Eikö nuo Citymarketin kalalaulut ole irvokkaita? Kalat laulamassa iloisesti kalakavereiden paistamisesta ja pataan laittamisesta?
Seuraavaksi söpöt possut jammailee päättömien sianruhojen kanssa?
Kommentit (36)
Jep. Samoin kuin se kariniemen kana kanaset renkutus, jossa kanapallot kierivät iloisesti ympäriinsä niin kuin onnelliset kanat konsonaan.
Minusta se on hyvä mainos. Ja ilmeisen tehokas koska lapsi pyysi muikkuja tai silakkaa kaupasta ruuaksi... :)
Kalat voisi olla ihan kaloina, eikä inhimillistettyinä hahmoina jotka iloitsevat kun kaveri tapetaan ja pilkotaan...
Mainosnikkari katsonut Sausage Partyn ja ajatellut että noinhan se menee?
Joulukinkun tarina on kaunis. Koko elämänsä halveksittu likainen sika pääsee kerrankin olemaan juhlapöydän tähti, ihailtu ja odotettu.
Pitää jalostaa sellainen hyvän makuinen eläin kuten linnunradan liftarissa. Se siis haluaa tulla syödyksi. Heh, heh vertailun vuoksi jos näytettäisi hampurilaismainoksissa eläinten teurastusta niin menekki romahtaisi. Kyllä sekin totuus tiedetään mutta sitä ei haluta ajatella. Burgerit on liian hyviä kuten moni muukin liharuoka. Tavallaan se on eläinten syy että niitä syödään. Mitäs ovat niin maukkaita.
Mä en kestä, jotenkin absurdia miten ihmiset nykyään voi valittaa, loukkaantua ja pahoittaa mielensä ihan kaikesta. En edes ennen ollu tätä mieltä, ajattelin, että ihan hyvä että asiattomuuksista nykyään puhutaan ääneen. Mutta että piirretty kalamainos, jossa kalat laulavat laulua? Irvokasta? Ei helvetti sentään. :D
Sama siinä juhlamokkamainosgatessa. Pätkässä näkyi perhe joka hyvästeli koiran joka oli saamassa viimeistä piikkiään. Karmea haloo ja loukkaantuminen ja boikotti päälle. Mä olen syntynyt väärään aikaan. :D Musta se mainos oli kaunis, tuli tippa linssiin. "MUTKU MULLA ON OLLU KOIRA JA SE KUOLI JA SAIN PANIIKKIKOHTAUKSEN KUN NÄIN MAINOKSEN!" -Terveisin aikuinen ihminen jolta on elämän realiteetit täysin hukassa.
Huh. Kiitos kun sain avautua.
On se ainakin tarttuva biisi.. meillä teinit rallattelee sitä ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä, jotenkin absurdia miten ihmiset nykyään voi valittaa, loukkaantua ja pahoittaa mielensä ihan kaikesta. En edes ennen ollu tätä mieltä, ajattelin, että ihan hyvä että asiattomuuksista nykyään puhutaan ääneen. Mutta että piirretty kalamainos, jossa kalat laulavat laulua? Irvokasta? Ei helvetti sentään. :D
Sama siinä juhlamokkamainosgatessa. Pätkässä näkyi perhe joka hyvästeli koiran joka oli saamassa viimeistä piikkiään. Karmea haloo ja loukkaantuminen ja boikotti päälle. Mä olen syntynyt väärään aikaan. :D Musta se mainos oli kaunis, tuli tippa linssiin. "MUTKU MULLA ON OLLU KOIRA JA SE KUOLI JA SAIN PANIIKKIKOHTAUKSEN KUN NÄIN MAINOKSEN!" -Terveisin aikuinen ihminen jolta on elämän realiteetit täysin hukassa.
Huh. Kiitos kun sain avautua.
Mä kanssa kattelin tuota monta kertaa tippa linssissä, itsellä kun on koiranpentu talossa. Mitä siinä mainostettiin jäi ihan hämärän peittoon, kiitos kun sivistit:)
Vierailija kirjoitti:
Joulukinkun tarina on kaunis. Koko elämänsä halveksittu likainen sika pääsee kerrankin olemaan juhlapöydän tähti, ihailtu ja odotettu.
Mutta tuo inhimillistäminen inhottaa.
Jos tulisi vaikka ohjelma, jossa intialainen halveksittu huussien tyhjentäjä vuosien päästä syötäisiin ja häntä juhlittaisiin hyvänä ateriana.
Sama absurdi asetelma on monen eläinperäisen tuotteen mainonnassa. Kai sillä koitetaan saada kuluttaja unohtamaan todellisuus tuotteen takana.
Noi mainokset on AIVAN LOISTAVIA! Soivat päässä korvamatona ja SILTI niistä tulee vain hyvälle tuulelle. :D
Sitä kutsutaan huumoriksi. Huumorilla on tärkeä tehtävä ihmisen mielenterveyden kannalta. Kaikessa,kaikessa on humoristinen/humoristisia puolia. Jos rupeaa ottamaan kaiken liian tosissaan niin silloin liikutaan vaarallisilla vesillä. Se on tietynlaista asian humoristisen puolen kieltämistä kun loukkaannutaan. Toki pitää olla silmää mistä huumoria vääntää ja miten, se on taitolaji se.
Mielensä pahoittaminen on kyllä Suomessa aivan omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Sama absurdi asetelma on monen eläinperäisen tuotteen mainonnassa. Kai sillä koitetaan saada kuluttaja unohtamaan todellisuus tuotteen takana.
Samahan se on kaikessa mainonnassa. Ei se meikkivoide saa sinua nuoremman näköiseksi tai ylistetyksi seurapiiriperhoseksi. Olet yhä sama ihminen ja samannäköinen, paitsi että sulla on sitä tahnaa naamassa. Axe ei saa naisia pörräämään ympärilläsi pikkuhousut nilkoissa, olet yhä sama ihminen mutta kainalosi tuoksuvat Axelta.
Eläinperäisissä tuotteissa mielikuvamainonta on varsinkin nykyaikana erityisen tärkeää. Naapurin maalaiskana ei todellakaan ole se punaisen tuvan pihalla iloisesti ystäviensä kanssa kotkottava söpö kananen, vaan häkkikanalassa neliömetrin alueella kymmenen muun linnun kanssa kärsivä hermoraunio broileri. Jos mainoksissa näytettäisiin lihantuotannon todellisuutta, monet tuotantolaitokset saisivat sulkea ovensa aika vikkelään.
En ymmärrä miten näin simppeli ja itsestäänselvä asia voi joitain niin paljon ärsyttää ja järkyttää.
/8
Kalakaveri/kalamestari mainos on kyllä yks harvoista mainoksista mikä ei ärsytä vaikka useammin näkyisi:D hauska ja tarttuva.
Ne on piirrettyjä! Disneyn piirretyissäkin tapahtuu makaabereita asioita.
Sitten kun löydätte sellaisen kalan, joka pitää tuota mainosta loukkaavana, niin vedetään se pois telkkarista. Sitä päivää odotellessa...
Te joiden mielestä mainos on ok, olisiko se yhä ok jos kalojen tilalla olisi ne possut tai vaikka vasikat? Eli vasikka laulaa iloisesti kun niityllä kirmannut kaveri tapetaan ja laitetaan leikkeeksi?
Voi itku se on mainos ja kuten useimmat mainokset hieman typerä. Se on tosi että suomalaiset ei arvosta kotimaista kalaa paashan vertaa.