Minkä ikäisenä hiuksesi alkoi harmaantua?
Oma isäni harmaantui vasta noin 70-vuotiaana. Huomasin itselläni harmaan hiuksen äskettäin ja olen alle 40 nainen. Nytkö se jo alkaa?
Kommentit (42)
28-vuotiaana ensimmäiset, nyt 36v. tasaisesti ympäri päätä. Kokonaisuus ei vielä vaikuta harmaalta. Äidillä uopea hopea alle 40-vuotiaana, isä harmaantui vasta n. 58-60.
Harmaat on ihania enkä todellakaan sen takia värjää :).
Itse olen 75v eikä vieläkään yhtäkään harmaata.
Kiitos rooibosteen.
44-vuotiaana, heti sen jälkeen kun mieheni kuoli yllättäen ja tapaturmaisesti.
Oikeasti, kampaajani huomautti asiasta; että siis viidessä viikossa oli yhtäkkiä ilmestynyt tosi paljon harmaata.
Säännöllinen aivan liian aikaisin aloitettu hiustenvärjäys aiheutti jo teininä luonnollisen mustan hiuksen haalenemisen tummanharmaaksi.
En tiedä, ehkä joskus tulevaisuudessa
45-vuotiaana tuli ensimmäiset shokkivalkoiset =(
Olin luottanut siihen, etten harmaannut, kuten eivät vanhempanikaan ennen eläkeikää.
Höh, geeni hyppäsi ylitseni.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäinen harmaa hius ei merkitse mitään. Minultakin on tällaisia löytynyt matkan varrelta varmaan nelikymppisestä alkaen.
Olen nyt 58v. ja aivan ruskeatukkainen vielä. Äiti harmaantui vasta 70-vuotiaana eli jos perimä pitää, niin on aikaa vielä ilman hiusvärejä.
Toisaalta olen sen verran vanha, että ehkä en rupeaisikaan värjäämään. Ymmärrän, että nuoremmat sitä tekee. Onhan se erittäin vanhentavaa.
https://www. bor ed panda. com/ young-women-natural-gray-hair-grombre/
Ei kaikki nuoretkaan värjää ja hyvä niin - kauniita ovat!
Ihmiset kuvittelee, että ikä näkyy vain harmaissa hiuksissa ja ”hui kauhia sentään!” ne täytyy heti peittää. Kyllä kuulkaa se ikä näkyy monessa muussakin asiassa, puhetavassa, liikkumisessa, naaman rypyissä, silmien sumeutena jne., ei sitä pysty peittämään tai jos yrittää, on jatkuvassa oravanpyörässä. ”Kuolonkankeus” alkaa näkyä 40-vuotiaasta eteenpäin pikkuhiljaa, turha sitä on väistellä. Totuus on, että ihmisen elämän pituus on surkean lyhyt kaikkinensa. Minä nautin luomuvalkohiuksistani, koska saan huomattavasti parempaa palvelua kaupoissa ja virastoissa kuin nuorempana, samoin sanomisiani kuunnellaan tarkemmin. Sitäpaitsi kyllä ihminen on viisaimmillaan vanhana, jos ei nyt oteta ihan sitä loppuhuipennusta lukuun, kun ihminen lähestyy kuolemaansa, tulee esiin ne raadollisen ikävät piirteet ihmisessä, jopa lapsellisuudet pyrkivät pintaan uudestaan.
44-vuotiaana. Harmaata on ohimoilla ja otsahiuksissa.
Ensimmäisen kerran kampaaja huomautti harmaista 30-vuotiaana. Sen jälkeen hiukset on värjätty aina raidoittamalla.
Suvussa on todella paljon hopeahapsisia mummoja, joilla nuorina oli hyvin tummat hiukset, lähes mustat. Itse en kuulu näihin "mustiin", vaan väri on joku sekaväri.
Joskus yli 50 v niitä alkoi ilmaantua, nyt 57 v tyvi on aika harmaa ennen värjäystä. Eivät erotu kovin hyvin vaaleassa tukassa. Kunhan reippaammin harmaantuu voisin ajatella jättää värjäyksen, nyt välivaihe joka maantien vaaleanharmaan sekoitus.
Nyt 30-vuotiaana joka päivä saa leikkailla kun näkyy aivan valkoista karvaa pukkaavan :(
Onko tietoa vaihdevuosien ja harmaantumisen yhteydestä?
Oli mitä ilmeisimmin viimeiset kuukautiset tämän vuoden huhtikuussa ja nyt bongasin pari harmaata hiusta.
Olen 56-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuvittelee, että ikä näkyy vain harmaissa hiuksissa ja ”hui kauhia sentään!” ne täytyy heti peittää. Kyllä kuulkaa se ikä näkyy monessa muussakin asiassa, puhetavassa, liikkumisessa, naaman rypyissä, silmien sumeutena jne., ei sitä pysty peittämään tai jos yrittää, on jatkuvassa oravanpyörässä. ”Kuolonkankeus” alkaa näkyä 40-vuotiaasta eteenpäin pikkuhiljaa, turha sitä on väistellä. Totuus on, että ihmisen elämän pituus on surkean lyhyt kaikkinensa. Minä nautin luomuvalkohiuksistani, koska saan huomattavasti parempaa palvelua kaupoissa ja virastoissa kuin nuorempana, samoin sanomisiani kuunnellaan tarkemmin. Sitäpaitsi kyllä ihminen on viisaimmillaan vanhana, jos ei nyt oteta ihan sitä loppuhuipennusta lukuun, kun ihminen lähestyy kuolemaansa, tulee esiin ne raadollisen ikävät piirteet ihmisessä, jopa lapsellisuudet pyrkivät pintaan uudestaan.
Kyllä harmaus kokonaisvaltaisesti vanhentaa huomattavasti enemmän kuin jokin silmien sumeus, hallitsee koko olemusta ihan toisella tavalla jo pitkän matkan päästä katsottuna.
Mutta mikäs siinä? Miksei saisi näyttää vanhalta, varsinkin jos on. Turha kuitenkin vähätellä efektiä.
Säkkikarvat olivat harmaita jo 16v, parrassa havainnut nyt 39v muutaman harmaan karvan. Ei harmaita hiuksia vielä
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa vaihdevuosien ja harmaantumisen yhteydestä?
Oli mitä ilmeisimmin viimeiset kuukautiset tämän vuoden huhtikuussa ja nyt bongasin pari harmaata hiusta.
Olen 56-vuotias.
No ei varmaan ole yhteyttä. Vai meinaatko, että jollakin alkaa vaihdevuodet jo 13-vuotiaana (tuossa linkatussa bored bandan jutussa oli muutama jo lapsena "harmaantunut"), tai itselläni 28-vuotiaana jolloin ensimmäiset harmaani ilmestyivät.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 75v eikä vieläkään yhtäkään harmaata.
Kiitos rooibosteen.
Anna kun arvaan, mamma on parikymppisen missin näköinen myös. Kiitos rooibosteen 😂
Miksi te vanhat ihmiset suhtaudutte harmaisiin jotenkin noloina ja vanhentavina? Tehän olette vanhoja ja se näkyy muutenkin. Enemmän noloa on yrittää näyttää nuorelta, kun ette kuitenkaan näytä. Tuntuu, että nuoret naiset suhtautuu omiin harmaisiin hiuksiin paljon rennommin ja hyväksyvämmin, vaikka yleisen käsityksen mukaan harmaita hiuksia pitäisi olla vasta viisikymppisillä.
Mielestäni harmaat eivät automaattisesti vanhenna. Nuori, hoikka, ei silmäryppyjä, kaunis meikki, kauniit vaatteet + luonnollisesti harmaantuvat hiukset ei näytä vanhalta. Näyttää nuorelta ihmiseltä joka on harmaantumassa. Ei se sen kummempaa ole.
Itse eniten ihmettelen, jos harmaantumiseni tulee jossain keskustelussa esille, että ihmiset heti huutavat "eihän sinulla ole harmaita, älä höpötä". Niin paitsi että on. Ympäri päätä. Aika paljon jo. Olen ihan sinut asian kanssa ja itse asiassa parhaillani kasvatan raitojakin pois, jotta näkisin omat harmaani. Silti toiset ihmiset haluavat kieltää asian kokonaan, kai että minulle tulisi jotenkin parempi mieli?
Ensimmäiset harmaat n. 30v ja nyt 43 v alkoi harmaantua ohimolla ripeästi. Minulla on karkea luonnonkihara tukka.