Miksi toisille ottaa niin koville, ettei nainen halua lapsia alle 35-vuotiaana?
Itse elän mieluummin elämäni lapsettomana kuin alkaisin äidiksi nuorena.
N28
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se ottaa koville? Muillehan asia ei kuulu paitsi mahdolliselle kumppanille, jota asia koskee myös. Joidenkin on kai vaikea käsittää, ettei se lastenhankinta ole kaikille elämän tärkein asia, jonka ympärillä kaikki muu pyörii. Siksi täytyy alkaa neuvoa, ikään kuin muut eivät tietäisi, että onnistumismahdollisuudet ovat nuorempana paremmat.
On joskus tullut juteltua tuttujen kanssa ja myös tällä palstalla tuomitaan täysin jos kehtaa sanoa, että katsoo lastenhankintaa sitten 10 vuoden päästä.
N28
Valitettavasti palstoilla yleensä kirjoittaa,ne joilla on hyvin tiukat mielipiteet.
Se, että haluat lapsia vasta vanhemmalla iällä on kokonaan oma asiasi.
Toisaalta, joskus näissä keskusteluissa näkee suuttumista siitä, jos otetaan esille asian toinen puoli. Raskaaksi tuleminen on vaikeampaa, lapsettumuushoitoihin on vähempiaikaa ja todennäköisyys lapsen esimerkiksi Downin oireyhtymään lapsella kasvaa, jos tuleva äiti on vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä ketään jolla ottais koville moinen asia.😂
Koville varmaan ottaa niillä, jotka erityisen kiihkeästi odottavat lapsenlapsia. Oma anoppini ainakin jaksaa udella mahdollisesta jälkikasvusta, suuttui kerran, kun sanoin, että se ei kuulu hänelle pätkääkään.
Ei herätä mitään tunnereaktioita minussa. Mutta sen haluaisin kyllä tietää minäkin, miksi tässäkin ketjussa moni siitä pillastuu (5, 6, 8, 10...)
Jokaisen pitää saada itse päättää, eikä onneksi ole pakko niitä lapsia tehdä. Ihmisiä on pallolla ihan tarpeeksi.
Jonkinlainen isäkin voisi olla hyvä, mutta ei tosiaankaan nämä persulit, jotka yrittää lanseerata paluuta Suomi-filmin ja Saksan 1930-luvulle ja peruuttaa naisten oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä ketään jolla ottais koville moinen asia.😂
Koville varmaan ottaa niillä, jotka erityisen kiihkeästi odottavat lapsenlapsia. Oma anoppini ainakin jaksaa udella mahdollisesta jälkikasvusta, suuttui kerran, kun sanoin, että se ei kuulu hänelle pätkääkään.
Olet reipas, rajattomille täytyykin rajat asettaa. Itse olen aikuisten lasten äiti, luoja minua varjelkoon muuttumasta muiden asioita vahtaavaksi ääliöksi. Onneksi on oma elämä, se auttaa paljon. Ei ole siis tarvetta elää toisten kautta.
Varmaan sen takia kun 35+ lapsen omaavat tietää, että orjuus kannattaa aloittaa aikaisin että pääsee nauttimaan elämästä kun on +40v, siksi. Oikeasti, lapsiperheen elämä on pelkkä työleiri missä ei ole ikinä lomaa. Kirjaimellisesti sitoudut olemaan 18 vuotta onneton jokaisen lapsen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se ottaa koville? Muillehan asia ei kuulu paitsi mahdolliselle kumppanille, jota asia koskee myös. Joidenkin on kai vaikea käsittää, ettei se lastenhankinta ole kaikille elämän tärkein asia, jonka ympärillä kaikki muu pyörii. Siksi täytyy alkaa neuvoa, ikään kuin muut eivät tietäisi, että onnistumismahdollisuudet ovat nuorempana paremmat.
On joskus tullut juteltua tuttujen kanssa ja myös tällä palstalla tuomitaan täysin jos kehtaa sanoa, että katsoo lastenhankintaa sitten 10 vuoden päästä.
N28Valitettavasti palstoilla yleensä kirjoittaa,ne joilla on hyvin tiukat mielipiteet.
Se, että haluat lapsia vasta vanhemmalla iällä on kokonaan oma asiasi.
Toisaalta, joskus näissä keskusteluissa näkee suuttumista siitä, jos otetaan esille asian toinen puoli. Raskaaksi tuleminen on vaikeampaa, lapsettumuushoitoihin on vähempiaikaa ja todennäköisyys lapsen esimerkiksi Downin oireyhtymään lapsella kasvaa, jos tuleva äiti on vanhempi.
Niin, miksi näistä pitää Joka kerta erikseen alkaa esitelmöidä kuin vähäjärkiselle? Kyllä riskit ovat ihan kaikille tuttuja. Itse kukin osaa kyllä punnita näitä hyötyjä ja haittoja tykönään. Minulle lapsen saaminen ei ollut niin oleellista, ettenkö olisi kyennyt elämään lapsettomanakin. Jos olisi ollut, olisin tehnyt niitä lapsia nuorempana. Raskausaikana osallistuin kaikkiin mahdollisiin seuloihin, ja jos ongelmia olisi ilmennyt, olisin keskeyttänyt raskauden. T: 40-vuotiaana 4 kk:n yrityksen jälkeen lapsen luomuna saanut
Ei ota koville. Sain tehtyä kaikki lapseni 34 vuotiaana. Ekan sain 28 v. Tiesin kyllä, että 35 v on kriittinen ikä monelle, mutta entä jos sitä ensimmäistä lasta ei silloin olisi kuulunut, niin ei oikein olisi ehtinyti toteuttaa varasuunnitelmiaan?
