Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa itse naksautettua selän?

Vierailija
10.10.2019 |

Kauhea jumi yläselässä ja tuntuu, että sieltä naksahtaa joku, jos vaan osaisi? Olen yrittänyt venytellä, mutta silti siellä tuntuu se jumitus...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yllän painamaan selkärangan viertä omilla rystysilläni. Kyllä ruksuu.

Kaksi tennispalloa sukassa, ruksautus selinmakuulla lattialla, voisi toimia.

Vierailija
2/9 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foamroller

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennispallot sukassa tai foam roller tosiaankin. Youtubessa on muitakin ohjeita, osa kyseenalaisia.

Vierailija
4/9 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä venyttele. Jos on fasettilukko, on myös pieni hermopinne. Pinteessä olevaa hermoa ei tule venyttää.

Vierailija
5/9 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää fysioterapeutilta ohjeet. Mä sain hyvät ohjeet jotka auttaa, mutta valitettavasti en osaa kuvailla niitä sanallisesti.. pitäisi näyttää miten liikkeet tehdään...

Vierailija
6/9 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene retkottamaan selällesi isolla jumppapallolle ja liikuta selkää pallolla edestakaisin. 

Monet joogaliikkeet toimivat myös, esimerkiksi aura-asana.  Tai mene maahan selinmakuulle, nosta jalat kohti kattoa, ota nilkoista kiinni käsillä (jos et yletä niin koukista jalkoja). Heijaa itseäsi edestakaisin keinuen.

Vierailija
7/9 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn raksauttamaan selkäni niin että istun lattialle, molemmat kämmenet oikealle tai vasemmalle takaviistoon yhtäaikaa, ja sitten vaan kääntää kämmenet lattiaa vasten sivulle niin että tuntuu venytys. Yleensä kerran päivässä raksahtaa.

Rollerilla myös kun koko painolla makaa sen päällä ja liikuttaa rusahtelee hiukan, ihanaa.

Vierailija
8/9 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/9 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on miljoonia tapoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi