Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ketjutetuille määräaikaisille

Vierailija
08.10.2019 |

Kun työsuhdetta ketjutetaan (perustellut syyt), niin oletteko joutuneet aina läpikäymään työhaastattelun ja koko rekryprosessin? Itse olen menossa pian haastatteluun taas omalle esimiehelleni, joka on jo vuosien ajan tuntenut minut ja taas saan kertoa miten firman strategia heijastuu työhöni ja miten kuvailisin itseäni tiimipelaajana. Onko tämä ihan normaalia? Työhön hakee siis aina muitakin, että ihan saan tosissani aina pistää parastani haastattelussa. Ilmeisesti siis työsopimusta ei saa jatkaa noin vain, vaan aina pitää avata paikka yleiseen hakuun.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla ihan tuttua. Samat ne projektiin kuitenkin valitaan, hehän ovat tehneet sitä jo 2-3 vuotta ja jatkavat vielä vuoden lisämäärärahalla.

Vierailija
2/3 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu käymään haastatteluissa. Olen päässyt uuteen paikkaan tai jatkanut samassa ilman mitään hakuja. Joskus joku paikka on laitettu yhtäkkiä avoimeen hakuun. En tiedä syytä. En ole päässyt kertaakaan ryhmähaastattelua pidemmälle, vaikka olen tehnyt pätkää 10 vuotta, joten nykyään en kehtaa hakea avoimia paikkoja.

Outoa kyllä, jos jokaiseen lyhyeenkin pätkään pitää hakea joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt pätkiä nyt kolmatta vuotta ja aina sanotaan korkealtakin johdosta, että haethan taas, paikka on tulossa kohta auki. Joskus tulee vakkaripaikka auki, mutta niissä on yleensä keksitty joku seikka, jolla varmistetaan etten minä saa paikkaa. Esim.tulee olla tohtori maisterin virkaan tai osata jotain erikoistaitoa, jota ei sitten kas kummaa itse työssä tarvitakaan. Ärsyttää kun on aina uusi HR-tiimi ja saa selittää samat asiat uudelleen, jonka esimies kyllä jo tietää.