En päässyt inssiä läpi :(
Ihan kauhea fiilis :/ kolmion takaa tutvo joutui puuttumaan, kaistan vaihdossa ja moottoritiellä en kiihdyttänyt tarpeeksi😭
Kommentit (25)
Kyllä se siitä. Harmittaa kyllä, mutta parempi onni ensi kerralla.
Mitä sitten? Menet tekemään sen uudestaan ja et ainakaan samoja virheitä tee. Tiedän montakin ihmistä jotka ovat joutuneet inssin uusimaan, eikä se kerro mitään näiden ihmisten nykyisistä ajotaidoista.
Hyvä että pomppautti. Vaarantaisit viattomat ihmiset autollasi. Ajotaitosi ei ole riittävä.
Jos noita asioita ei hallitse, niin auton rattiin ei ole mitään asiaa. Hanki bussikortti ja unohda autolla ajaminen, muilla tielläliikkujilla on paljon turvallisempaa.
Aina voi yrittää uudelleen, yhdeksänkymmentävuotiaanakin.
Liiankin helposti päästävät läpi, sen huomaa liikenteessä. En tarkoita sua morkata, vaan näitä Audi- ja Bemari-Jonneja, jotka ajaa tunti ajokokeen jälkeen kahtasataa tutkaan.
No jos ei osaa ajaa, niin on ihan hyvä ettei pääse inssistä läpi.
Mielestäni inssiajo pitäisi uusia viiden vuoden välein. Esimerkiksi appiukkoni on erittäin vaarallinen liikenteessä muun muassa noissa AP:n mainitsemissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Liiankin helposti päästävät läpi, sen huomaa liikenteessä. En tarkoita sua morkata, vaan näitä Audi- ja Bemari-Jonneja, jotka ajaa tunti ajokokeen jälkeen kahtasataa tutkaan.
Ei se ajokoe mittaa idiotismia. Kuka tahansa voi ajaa ajokokeen onnistuneesti, ja perseillä sitten liikenteessä koko loppuelämänsä koska on täysi muusinuija.
Ap, älä kuuntele näitä hanki bussikortti-vikisijöitä. Kukaan ei ole täydellinen kuski vielä inssin aikaan, vanhempieni sanoin: ajamaan ei opi kuin ajamalla, ja kokemusta tulee paljon enemmän kun kortti on jo kourassa.
/2
Vierailija kirjoitti:
Tuo on eri asia. Eihän kukaan nyt inssissä aja ylinopeutta. Osaa tarvittaessa ajaa sääntöjen mukaan, mutta homma muuttuu kun pääsee konttorin pihasta ulos.
Edelleen siis vituttaa omat mokat.
Pahimmat:
-Moottoritielle kun kiihdytin niin laitoin vittu vahingossa 2 vaihteen vaik piti laittaa 4. Enkä ees taiunnu sitä, olin niin paniikissa. Sit mun vauhti ei oikee pysynyt tarpeeks kovana. Sitten yhellä rampilla oli pysähtyneenä joku mummo ja hämmennyin siitä niin varmaa väistin sen huolimattomasti.
-Kolmion takana kääntyessä oikealle niin pysähdyin ja katselin. Vasemmalta tulee joku.. joku ihme aivopieru ja jatkan matkaa vaikka todellakin tiedän, että risteävää liikennettä väistetään :) mitä vitsiä aivot?
-kaistan vaihdossa hiljensin vauhtia ja epäröin sitä kaistan vaihtoa.
-ajettiin jossain pikku teillä ja on kaks kaistaa, ei edessä ketään ja omalla kaistalla sellanen korkea kivetys ja ajattelin et mieluummin väistän sitä. En ees muista kunnolla sitä tilannetta enkä oo ees varma tarkoittiko tutvo tota, mutta siitä kommentoi.
-Ja kaikkihan alkoi siitä kun opettaja unohti antaa auton avaimet ja sit meen niitä paniikis hakemaan ja vahingossa avaan peräkontin ja tutvo siitä kommentoi. Ja lähden käsijarru päällä liikkeelle.
Ei hyvä ihme ei voi kun järkyttyä omasta sähellyksestä. En oikeesti ymmärrä miten olin noin huono. Tiedän miten asiat pitäisi tehdä. Tiedän, että kiihdytyskaistalla kiihdytetään tarvittavaan nopeuteen ja kolmion takaa väistetään ja kaistan vaihto pitää tehdä reippaasti. Miksi tossa tilanteessa ei vaan pysty hallitseen omaa tilaa? Tuntuu, ettei se tutvo sanonut oikeesti mitään hyvää mistään :( Pelottaa et toi paniikki syö mun ajamista ihan liikaa ja en selviydy😩 ja entä jos se sama tutvo on ens kerralla?
-ap
Jos se ajaminen aiheuttaa tuollaisen paniikkireaktion, niin kannattaa ihan oikeasti miettiä, että onko se kortti niin tarpeellinen.
Niinhän se on, mutta haluaisin päästä tästä paniikista eroon.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos se ajaminen aiheuttaa tuollaisen paniikkireaktion, niin kannattaa ihan oikeasti miettiä, että onko se kortti niin tarpeellinen.
Oletpas kannustava. Ymmärrätkö että ihmiset ovat erilaisia? Joku oppii nopeammin, joku hitaammin. Joskus se hitaampi voi olla tietyssä tilanteessa parempi. Onko kyseinen kommentointityyli vain pelkkää toisten dissausta, negatiivista komppausta vai pelkkää ilkeilyä?
Mä jännitin omassa inssissä sitä pelottavan näköistä inssiä.. Tulihan joku moka tehtyä,mutta se mies oli pelottavan näköinen. Sitten kun se vaihtui,niin rentouduin ja onnistun ajokokeessa.
Mä pääsin läpi sekä kirjallisista että inssistä vasta toisella kerralla. Etenkin inssi harmitti niin, että itkut tuli. Jännitin tosi paljon. Kortti on nyt ollut parikymmentä vuotta ja hienosti on mennyt. Tsemppiä seuraavaan koitokseen!!!
Tuskin enää panikoit, kun saat läpi menneen inssin jälkeen ajella ilman paineita. Kaikki varmaan jännittää inssissä. Enempi ihmettelisin, jos ei jännittäisi. Ei liika itsevarmuuskaan hyvältä kuulosta.
En minäkään päässyt, eikä edes ollut oma vika, vaan toinen auto tuli kolmion takaa. Olisi pitänyt sekin huomata varoa. Inssi joutui painamaan jarrua.
Mutta seuraavalla pääsin, ja olen nyt melkein 30 vuotta ajanut keskimäärin 25000km vuodessa ilman ainuttakaan kolaria.
Kirjoituksen perusteella on melko selvää että ap:n kaltaisella ei ole asiaa ratin taakse.
Kiitos kannustavista kommenteista.
Vähän olen päässyt yli eilisestä ja just tajunnut noiden virheiden johtuvan järkyttävästä jännityksestä. Opettajan mukaan osaisin, mutta oman tilan hallinta täytyy saada kuntoon.
En vaan tiedä mitä ammattiapua tarvisin tähän ajojännitykseen😃🤔 Hyvähän se on, ettei inssiä pääse läpi koska jännittäisin kyl yksin siel ratin takana hirveesti. Täytyy nyt vaan keksiä joku keino tähän.
-ap
Ei se maailma siihen kaadu. Itsekin pääsin vasta tokalla läpi. Ärsytti maksaa kyllä siitä uusinnasta joten päätin, että silloin pitää onnistua.