Miksi Turkki hyökkäsi Syyriaan? Mitä tämä tilanne kokonaisuudessaan merkitsee?
Eikö Turkin kanssa ole käyty jopa EU-jäsenyysneuvotteluja ja nyt maa lähtee hyökkäyssotaan?
Kommentit (64)
Huomioitavaa, että puolet kurdin armeijassa on naisia.
Turkki haluaa tappaa niin paljon kurdeja kuin mahdollista. Näin yksinkertaistaen.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa!
Niitä, jotka katsovat uusia. Niitä vähemmän, jotka vain kyselevät AV:lla.
Fatkrieg kirjoitti:
Minä en muuta suomesta. Minä syön suklaata ja analysoin sota tekniikoita suomen hyväksi kolmannessa maailmansodassa. Víttu! Minua ei vie ketään ruukusta!
Miten syksy on lähtenyt käyntiin siellä Tampereella?
Yritin kopioida tänne suoraan uutisista, mutta ei mene läpi sensuurista. Tosi vaikea kirjoittaa. Mutta jos ei ole TV:tä, niin ateenasta näkee uutiset.
Vierailija kirjoitti:
Yritin kopioida tänne suoraan uutisista, mutta ei mene läpi sensuurista. Tosi vaikea kirjoittaa. Mutta jos ei ole TV:tä, niin ateenasta näkee uutiset.
Areenasta siis.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoituksena saada uusi turva paikan hakija aalto Eurooppaan. Tarkkaan harkittu juttu eliitin toimesta
Irakilaiset ovat jo matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan täysin en koko kuviota tunne, mutta oman käsitykseni mukaan Turkki yrittää syrjäyttää kurdiväestön. Trump vetäytyi ja Turkki pääsi hyökkäämään.
Kurdit ovat kukistaneet Isisin ja nyt Turkki pelaa Isisille, kun hyökkää kurdeja vastaan.
Eli tästä voi seurata Isisin nousu ja pakolaisaalto.
Eli USA.n olisi pitänyt olla siellä maailman tappiin asti?
Huono neuvo tuo ”lukekaa uutisia”. Luuletteko, että valemedia kertoo totuuden?
Turkki on euroopan kuningas monarkian ja niiden verkostojen kanssa eliitti aluetta iranin kanssa.
Amerikka ei liity mitenkään tähän koska he haluavat maapallollemme rauhaa ihmiskunnan äänestyksellä.
Sovitaanko niin että tämä oli islamistien rakkauden osoitus maapallolle ihmiskunnan äänestykselle jotta kaikki näkisivät sen?
With best regard of united states of america.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän sitä vasta lokkeillaankin.
Muiden pitäisi selittää asiat niille, jotka eivät ymmärrä tai jotka eivät viitsi seurata asioita uutisista, lehdistä ja netistä.
Ainakaan minä en teitä lokkeja enää ruoki tiedoilla ajankohtaisista asioista.
Jos minä en ole haukka ja olen mielestäsi lokki niin sinä olet silloin vítun piraatti englantilainen ķ a m e l i n p a s k a lisko.
Kurdit on isoin kansa ilman omaa valtiota. Heitä asuu turkin, syyrian, irakin ja iranin alueella.
Eniten käsittääkseni Turkissa. Monta monta miljoonaa vain Turkissa. Turkki pelkää kurdien omaa valtiota ja kurdien itsehallintoalueita koska se hajottaisi turkin valtion. Eteläosa käytännössä kurdien asuttamaa. Irakin kurdeilla on itsehallinto. Nyt syyrian kurdit vahvistivat asemiaan taistelemalla voittokkaasti is vastaan. Turkki haluaa heikentää kurdeja pitääkseen omat kurdinsa itsehallintoa haaveilemasta.
Vierailija kirjoitti:
Huono neuvo tuo ”lukekaa uutisia”. Luuletteko, että valemedia kertoo totuuden?
Meinaat, että luotettavampi tieto tulee palstalta? 😂
Fakenews on täysin [feiköy] psyko fako.
Vierailija kirjoitti:
Kurdit on isoin kansa ilman omaa valtiota. Heitä asuu turkin, syyrian, irakin ja iranin alueella.
Eniten käsittääkseni Turkissa. Monta monta miljoonaa vain Turkissa. Turkki pelkää kurdien omaa valtiota ja kurdien itsehallintoalueita koska se hajottaisi turkin valtion. Eteläosa käytännössä kurdien asuttamaa. Irakin kurdeilla on itsehallinto. Nyt syyrian kurdit vahvistivat asemiaan taistelemalla voittokkaasti is vastaan. Turkki haluaa heikentää kurdeja pitääkseen omat kurdinsa itsehallintoa haaveilemasta.
Nimenomaan! Kurdit ovat yrittäneet saada itsehallintoa, mutta Turkki, Irak ja Iran vastustavat. Ovat taistelleet kurdeja vastaan vuosikymmeniä. Nyt etenkin Turkki pitää kurdeja uhkana.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Kiitos tästä!
Täällähän sitä vasta lokkeillaankin.
Muiden pitäisi selittää asiat niille, jotka eivät ymmärrä tai jotka eivät viitsi seurata asioita uutisista, lehdistä ja netistä.
Ainakaan minä en teitä lokkeja enää ruoki tiedoilla ajankohtaisista asioista.