Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä Teknologiateollisuus (työnantajaosapuoli) vaatii (ja muut alat tietenkin perässä

Vierailija
09.10.2019 |

- Työajanpidennys 24 h – säilytetään ja muutetaan 3 lauantaipäiväksi/kokonaiseksi työpäiväksi
- Helatorstai ja loppiainen säännölliseksi työajaksi (pidentää kyseisten viikkojen työaikaa)
- Lomarahan puolittaminen
- Matka-ajan korvaus – 50 % peruspalkasta
- Lisä- ja ylityökorvausten leikkaaminen
- Sairausajan sekä äitiys- ja isyysvapaan palkan leikkaaminen
- Vuorotyön lisien ja korvausten leikkaaminen
- Palvelusvuosilisän poistaminen

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ammattiliitot tulevat ja neuvottelevat minun työsopimusehdot minun puolestani mihin pitää vain tyytyä koska työnantaja vetäytyy sen taakse että kaikilla on samat ehdot yrityksen sisällä. Olen siinä määrin korvaamaton tälle firmalle ja kova tuloksen tekijä että saisin varmasti itse neuvoteltua paremmat työsopimusehdot. Palkan ylärajaa eivät sentään vielä määrää joten se puoli on ainakin meikällä hoidossa.

Sinä voit neuvotella juuri niin hyvät ehdot kuin kykenet :) Jos olet niin korvaamaton kuin kuvittelet.

Ammattiliitto pitää huolen siitä, ettei niitä vähemmän rohkeita ja uskaliaita ja heidän oikeuksiaan poljeta maan rakoon.

Ei se vaan noin mene. Yritykset menevät työehtosopimusten taakse siinä missä työntekijätkin. Ammattiliitot rajoittavat näin lakiin kirjattua sopimisen vapautta.

Olen ammattiliittoni jäsen. Se ei ole mitenkään estänyt minua neuvottelemasta itselleni parempia työehtoja., eikä se ole ollut työnantajillenikaan este suostua niihin.

Minulla on sellaista osaamista ja kokemusta, että voin näin tehdä. Kovin monella muulla ei ole.  Olen ammattiliittoni jäsen tukeakseni heitä, jotta heidän oikeuksiaan ei poljettasi. 

Sopimisen vapautta ei siis mitenkään rajoiteta liittojen toimesta, vain määritellään rajat, joiden alle ei työnantaja saa mennä.

Vierailija
42/42 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ammattiliitot tulevat ja neuvottelevat minun työsopimusehdot minun puolestani mihin pitää vain tyytyä koska työnantaja vetäytyy sen taakse että kaikilla on samat ehdot yrityksen sisällä. Olen siinä määrin korvaamaton tälle firmalle ja kova tuloksen tekijä että saisin varmasti itse neuvoteltua paremmat työsopimusehdot. Palkan ylärajaa eivät sentään vielä määrää joten se puoli on ainakin meikällä hoidossa.

Sinä voit neuvotella juuri niin hyvät ehdot kuin kykenet :) Jos olet niin korvaamaton kuin kuvittelet.

Ammattiliitto pitää huolen siitä, ettei niitä vähemmän rohkeita ja uskaliaita ja heidän oikeuksiaan poljeta maan rakoon.

Uskooko joku, että tuon alkup. viestin on joku työntekijä kirjoittanut? Eikä esim. Teknologiateollisuuden edustaja?

Tätä systemaattista ammattiliittojen maineen lokaamista ja tarpeen mitätöintiä on tehty jo kauan.

Onneksi fiksut työntekijät vielä ymmärtävät ammattiliittojen arvon.

Ikävä kyllä kaikki eivät ymmärrä, että palkansaajan ainoa edunvalvoja on ammattiliitto.

Tutkimusten mukaan Euroopassa palkat ovat laskeneet ja tyehdot heikenneet sitä mukaa, kun ay-liike on menettänyt jäsenistöään. 

Liittoon ei-kuuluvat ovat ilmeisesti halukkaasti antamassa työnantajille täyden saneluvallan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi