Miksi Turkki hyökkäsi Syyriaan? Mitä tämä tilanne kokonaisuudessaan merkitsee?
Eikö Turkin kanssa ole käyty jopa EU-jäsenyysneuvotteluja ja nyt maa lähtee hyökkäyssotaan?
Kommentit (64)
Mitäs jos ihan itse katsoisit uutiset tai lukisit lehtiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ihan itse katsoisit uutiset tai lukisit lehtiä?
Nimenomaan, tilanne on lievästi sanottuna mutkikas.
Vaikea käsittää miksi Trump tekee näin. Nyt romuttaa USAn uskottavuuden liittolaisena, ja miksi??? Sitä ei kukaan tiedä tai ainakaan sano ääneen.
Katsokaa ihmiset uutisia ja lukekaa lehtiä. Se avartaa maailmaa.
Tarkoituksena saada uusi turva paikan hakija aalto Eurooppaan. Tarkkaan harkittu juttu eliitin toimesta
Lievin skenaario on se että Trump veti joukot pois saadakseen huomion muualle kuin niihin virkarikostutkintoihin. Sitten toisessa päässä on se että Putin käski sen tekemään niin. Todennäköisin lienee ettei oikein ymmärrä mitä tekee kun on täydessä paniikissa.
Kiitos Trumpin ja Erdoganin hyväveli-vehkeilyn, Eurooppaan ja Suomeen tullee jälleen porukkaa. Juuri kun edellisen aallon rauhoituttua asioista ehkä oltaisiin voitu alkaa puhua rauhassa ja miettiä mitä näille tulijoille tehtäisiin. Olen todella surullinen tästä tilanteesta, tarkoittaa entistä pahempaa riitelyä ja vastakkainasettelua myös meille jotka emme ole sotivien maiden kansalaisia.
Eli kukaan ei osaa kertoa? Heitellään ”fiksuja” -lue ja katso- kommentteja.
I sis nousee uudestaan ja Euroopassa lisääntyy t errori-iskut ja p akolaisvirta kiihtyy. Harkitsen vakavissani Argentiinaa muuttamista.
Ei EU-jäsenyys estä hyökkäyssotia. Olihan Iso-Britanniakin EU-jäsen hyökätessään Irakiin.
Siis tajusin uutisista että turkki hyökkää nyt syyriaan ja yhdysvallat on auttaneet kurdeja puolustautumaan. Mutta mitä siis turkkilaiset kurdeista haluavat, sitä en tiedä.
Ihan täysin en koko kuviota tunne, mutta oman käsitykseni mukaan Turkki yrittää syrjäyttää kurdiväestön. Trump vetäytyi ja Turkki pääsi hyökkäämään.
Kurdit ovat kukistaneet Isisin ja nyt Turkki pelaa Isisille, kun hyökkää kurdeja vastaan.
Eli tästä voi seurata Isisin nousu ja pakolaisaalto.
Minä en muuta suomesta. Minä syön suklaata ja analysoin sota tekniikoita suomen hyväksi kolmannessa maailmansodassa. Víttu! Minua ei vie ketään ruukusta!
Kun kuuntelet tarkkaan, niin uutisissa ja ajankohtaisohjelmissa selvitetään tapahtunutta ja taustoja. Monimutkainen tilanne eikä sitä vauvapalstalla pysty riittävän kattavasti selvittämään
Nyt tulee uutiset yle tv1. Siellä kerrotaan!
Vierailija kirjoitti:
Kun kuuntelet tarkkaan, niin uutisissa ja ajankohtaisohjelmissa selvitetään tapahtunutta ja taustoja. Monimutkainen tilanne eikä sitä vauvapalstalla pysty riittävän kattavasti selvittämään
Paskan marjat!
Ja miten se Trumppi tähän liitty? Vetänyt jotain joukkoja pois, mutta kumman puolella siis on? Isis, kurdit yms. Voisiko joku tehdä tiivistetyn analyysin, mitä siellä tapahtuu. Kiitos!