Sain kaikki lapseni ekasta yrityskierrosta terveinä ja keskenmenoista en joutunut kärsimään, joten miksi olisin nostanut näitä riskitasojani lisääntymällä vasta myöhemmällä iällä? Ajattelin myös, että kun oli mies varattuna, niin ei sitä tiedä, että onko miestä sitten joskus 35 v. Miesvalikoiman taso voi laskea, joten parempaa ehdokasta ei ehkä tule ja useammalle miehelle en mielelläni lapsia laita. Hyväksyin itseäni nuoremman ja akateemisesti koulutetun miehen lapsillemme isäksi:) Noloa?
alfa-nainen
Ne pelkää ettei tuu uusia veronmaksajia.
Aiotko ap pakastaa 28 v ikäisiä munasolujasi nyt? Sulatetuista soluista ei tietenkään saa niin varmasti lasta kuin tuoreista, mutta jos siulla ei ole 35 sopivaa miestä, niin ehkä tarvitset niitä vieläkin myöhemmin? Spermapankin miesten tasoa ei saa itse varmistettua. Arvaa miksi naisilla on tarkempi hajuaisti kuin miehillä?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa lapsia niin kyllä niitä sitten yrittää kaikin keinoin saada siinä kolmenkympin hujakoilla. Nimittäin on iso riski jäädä lapsettomaksi muuten. Ei siinä auta salilla käymiset, jos terveet munasolut on loppuneet.
Jos haluaa lapsia millä ehdoilla hyvänsä niin miksi kukaan odottaisi kolmekymppiseksi? Jos on kerran valmis uhraamaan kaiken muun itselleen tärkeän elämästä jotta lapset saa mahdollisimman varmasti, elintason, koulutuksen, uran, hyvän parisuhteen, niinkuin selvästi on oltava jos alkaa pakottaa lapsentekoa vaikka elämäntilanne ei siihen sovi, niin vähemmällä silloin pääsee kun tekee lapset heti täysi-ikäisenä. Luopuminen on helpompaa kun luopuu realisoitumattomista mahdollisuuksista eikä unelmista, joiden päästä on jo saanut kiinni ja jotka on todellisina, kouriintuntuvina osina omassa elämässä. Pääsee myös nopeammin elämään sitä elämää jonka on priorisoinut niin tavattoman korkealle kaiken yli, että onhan sen nyt varmaan oltava sitten arvokasta ja hyvää ja sitä mitä halusikin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sen takia kun 35+ lapsen omaavat tietää, että orjuus kannattaa aloittaa aikaisin että pääsee nauttimaan elämästä kun on +40v, siksi. Oikeasti, lapsiperheen elämä on pelkkä työleiri missä ei ole ikinä lomaa. Kirjaimellisesti sitoudut olemaan 18 vuotta onneton jokaisen lapsen kohdalla.
Ja pilaisin mun nuoruuden? Ei kiitos.
N28
Vierailija kirjoitti:
Aiotko ap pakastaa 28 v ikäisiä munasolujasi nyt? Sulatetuista soluista ei tietenkään saa niin varmasti lasta kuin tuoreista, mutta jos siulla ei ole 35 sopivaa miestä, niin ehkä tarvitset niitä vieläkin myöhemmin? Spermapankin miesten tasoa ei saa itse varmistettua. Arvaa miksi naisilla on tarkempi hajuaisti kuin miehillä?
Miksi niin tekisin. Mieluummin ilman lapsia kuin alle 35 äidiksi.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
No 38 vuotiaana se voi olla jo paljon vaikeampaa.
Samasta aiheesta jatkuvasti näitä aloituksia. Ei ketään kiinnosta sinun elämäsi, tee lapsia tai ole tekemättä. Mutku pitää kerjätä huomiota...
Enpä tiedä eikä kovin paljoa kiinnostakaan.
Eikä minua kyllä sekään kaivele, kuinka vanhana tai nuorena kukanenkin lapsia haluaa vai haluaako ollenkaan. Olen keksinyt sellaisen uniikin filosofian, että tämä - kuten niin moni asia maailmassa - on jokaisen oma asia :D
Vierailija kirjoitti:
Ei totisesti pidä paikkaansa!
terv kolmen terveen lapsen onnellinen äiti
Taitaa olla ihan hyvä vaan, ettet lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on hienoa jos jengi haluaa lapsia 35v!!! Nykyäänhän nimittäin yhä useampi ei halua ollenkaan. Eihän tuossa nyt mitään ongelmaa ole jos haluaa 30v+, ihan normaalia meininkiä ollut aina. Aina on ne jotka haluaa alle 30v ja ne jotka haluaa vasta yli 30v.molemmat ihan yhtä "oikein". Ja toki se lapsettomuus on myös täysin hyväksytty valinta, en minä sitä sano.
No ei ole. Kehareita 10 kertaa enemmän hoidettavana.
Mä en enää osaa edes olla kateellinen niille joilla on mies. Aikalailla normi kuvio tuntuu olevan tämä: kihloihin/naimisiin -> muksu jos toinenkin -> miesvauva moodi päälle -> ero.