolme "pyhää" ainetta, jolla pidät tukehduksen loitolla: Aqualan Oil (aina suihkun jälkeen), ja tulehduksen aikana perusjutut eli Betadine ja paksu Bepanthen...

Muista myös hygienia seksin aikana, eli ei likaa (syljeä, sormia tms.) virtsatien alueelle.

Vierailija
14/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeroimaton karpalomehu, laimenna tiiviste parin litran kannuun ja ryystä menemään vähintään kannu / päivä. Mulla on auttanut. Tosin noin pahaa tulehdusta kuin sulla ei ole ollut, mutta jos auttais sua edes jotenkin. 

Vierailija
15/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi tulehdus 15 v sitten, kun söin e-pillereitä. Lääkäri ei voinut käsittää, kun tulin pian uudelleen vastaanotolle samasta syystä. Se on tabu, se että e-pilkerit aiheuttaa tulehduksia (vesittyisi koko systeemi!), lapsettomuutta, hulluutta jne.

Vierailija
16/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulehdus uhkaa levitä munuaisiin, ei saa ottaa kipulääkettä, koska se rasittaa munuaisia entisestään. Vaan on mentävä suoraan lääkärille.

Vierailija
17/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun virtsiskierre kesti vuosia, sitten lakkas yhtäkkiä hetkeks ja tuli sit takaisin ikävänä. Tutkittiin lopulta jopa kaikki mahdolliset vaihtoehdot, virtsarakko tähystettiin, ei löytynyt mitään. Siispä lääkäri sanoi vaivan johtuvan mulla hormoneista. Ehkä sullakin, jos liittyy e-pillereihin? No, mulla auttoi sit lopulta, kun aloin syödä probioottisia kurkumakapseleita. Niitä söin pari purkkia, ei tullut enää virtsiksiä (ja hormonaalinen allekin helpotti). Suosittelen kokeilemaan!

Mulla saattoi kyllä myös osa ratkaisua olla se, että tulin raskaaksi. Lääkäri sanoikin, että minulla naisilla tuo ikuinen virtsiskierre loppuu siihen, kun tulee raskaaksi ja hormonitasapaino muuttuu. Esikoiseni on nyt 6kk ja olen nauttinut elämästä nyt jo 2 vuotta ilman pelkoa virtsatietulehduksista :)

Vierailija
18/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon valkosipulia. C:n lisäksi sinkkiä ja D-vitamiinia. Ruokavaliosta pois valkoiset jauhot, makeat hedelmät, sokeri.

Vierailija
19/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut virtsatientulehdusta. En ole kyllä koskaan käyttänyt mitään hormonaalisti ehkäisyäkään. Kondomi ollut käytössä jo 12 vuotta vakituisessa suhteessa.

Vierailija
20/25 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just, sieltähän se tuli: napsit hormooneja. (En voi käsittää, miksi naiset ovat niin tyhmiä että syövät e-pillereitä...) Ovatko tulehdukset jatkuneet, vaikka olet lopettanut hormoonien syömisen?

Unohda ne antibiootit. Ne tuhoaa elimistöä monella tapaa, pidemmän päälle altistut vain enemmän tulehduksille.. Lääkärit ei selvästi paranna sua. Ne vaan "hoitaa" (pous vastaanotolta). Antibiootit ja estolääkitys ei ole ratkaisu!

Onko sinulke tehty perustutkimus, onko esim. rakenteellinen vika? (Voi muuttua iän myötä.)

Kolme "pyhää" ainetta, jolla pidät tukehduksen loitolla: Aqualan Oil (aina suihkun jälkeen), ja tulehduksen aikana perusjutut eli Betadine ja paksu Bepanthen...

Muista myös hygienia seksin aikana, eli ei likaa (syljeä, sormia tms.) virtsatien alueelle.

Vuoden söin niitä e-pillereitä mutta tulehdukset jäi.

Tulehdus tuli aina kun pidin taukoviikkoa ja siitä kolmantena päivänä. Jos söin pillereitä 3kk putkeen niin tulehdus pysyi loitolla sen 3kk jne.

Nyt ei ole mitään hormoniehkäisyä ollut vuosikausiin.

Pakko ne antibiootit on syödä siinä kohtaa kun tulehdus on. Ei se bakteeri sieltä miuten lähde.

Kerran hoidin oireita runsaalla juomisella mutta nousi kuume kuukauden päästä ja hain antibiootit äkkiä jotka oli minulle aiemmin määrätty. Oli siinä kohtaa liian mietoja ja siitä parin viikon päästä oli munuaisissa.

Olen käsittänyt ettei tulehdus menisi munaisiin asti ilman että olisi joku rakenteellinen poikkeavuus? Sellainen siis todennäköisesti löytyy minulta.

Nyt se kiuri on siis taas syötävä ja eka tietty taas näytteen vienti.

Jatkossa en haluaisi enää ab-kuureja syödä niin sillä kyselenkin josko joku olisi löytänyt jonkun muun konstin.

Täällä on tullutkin monta hyvää ohjetta ja varmasti koitan suurinta osaa. Noita mainitsemiasi rasvoja ja öljyjä taitaa löytyä kaapista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän