"Kalkinpoisto"
30 vuotta olen kahvia keittimillä keittänyt. (HKI, vesijohto)
Ikinä en ole "kalkkia" poistanut.
Paljonko minulla on elinaikaa? 6 kupillista menee päivässä.
Nauran näille "kalkinpoistajille".
Kommentit (12)
Mene kalkkipitoisen veden seudulle ja naura sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei kalkki ole haitallista, se vain maistuu pahalta. Sinulla on ihan täysi oikeus juoda pahaa kahvia ja nauraa. Lepo vain.
Nuija!
Jos keittimeen kertyy "kalkkia" se tarkoittaa että "kalkki" juomassa vähenee. Ei sitä keittimessä synny.
Minä poistan kalkin aina silloin kun kahvi alkaa maistua pas.kalta.
Mutta jokainen tyylillään.
Keittimen "kalkki"määrä ei käytännössä vaikuta läpikulkevan veden "kalkki"pitoisuuteen eikä makuun.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä rahaa minullekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä rahaa minullekin!
Täh?
/4
Juu, ei kodinkoneita huoltaa tarvitse. Eikä autoon uusia renkaita ostaa, kun vaihtaa ajoissa. Tästä on myös kauppias samaa mieltä 👍🏻
Kahvi on kyllä parasta puhtaalla keittimellä tehtynä, mutta saahan ap nauttia omansa juuri niin paskaisena kuin sillä keittimellä pystyy.
Yritän rautalangasta:
Keittimeen voi vedestä tarttua pieni määrä "kalkkia".
Prosessi on kuitenkin niin hidas että pitoisuuden alenemista keittimen läpi kulkeneesta ei pystytä edes laboratoriossa havaitsemaan.
Ei ole ihmeellistä tapahtumaa jossa "kalkki" alkaisi liueta keittimestä lisäten läpi kulkevan nesteen pitoisuutta.
Keitin menee huonoksi nopeammin, hyvä tavaton ...
No enpä tiedä... liukenee lopputuotteeseen tahi ei - mua kyllä ällöttää se karsta, jonka näen kertyvän esim. kahvinkeittimeen ja vedenkeittimeen, joten käytän kalkinpoistajaa tarvittaessa. Sori ap! Kukin tyylillään.
Poistan kalkin kodinkoneista joihin sitä kertyy siksi, että puhtaana niillä on pidempi elinkaari, ja ne toimivat paremmin. Oman huomion mukaan etenkin kahvin- ja vedenkeittimet käyttävät pidemmän aikaa veden kuumentamiseen ja pitävät kovempaa ääntä keittäessään jos niidem vastukset ehtivät muurautua kalkista umpeen.
Ei kalkki ole haitallista, se vain maistuu pahalta. Sinulla on ihan täysi oikeus juoda pahaa kahvia ja nauraa. Lepo vain.